19

145 27 10
                                    

Masuk hari ni, dah 2 hari Jimin tak ke sekolah. Taehyung pun tak tahu sebab apa. Dah dua hari jugak Taehyung duduk sorang sorang. Alah, selama ni pun Jimin ada je kat sebelah tapi macam takde kan?

Taehyung mengambil keputusan untuk bertanya kepada Jungkook. Tanya ja tak lebih. Taehyung berjalan di koridor sekolah dan sampai di kelas Jungkook.

Kepala Taehyung terjenguk jenguk ke dalam kelas Jungkook. Matanya mencari cari di mana keberadaan Jungkook tapi tiada langsung kelibat mahupun hidung Jungkook yang besar tu, opps!

Taehyung bertanya kepada salah seorang kawan kelas Jungkook, Mingyu. (encem namati😵)

"Mingyu, kau ada nampak Jungkook tak? Dia kemana ?" Taehyung berdiri di depan Mingyu.

Mingyu mendongak menatap wajah suara yang bertanya itu.

"Lah, hyung tak tau ke? Jungkook dah 2 hari tak datang sekolah lah hyung." Mingyu hairan. Bukan Jungkook rapat dengan Taehyung ke?

"Sebab aku tak tau lah aku tanya, ngek!" Taehyung meluku kepala Mingyu.

"Kau tahu sebab apa dia tak datang?" lanjut nya lagi.

"Emm tak tau la pulak. Dia demam kot hyung."

"Emm okey lah, aku nak tanya tu je." Tak berpuas hati dengan jawapan yang diterima, Taehyung tekad nak pergi tanya si singan betina, Yoongi.

Sampai di kelas Yoongi pula, Yoongi pun takde jugak, dah 2 hari jugak dia tak datang. Buat Taehyung fikir bukan bukan.

"Kalau sakit, tak kan sampai tiga tiga sekali sakit? Sama pulak tu tak datang. Nak kata kebetulan, macam tak logik je." Taehyung dengan segala serabutnya sekarang ni.

"Aku nak tanya siapa ni lagi? Aduhhhh.." Taehyung meramas rambutnya kasar.

"Aku pergi jelah rumah diorang! Lantaklah dia suka ka tak suka." Taehyung berjalan semula masuk ke kelas nya.

SKIP

Taehyung bergegas ke keluar sekolah setelah loceng balik berbunyi. Padahal cikgu ada lagi tu. Kuanghajaq betul.

Enjin motorsikal vespanya ehh berkuasa tinggi maksudnya di hidupkan dan tanpa membuang masa dia memecut pulang ke rumah.

Sesampainya di rumah, dia ternampak akan sebuah kotak di depan pintu rumahnya. Taehyung hairan dan duduk bertinggung memerhatikan kotak misteri itu.

Tangannya ragu ragu untuk membuka kotak itu. Perlahan lahan, dia membuka dan alangkah terkejutnya dia apabila mendapati isi kotak itu.

"Omo! " Taehyung terkejut sampai badannya terkebelakang efek terkejutnya.

Isi kotak itu berisi kan sebuah patung berlumuran darah dan di paku di seluruh badannya. Di sisi patung itu juga terdapat seekor bangkai haiwan yang sudah pun lunyai badannya. Bau busuk menerpa hidung Taehyung.

Di dalam kotak itu jugak ada terselit sepucuk surat yang jugak berlumuran darah.

Taehyung bukak berhati hati walaupun rasa jijik dengan darah bangkai binatang itu.

❗Kim Taehyung, aku rasa masa kau baca surat ni mesti kai tertanya tanya siapa aku kan? Biarlah rahsia. Lambat laun kau akan tahu jugak.

Aku cuma nak bagitau kau yang sekarang, kawan kawan kau ada dengan aku sekarang ni. Ya, memang aku culik diorang. Sebab apa? Smua sebab kau sial! Cincin tu patutnya milik aku, bukan kau! Tapi kau yang dapat. Hahaha!

Kalau kau nak kawan kawan kau ni selamat, terutamanya PARK JIMIN , bila aku suruh kau datang nanti, kau mesti datang!. Kalau kau lmbat, kau takkan jumpa lagi diorang lepas ni!

Yang benar,
Pembenci. ❗

Dan Taehyung, kehilangan kata kata. Nyawa kawan kawannya dalam bahaya! Apa patut dia buat?

Satu persatu muka kawan kawannya menerpa pandangan matanya.

Sekejap Jimin sekejap Yoongi sekejap Jungkook.

Taehyung rasa nak menangis je sekarang ni.

Diperhatinya cincin di jarinya itu. DIcubanya cabut dari jarinya itu kasar walaupun dia sendiri tahu yang cincin tu tak akan pernah tertanggal.

Sambil menangis dia menjerit.

"Bodoh! Cincin bodoh! Kalau bukan sebab kau semuanya tak kan jadi macam ni!! Kalau bukan sebab kau, aku dengan kawan kwan aku tak perlu jadi macam ni! Sial! Sial!" Taehyung menghentak tangannya ke dinding hinggan berdarah. Amarah menguasai diri.

Taehyung masuk ke dalam rumah dan menuju ke dapur. Dia ternampak sebilah parang tajam yang dibalut dengan kain putih di bawah kabinet sinki.

Taehyung ambil parang itu dan dengan bodohnya dia menetak jari hantunya itu sehingga putus.

Darah membuak buak di atas lantai. Tapi Taehyung, hanya tersenyum gembira. Jari yang dia tetak tu, adalah jari yang dia pakai cincin itu. Dan sekarang dah terpisah dari dia.

Perlahan dia jatuh menyembah bumi. Matanya semakin lama semakin berat, dan

Brukk!

Taehyung terbaring tak sedarkan diri dengan jarinya yang tertanggal satu. Darah masih tak berhenti keluar.

"Taehyung!" terdengar satu suara menjerit memanggil namanya.



P/S: Kesian nya Taehyung dah tak dak satu jari😭 ulala

Suara sapa yg panggil dia tu? Spa tau? Tak tau kan😜

Hanya panjng ni ja aq mampu😢 sebab watpad patut hntar masuk wokshop dah . Huhu

Oh yehet.
❤❤

⏩ | THE RING | ⏪Where stories live. Discover now