Badanku terasa sakit sangat. Aku membuka mataku perlahan lahan. Kepalaku terasa amat berat. Dah berapa lama aku tidur ni? Badanku diikat di atas katil. Bajuku sudah tertanggal. Patut la sejuk. Tambah pula tingkap terbuka. Hari pula dah malam. Siapa la yang cerdik sangat pergi buat macam ni pada aku?Aku cuba melepaskan diri. Gagal. Tanganku cuba dimasukkan ke dalam poket seluarku. Pisau diambil lalu dikeluarkan. Aku mengerat tali itu. Nasib baik tak tebal mana tali tu. Aku bangun dari katil.
Mana baju aku? Kenapa gelap sangat dalam ni? Aku meraba raba tepi dinding. Suis ditekan. Lampu mula menerangi bilik. Bilik ni nampak mewah. Katil aku tidur tadi bersaiz king. Patut lah aku selesa sangat.
Ouh ya baju aku. Aku menapak ke kerusi. Bajuku disangkut pada kerusi lantas aku ambil dan menyarukan ke tubuhku. Hoodie disarungkan ke kepala. Mask dipakai. Aku melangkah ke pintu bilik. Aku memulas tombol pintu.
"Shit! Terkunci dari luar!"
Shial punya orang kunci aku dalam bilik ni dah kenapa. Aku memandang sekeliling bilik. Ada cctv di penjuru dinding. Wait... Apa ni?
"Aris jangan risau. Aris selamat. Uncle cuma beri Aris tidur sekejap je tadi. Aris mesti penat kan tadi. Sekarang uncle nak Aris dengar cakap uncle. Kalau Aris buat apa yang uncle suruh Aris selamat dari Zero. Uncle akan suruh Zero lepaskan Aris. Then Aris bebas".
Tawaran lagi? Hari tu Mark tawarkan benda yang sama juga. Mark dan Uncle Bear ada kena mengena ke? Ataupun Mark anak buah Uncle Bear? Aku keliru.
"Kalau Aris senyap maknanya Aris setuju".
Ah lantak lah. Yang penting aku nak lari dari semua ni sekarang jugak. Aku dah tak pedulikan sesiapa lagi. Reza pembelot. Dia langsung tak tolong aku.
"Uncle nak Aris cari orang dalam gambar yang ada atas katil tu. Ambil dia. Seksa dia cukup cukup. Jangan peduli cakap orang lain. Dengar cakap uncle. Anggap uncle sebagai abah Aris".
Kata kata Uncle Bear meresap masuk ke dalam otak aku. Aku menurut. Gambar di atas katil diambil. Aku menarik senyuman jahat.
"Cari dia dan seksa dia".
"Baik abah".
Pintu bilik dibuka secara automatik. Aku bersedia keluar. Jam menandakan pukul 12:30 pagi. Waktu kegemaran aku. Aku mengatur langkah ke rumahnya. Seperti biasa aku memanjat tingkap rumahnya. Dia lena di atas katil.
Aku melabuhkan punggung di atas katilnya. Rambutnya aku usap perlahan. Culik dia dan seksa dia. Aku baru tersedar. Aku menyuntik ubat tidur pada badannya. Dia tu dah tidur tambah lagi dengan ubat tidur. Makin lama la dia tidur. Aku sempat mencapai selendang hitam di kerusi dan menutup rambutnya yang terdedah.Cukup lah hanya aku saja lelaki luar yang dapat lihat rambutnya terdedah. Aku mendukungnya keluar dari biliknya. Ringan. Dia berapa bulan tak makan?
Aku kembali ke bilik bawah tanah tadi. Baru aku sedar yang aku tidur bawah tanah tadi. Aku meletakkan dia di atas katil. Sepi. Uncle Bear mungkin sedang tidur sekarang. Aku menapak keluar dari bilik.
"Dah settle?" Aku menoleh ke kanan. Uncle Bear menghampiriku. Aku mengangguk.
"Macam ni lah anak abah. Biar dia rehat dulu. Aris rehat lah". Uncle Bear menepuk perlahan bahuku lalu beredar.
YOU ARE READING
Aris (3)
Mystery / ThrillerDia hilang tanpa khabar berita. Dia meninggalkan orang tersayang. Dia ingin menyendiri. Lari ke dunia luar. Hidup seperti manusia biasa. Menjalani kehidupan seharian seperti orang lain. Tetapi sikap psychonya masih ada dalam dirinya. Pisau menjadi m...