Bab 10

3.9K 259 5
                                    


Aku menemani Irsa tidur. Lama aku tenung wajahnya. Walaupun aku dah seksa dia dengan teruk tapi dia masih sayangkan aku. Kejam sangat ke aku ni sebagai manusia? Aku tak pandai nak hargai apa yang dia dah buat pada aku selama ni. Aku terlalu ikutkan perasaan.

"Aris! Uncle Bear panggil!" Aku menarik selimut menutup tubuh Irsa. Langkah diatur ke bilik Uncle Bear. Dia bersama dua orang pengawal peribadinya. Aku berdiri di hadapan mejanya.

"Macam mana?"

"Aris tak sanggup". Wajah Uncle Bear mula berubah.

"Tak apa Aris rehat dulu. Tidur lah". Uncle Bear memberi isyarat mata pada salah seorang pengawalnya. Pengawal itu menghampiriku bersama penyuntik
Ubat tidur.

"Tak...tak...". Aku menapak ke belakang. Lantas satu suntikan ubat tidur dikenakan padaku. Aku rebah ke atas lantai. Duniaku menjadi gelap.

******

Aku tersedar. Berapa lama dah aku tidur dekat sini? Seingat aku tadi aku ada dekat dalam bilik Uncle Bear. Aku di ruang tamu. Siapa letak aku dekat sini? Hoodie disarungkan ke kepala.

"Irsa!"

Baru aku teringat fasal Irsa. Aku membuka langkah seribu ke bilik bawah tanah. Pintu dihempaskan dengan kuat. Tiada kelibat sesiapa. Irsa sudah tiada.

"Irsa! Irsa!" Aku membuka pintu bilik air. Tiada sesiapa. Mana dia pergi? Dah larikan diri ke? Puas aku mencari dalam bilik tu. Bilik pun besar. Ugh tiada. Cctv di penjuru bilik sudah dicabut. Aku mula rasa tak sedap hati.

Reza berjalan di hadapan bilik. Aku segera menahannya. Dia mesti tahu fasal Irsa sebab cctv tu dia yang jaga setiap malam. Uncle Bear akan jaga setiap pagi je.

"Apa kau nak ni Aris?!" Habis air liur dia bersembur pada muka aku. Nasib baik aku pakai mask. Tak ada lah kena sangat. Ah kenapa cerita fasal air liur dia ni.

"Mana Irsa?" Aku memberi pandangan tajam tepat ke dalam anak mata Reza. Reza sekadar mengangkat kedua belah bahunya tanda tidak tahu. Tapi aku rasa dia berbohong. Dia mesti tahu.

"Mana Irsa?!" Aku menolak tubuh Reza ke atas katil. Reza tersenyum sinis. Dia betulkan jaketnya.  Nafasku turun naik.

"Kenapa? Kau cakap kau benci dia. Biar lah dia dengan hidup baru dia". Dengan selambanya dia menghisap rokok di hadapanku. Aku merampas rokoknya. Reza kelihatan marah.

"Kau dah kurang ajar eh!!" Aku menepis tumbukannya. Tubuh Reza ditolak ke birai katil. Puntung rokoknya masih berada di tanganku.

"Mana Irsa?" Aku menghampiri tubuhnya. Reza mengesot ke belakang. Dia tidak menjawab. Aku terus mencucuk puntung rokok yang masih bernyala ke lengannya beberapa kali. Dia siap boleh gelak lagi. Apa kena dengan mamat ni?

"Itu je cara kau seksa orang? Tak sakit bro".ujar Reza dengan belagak plus selambanya. Dia menepis tanganku. Puntung rokok tercampak ke atas tilam.

Pisau dikeluarkan lantas aku mencucuk beberapa kali lengan Reza. Darah terpercik pada bajuku. Reza masih tergelak. Okay dia gila. Puntung rokok masih bernyala di atas tilam. Api mula membara. Aku melompat ke atas lantai.
"Aris! Wey tolong aku!" Reza cuba bangun namun hampa. Dia terjatuh kembali. Aku tersenyum sinis.

"Biar api tu seksa kau".

"Tak... Aris.... Okay.... Irsa.... Dia dah kena jual pada Zero!"

Aku tersentak. Kena jual? Ingat Irsa tu barang ke apa?

"Thanks". Aku meninggalkan Reza yang dimamah api.

Aris (3)Where stories live. Discover now