Pagi yang indah.
Hari ni, hari pertama Taehyung masuk sekolah baru. Nama sekolah tu School of Performing Art School (SOPA). Haih, rumah baru, sekolah baru, kawan baru, baju baru, hmm .. mak ayah je tak baru-baru. (anak apa ni -_-)
Disebabkan teruja, hari ni Taehyung bangun awal. Kononnya, hari pertama ni kena lah tunjukkkan image yang elok supaya ramai yang nak kawan kan. Tapi tunggu lah sehari dua lagi, mesti dia dah buat perangai.
"Ewah... bangun awalnya anak omma ni." Buang tabiat anak aku ni. Tak pernah-pernah dia bangun awal mcm ni.. Sekolah pulak tu. hmmm
"Kenalah awal, omma. Baru nanti ramai nak kawan." Dari tadi Taehyung sengih tak henti-henti. Macam orang gila dah sihat dari penyakit gila dah.
"Dah, dah. Makan cepat. Nanti lambat pulak nanti." Appa selalu macam ni -_- Bukannya dia nak puji anak dia ni -_- #Redooo
SKIP
"Pelajar ! Hari ni kita ada pelajar baru,sila bagi dia tunjuk ajar." Mr.Song, guru kelas 3A1 tiba-tiba masuk sebelum mata pelajaran pertama bermula.
"Masuk Taehyung. Perkenalkan diri awak."
"Annyeonghaseyo.. Taehyung imnida . Saya pelajar baru kat sini. Sila bagi saya tunjuk ajar." Senyum jangan tak senyum.
Kelas yang tadi bising tiba-tiba senyap macam takde penghuni. Bukan apa, yang lelaki ternganga even lalat pun boleh masuk. Yela, pesaing hero dah datang. Yang perempuan takyah cakap la, cair habis..
"Mak oii!! Hensem gila mamat ni!"
"Wah... rasa macam nak mintak break je dengan pakwe aku."
"Cuy,, anak sapa ni hah??"
"Aiseh man! Dia lah makhluk paling hensem atas muka bumi ni."
#OkeyyLebay-_-
"Okey, Taehyung awak boleh duduk tepi Jimin ye." Mr. Song menunjukkan sebuah kerusi dan meja yang kosong di tepi Jimin. Lalu, Mr. Song berjalan keluar dari kelas 3A1 itu.
Taehyung berjalan mendekati meja Jimin dan duduk. Jimin tak kelip-kelip bijik mata tengok dia. Mungkin hensem sangat kot. -Perasan pulak -,-
Taehyung POV.
Aku melihat namja yang sedari tadi tengok aku dengan mata dia yang sebelah besar, sebelah kecik tu. Aku petik-petikkan jari aku depan muka dia. Tak de efek pun. Aku tepuk sikit bahu dia pulak. Nasib baik yang ni ada tindak balas. Kalau tak, dah lama aku jerit kat depan muka dia tu.
"Ohh.,, Sori sori.. Emm,, Jimin imnida." Jimin kelihatan malu-malu masa bagitau nama dia. Elah -_- kau bukan lelaki yang nak malu-malu ni --'
"Taehyung imnida ^^" Penuh cool aku introkan diri aku.
Kelas pun segera dimulakan selepas Ahn sosaengnim masuk untuk mengajar. Krik. krik. krik. bosan -_-
Taehyung POV end.
Waktu rehat. Jimin mengajak Taehyung untuk rehat bersama-sama dengan kawan-kawan dia. Taehyung ikut je sebabnya dia tak tau apa lagi selok-belok sekolah ni. Takpelah, boleh buat kawan..
Tak perlukan waktu yang lama untuk Jimin biasakan diri dia dengan Taehyung. Soalnya, Taehyung jenis cepat bergaul.
"Jimin-ah!" Suara seorang namja menjerit memanggil Jimin. Mereka melambai-lambaikan tangan supaya Jimin nampak. Yela, Jimin kan err.... kemetot..
"Ahhh! Taehyung! Kajja, diorang kat sana." Jimin menarik pergelangan tangan Taehyung. Wahh,, makin berani nampak??
"Hyung, ni budak baru kelas kita. Takpe kan dia rehat sekali dengan kita?" Sesampainya Jimin di meja kantin, dia bertanya kepada hyung-hyung dan dongsaeng nya.
Persepsi pertama diorang kat Taehyung.
'Hensem budak ni. Boleh kawan dengan aku nih. Mana tau nanti hensem jugak.'
'Apesal muka dia macam blank je?'
' Datang dah pesaing aku ni, datang dah T.T'
'No comment.'- Ni Yoongi -,-
'Yeay! Kookie dapat hyung baru!'
'Macam alien!'
Anggap je yang kat atas tu tak wujud -_-
"Ouh,, duduk lah. Btw, aku Jin. Aku paling tua kat sini." Jin mempersilakan Taehyung duduk.
"Aku Namjoon, pelajar paling pandai kat sekolaah ni." Jawab Namjoon sambil kenyit-kenyit mata.
"Aku Yoongi." Ringkas dan padat.
"Aku Hoseok! Selamat berkenalan!" Hoseok pegang-pegang tangan Taehyung. Bersalam maksudnya..
"Aku Jungkook. Paling muda kat meja ni."Jungkook senyum tayang gigi arnab dia yang besar gedabak tu.
"Taehyung imnida." Dengan sopannya, Taehyung tunduk memberi hormat. Hebat.
Sambil makan-makan tak habis-habis diorang tanya macam-macam dekat Taehyung. Nampaknya kehadiran Taehyung diterima dengan baik oleh Taehyung.
"Rumah kau kat mana?" Jimin bertanya sambil kunyah keropok lekor.
"Dekat Kampung Teitan." Jawab Taehyung dengan riak muka dia yang tak dak apa tu -_-
"Dey, aku tau la dekat kampung Teitan. Aku pun tinggal situ jugak, yang kitorang nak atu, rumah kau yang mana satu-_-" Yang ni suara Jin.
"Ouhh,, mana aku nak tau. Hehe.. Rumah aku yang warna putih tu.. Rumah agam kat hujung kampung tu."
"Rumah agam?? Kat hujung kampung?? Kau biar betul??" Hoseok dengan tingkah laku dia yang agak berlebihan -_-
"Yela, rumah tu lah. Kenapa?" Kelmarin ahjusshi pelik tu, harini diorang pulak. haih!
"Rumah tu kan.." Yoongi bekap mulut Jungkook rapat-rapat.
"Kenapa kau tutup mulut dia?" Taehyung terheran-heran.
"Takde papa lah. Makan cepat! Loceng dah nak bunyi." Kata Yoongi tanpa melihat muka Taehyung.
Jadinya Taehyung tertanya-tanya kenapa Yoongi tak bagi Jungkook cakap pasal rumah yang dia tinggal sekarang ni.
Mereka meneruskan makan sambil melirik antara satu sama lain. Yang pastinya hanya diorang yang tahu, Taehyung tak.
P/S: Macam bosan ja -_- Makin melalut ja ni ??
Should I delete or continue ?? Ohh galauu O.o
YOU ARE READING
⏩ | THE RING | ⏪
Horror"Bodoh! Cincin bodoh! Tak guna! Apa yang kau nak sebenarnya?? Sebab kau aku dah bunuh kawan-kawan aku! Diorang tak bersalah!". Dia, Taehyung cuba menanggalkan cincin itu dari jarinya. Orang cakap, kalau diberi nasihat tapi tak dengar akan membawa pa...