Bab 19

3.2K 222 4
                                    


Langkah diatur kembali ke bilik seksaan. Dia meronta ronta melepaskan diri. Bergoyang kerusi tu dibuatnya. Cawan yang berisi hydrofluoric acid tadi aku letakkan di atas meja. Aku duduk bercangkung di atas meja sambil bermain dengan cecair asid tu. Lelaki itu memerhatikanku.

"Lepaskan aku lah gila!!"

"Boleh tapi beritahu aku dekat mana Irsa sekarang?"

"Kau ingat kau main ugut ni aku takut? Heh...silap besar kau. Kalau kau ugut nak bunuh aku sekali pun aku tak kan beritahu la". Dia tergelak sendiri. Dahiku berkerut seribu. Dia mencabar kesabaran aku.

Aku terus melompat dari meja. Dua cawan cecair asid tadi aku ambil lalu menapak ke arah lelaki tadi. Riak wajahnya selamba dan bergitu tenang. Tak kesah apa yang bakal terjadi padanya nanti.

"Kau tahu ni apa?" Cawan diangkat pada mukanya.

"Tak dan aku tak nak tahu".jawabnya acuh tak acuh.

"Hydrofluoric acid. Kau tahu apa akan terjadi pada seseorang itu kalau terkena cecair ni?"

Dia siap bersiul lagi dan tidak kesah fasal soalan aku. Aku ibarat tunggul di sini atau aku sedang bercakap dengan kayu balak sekarang ni? Langsung tak nak beri respon.

Malas aku nak main lama lama dengan dia ni. Kalau macam ni lah, esok tak habis lagi aku rasa. Secawan hydrofluoric acid dituang pada perutnya. Dia masih tenang.

"Hak eleh tuang air je dekat badan aku? Seksaan apa ni bro? Hahaha!!"

Ouh gelak besar kau. Gelak lah selagi kau boleh gelak. Aku beri peluang untuk kau gelak dan bergembira hari ni tapi tak lama. Secawan lagi hydrofluoric acid dituang pada mukanya pula. Cawan dicampak ke tepi.

"Mana Irsa?"

"Mana lah aku tahu".

Aku menyepak kerusi yang dia duduk. Tergerak sedikit. Geram betul lah aku dengan dia ni. Lantak kau lah. Kau bukannya lama dah hidup. Tak lama lagi cecair tu akan akan merebak ke organ lain dan menyebabkan organ itu malfunction. Dia akan mati.

"Woi kau nak pergi mana?!"

Aku tidak melayan soalannya. Langkah diatur keluar dari bilik itu. Aku ke bawah tanah. Terdapat beberapa botol minyak tanah di dalam sebuah bilik. Aku mengambil dua botol minyak tanah dan sekotak batang mancis lalu keluar dari rumah itu. Tunggu lelaki tu mati lambat lagi so better aku bakar terus rumah ni sekali dengan dia aku bakar.

Minyak tanah dicuah di sekeliling luar rumah. Nasib baik rumah dia jenis sebuah sebuah. Jiran berhampiran pun tak ada lah dekat mana. Macam rumah dekat kampung. Senang lah kerja aku. Tak ada orang nampak. Minyak tanah settle. Sebatang mancis dinyalakan lalu dicampakkan pada minyak tanah. Api mula memainkan peranan.

Aku menapak pergi meninggalkan rumah itu dijilat api bersama lelaki itu. Ke mana pula aku nak pergi? Mataku tertangkap pada sesusuk tubuh seseorang. Aku segera mendapatkannya.

"Maya?" Bahunya dipegang. Dia menoleh ke belakang lalu menguntumkan senyuman.

"Kau buat apa dekat sini?"

Pelik juga dia berada di sini seorang diri. Dia ikut aku ke? Dalam banyak tempat dekat dunia ni sini juga aku terserempak dengan dia.

"Ada kerja. Awak?"

"Cari Irsa". Nafas panjang dihela.

"Belum jumpa lagi?" Aku menggeleng.

"Saya tolong. Boleh?"

"Betul?" Dia mengangguk.

"Esok kita balik KL. Aku rasa dia ada dekat sana". Naluri aku sangat kuat mengatakan Irsa di KL. Uncle Bear dan Zero memang nak mainkan aku.

"Okay. Bye".

Maya berlalu pergi. Kenapa aku rasa something tak kena pada Maya?

Aris (3)Where stories live. Discover now