Nasib baik lelaki tadi ada kunci bangsal ni. Boleh lah aku keluar dan hirup oksigen. Aku duduk dalam bangsal tu lama lama boleh lemas rasa. Sekarang mana aku nak pergi? Sekarang aku ada dekat dalam persekitaran kampung. Masih dalam Kuala Lumpur ke? Mataku melilau melihat keadaan sekeliling. Aku masih di Kuala Lumpur."Ahh…………"
Kaki aku berdarah. Aku tak perasan pula. Aku mengambil kain buruk berhampiran dan mengikat pada kakiku. Aku terduduk di depan bangsal. Sakitnya tak terkata. Aku tak boleh macam ni. Aku kena kuat. Irsa perlukan aku.
"Awak okay tak?" Aku mengangkat wajahku. Seorang perempuan sebayaku berdiri di hadapanku. Dia memandang kakiku yang berdarah teruk.
"Ah darah ni. Jom saya bawa balik rumah. Boleh ubatkan kaki awak yang luka tu. Kalau dibiarkan nanti makin teruk". Dia menghulurkan bantuan padaku. Perlu ke?
"Tak payah. Aku boleh jalan". Tanganku cuba mencapai palang berhampiran. Cuba untuk bangun sendiri. Tapi aku terjatuh semula. Nasib perempuan tadi sempat menyambut aku.
"Jangan degil. Jom". Dia memapahku pulang ke rumahnya yang tidak jauh dari bangsal itu. Aku melabuhkan punggung di kerusi rotan.
Dia menapak ke arahku bersama peti kecemasan lalu bersimpuh di depanku. Balutan pada kakiku dibuka. Dia mengelap darah yang mengalir dengan tisu. Entah berapa puluh tisu dia guna nak kesat darah aku ni.
"Tahan sikit. Ubat ni pedih".
Dahiku berkerut seribu menahan kepedihan ubat tu. Kakiku dibalut semula. Dia mengemas barang dan kembali ke dapur. Pelik. Dia tinggal seorang je ke dalam rumah ni? Nampak macam orang asal bandar. Maybe rumah mak ayah dia. Muka dia macam aku pernah nampak tapi aku lupa.
"Awak buat apa dekat bangsal tadi? Macam mana boleh luka? Gaduh eh?"
Aku memberinya jelingan maut. Dia menunduk. Banyak soal pula minah ni.
"Sorry banyak tanya".
Tahu pun nak minta maaf. Aku meraup wajahku. Pening. Mana aku nak cari Irsa? Zero, Uncle Bear dan Mark. Mana lah setan setan ni pergi? Campak aku merata tempat. Ingat aku ni apa? Sampah?
"Boleh saya tahu apa nama awak? Nama saya Maya".
"Macam mana nak keluar dari sini?" Aku ikut dia sebab nak rawat kaki aku ni je. Bukannya sesi temu bual dengan aku. Aku tak ada masa lah.
"Kenapa? Kaki awak tak sembuh lagi".
"Aku okay. Aku boleh jaga diri". Aku menggagahkan diri untuk bangun. Tanganku meraba raba pada dinding.
"Aris tunggu".
Langkahku terhenti. Macam mana dia tahu nama aku? Ya memang aku pernah masuk surat khabar dulu sebab bunuh orang tapi itu semua cerita lama. Orang dah tak kenal siapa Aris Daniel lagi.
"Macam mana kau tahu nama aku?" Aku membelakanginya. Dia gugup. Cuba nak menipu? Dia orang Mark ke?
"Sebab Irsa pernah tunjuk gambar awak pada saya. Ouhh lupa nak cakap. Saya kawan kepada Irsa".
Kawan Irsa? Okay pencarian aku akan lebih senang kalau macam ni.
"Kau tahu Irsa ada dekat mana sekarang?" Dia menggeleng.
"Ada dia call kau?" Dia menggeleng lagi.
"Kau tahu tak dia diculik?" Dia menggeleng.
"Jawab lah!!" Dinding rumah kayu itu ditepuk kuat. Maya menutup matanya. Ketakutan.
"Ss...saya tak tahu apa apa".
Garang sangat ke aku ni?
"Tak ada function lah kau ni. Dah la aku nak blah". Lenganku ditarik.
"Saya nak ikut".
******
Maya and Aris ship💕😂😂 Author bantah!! Mana Irsa?? Aris tak mengharap happy ending...maybe Aris pergi dulu sebelum Irsa...😢 Whatever lahh....
Happy 1K readers!!! Thnks support Aris!!
Aris💕Irsa or Aris💕Maya hhohoho😂
Maya baik ke jahat?? Baca je ah dulu...bebaii✋
YOU ARE READING
Aris (3)
Mystery / ThrillerDia hilang tanpa khabar berita. Dia meninggalkan orang tersayang. Dia ingin menyendiri. Lari ke dunia luar. Hidup seperti manusia biasa. Menjalani kehidupan seharian seperti orang lain. Tetapi sikap psychonya masih ada dalam dirinya. Pisau menjadi m...