#Epil0g

303 14 1
                                    

Siapa tak rindu bila orang yang selalu dengan kita. Gelak dengan kita. Layan perangai gila kita. Sekepala dengan kita tiba tiba terputus hubungan sebab orang ketiga?

Sara meneruskan perjalanan dia di Pulau Nami, Korea. Ye sejak pergaduhan malam itu. Dia larikan diri ke Korea atas bantuan Fadhly. Fadhly yang banyak tolong dia. Kalau mengidam, dia tolong carikan makanan. Eh mengidam? Ala kantoi! Aku dah pregnant!!!nak masuk 3-4 bulan hiks.

Kini Fadhly dengan Fina dah bertunang. Ha kejap lagi kahwin la tu. Entah la aku sempat datang ke tak kenduri dorang.

Majlis buat dekat Malaysia. Aku ni dah sedia ke nak balik Malaysia? Dah nak dekat setahun dah aku dekat sini.

Sara teruskan perjalanan di Pulau Nami. Melihat pemandangan pokok pokok yang dihujani salji putih. Subhanallah! Cantik ciptaan Allah.

Ting! Bunyi mesej masuk.
Unknown : Good morninggg!!!!
Unknown : Dah lama tak chat dengan kau.
Unknown : Kau mesti rindu aku kan? Aku pon rindu kau! Hehe dah tak payah pendam sorang sorang.

Sara mengerut dahinya. Siapa pulak tibatiba kata aku rindu dia ni? Haha salah nombor kot. Sara membuka gamba profil pemilik nombor unknown.

Rrrr..raazz.. Raziff?

Unknown : kenapa bluetick ni?

Gila ke aku tak rindu kau? Aku rindu sangat sangat dekat kau Razif. Rindu kegilaan kau. Rindu perang bantal dengan kau. Rindu kau sakat aku. Rindu nak jaga kau time demam.

Belum sempat Sara nak balas mesej dia. Tibatiba ayat terakhir yang Razif send adalah 'I love you more and more and more'

Sumpah! Razif tak pernah kata ayat tu sepanjang perkahwinan mereka. Terkedu Sara dibuatnya. Hati mula turun bunga sakura. Senyuman dia mula terukir.

Tapi dia teringat tragedi dulu yang membuatkan mereka renggang. Arlisa Armeda. Semua sebab dia. Bahagia aku hilang. Senyum aku. Gelak tawa aku. Semua kau rampas.

Ah! Aku benci Razif! Dia pilih Arlisa dari aku. So kenapa aku kene happy sebab ayat tu? Entah entah, Arlisa lagi banyak dapat ayat tu dari aku. Heh!

Sara teruskan berjalan. Dia menundukkan kepalanya. Kalau boleh dia nak je sepak salji salji di atas permukaan jalan. Tapi apakan
daya salji salji putih ni tak berdosa.

"Aww" Sara mengaduh. Bahunya terlanggar bahu seorang lelaki. Aduh! Sakit! Dah la tegap. Sasa. Tinggi dari dia. Pastu kene langgar. Aduh! Macam kene himpap time berebut bola ragbi. Eh! melebih hahah

Mungkin salah aku kut sebab tak pandang depan time jalan.

"Sorry" Sara menundukkan badannya seperti budaya orang Korea lakukan apabila bertemu mahupun meminta maaf.

Sara terus meneruskan perjalanan dia sambil membawa hati yang sedih. Tapi dalam hati, Sara mengutuk orang yang dilamggarnya tadi.

Lah! Tak puas hati rupenya si Sara ni.
"Apelah! Kalau tengah chat dengan kesayangan pon tak payah la sampai tak nampak aku yang comel molek ni. Ciss!"

Chat dengan kesayangan? Hehe sewaktu Sara menundukkan kepalanya sambil meminta maaf, Sara ternampak di skrin telefon lelaki tersebut chat dia dengan seorang perempuan yang di save kan namanya sebagai "kesayangan" di dalam telefon pintar lelaki tersebut. Terrer bukan Sara? Ehehe.

SARAZIF  ✔️Where stories live. Discover now