Hujung minggu memang membosankan. Rancangan yang ditayangkan pon tidak menarik perhatian penghuni rumah. Sara membelek patung IronMan dia.
Tiba tiba Razif duduk disebelah dia. Dan turut serta membelek patung Captain Americanya.
"Sara"
Diam.
"Sara"
Sepi.
"Oi pekak" Razif toleh ke arah Sara
"Ko nak ape do dari tadi Sara Sara Sara. "
"Bosan ah. Balik rumah mummy jom?"
"Jom!!! Rinduuu Rafiq dengan Raziq"
"Amboi bukan main eh kau nak rindu rindu adik aku. Aku ? Kau tak rindu?"
"Muak ah dengan kau hahahaha"
"Bini tak guna hahaha" Razif tolak bahu Sara.
Sara membalas tolakan Razif. Tapi Razif sempat mengelak. Laju Sara mencapai bantal di sofa dan baling ke arah Razif. Setepek kene dekat muka.
Dan berlaku la perang bantal.
**
"Assalamualaikumm~" Sara memberi salam.
Dia terus membuka kasut."Waalaikumussalam. Yey kakak Sara datangg!! Mummy kakak Sara dah datangg!" Petah Rafiq menjawab salam. Terus dia menerpa Sara.
"Haii Rafiq! Raziq mana?"
"Tengah main. Jom main" Rafiq menarik Sara ke halaman rumah.
"Kakak Saraaa!!!" Raziq mula menerpa.
Sungguh. Mereka sangat manja bila dengan Sara. Mana tidaknya. Dari usia 2tahun lagi Sara dah rapat dengan mereka. Dan sekarang umur mereka sudah ingin meningkat ke 4 tahun.
"Rinduu kakak Sara! Kan rafiq kan?" Raziq duduk di sebelah Sara di atas rumput. Well, rumput bukan kotor pon. Al maklumlah rumput palsu.
"Heyy rindu kakak Sara je? Abang razif tak rindu?" Razif muncul dari belakang.
"Takk!" Serentak rafiq dan raziq menjawab dan terus berlari
Triple Izz bermain kejar kejar di halaman rumah. Sara tersenyum.
Bibik dari belakang halaman rumah terus menyuruh Rafiq dan Raziq masuk. Ajak minum air mungkin.
Razif terus duduk di sebelah Sara.
"Hai kakak Sara. Tersenyum ape tuu"
"Aku tak pernah ada adik beradik. Kalau aku ada adik beradik,mesti aku main kejar kejar, ajak jalan jalan. Belikan mainan" Sara kembali termenung
"Hey! Come one girl! Kau dah kahwin dengan aku. That's mean , my family is your family. Our family. Adik adik aku. Adik adik kau jugak."
"Best eh weh ada adik?"
"Lagi best kalau ada anak" Razif berkata antara dengar dan tak dengar. Tapi Sara tetap mendengar dengan jelas.
Razif mula bangun dari posisinya.
"Dah la weh. Mummy panggil tadi. Ajak makan"
YOU ARE READING
SARAZIF ✔️
ContoPerasaan benci kalau asyik dilayan akan timbul satu perasaan luar biasa; SAYANG