5

208 34 0
                                    

Hari minggu.

Hari minggu yang membosankan bagi orang yang meruapakan anak tunggal. Taehyung sendirian di rumah sekarang. Ahjusshi Kang pagi-pagi je dia ada. Kawasan rumah dah dibersihkan dia baliklah ke rumah dia. Kawan-kawan? Semua sibuk dengan family sendiri. Diorang ada life, tak macam Taehyung . Sendirian...

"Haih,,! Hari minggu macam ni pun omma dan appa kerja. Selalu tak ada masa untuk aku. Rasa macam takde anak yatim pulak aku ni T. T.

"Hmm..  Apa nak buat ek sekarang ni? "

Fikir punya fikir, dan.....

Ting!  He's got the idea.

"Cincin tu aku letak mana hah? " Taehyung menggaru-garu kepalanya macam orang bela kutu.

"Hah!  Jimin baling cincin tu time gaduh dengan aku hari tu!  Yezza!" Dengan hati yang suka dan senang nya,  dia bersenandung riang ala-ala V Bts (hahaha)
Tali ditarik dan serta merta kakinya memanjat tangga tersebut.

"Fuh..  Aura kat atas lain betul.  Seram pulak aku... " Mata Taehyung melihat lihat kiri dan kanan loteng tersebut.

"Hmm..  Mana cincin tu ye?  Haiii la Jimin nasib baik kau kawan aku tau. Bla bla bla....... " Sambil mencari,  mulut dia pun sama naik. Membebel macam mak nenek. Anak sapa lah ni..

"Jumpa pun!  Yahooo! " Taehyung terlompat macam beruk kat hutan.

Penutup kotak dibuka tapi tiba-tiba Taehyung teringat akan pesanan Jimin hari tu.

Tapi nak dah nama pun Taehyung, memang tak makan saman la brader -_-

Buka buka je penutup tu, tanpa fikir akibatnya, terus disarung kan cincin itu ke jari telunjuknya. Tiba-tiba angin kat luar rumah bertiup kencang.

"Muat-muat kat jari aku ni.  Cun pulak tu." Tau seronok je.

'Taehyung...  Taehyung.. ' Suara itu lagi. Taehyung serta merta mencari arah suara tersebut.

"Err..  Siapa tu ?" Taehyung memberanikan diri untuk bertanya.

'Taehyung.. Taehyung.. ' Suara itu memanggil lagi.

"Kau siapa hah?  Apesal tak jawab! " Takut takut pun Taehyung terpaksa berani.

'Aku ialah engkau.. Dan engkau ialah aku, Taehyung..' Suara tersebut mengilai-ngilai yang boleh membuatkan siapa yang mendengarnya rasa nak pengsan.

Sedar apa yang dia telah lakukan, Taehyung cuba menanggalkan cinci tersebut dari jarinya. Malangnya... usaha yang dia lakukan adalah sia-sia. Taehyung kemudian berlari ke arah dapur dan menuju ke sinki. 

Sampai di hadapan sinki, dengan terketar-ketar dia mengambil sabun perncuci pinggan yang terletak di tepi sinki itu. Dipicitnya botol itu lalu dengan cepat dia menonyoh sabun tersebut pada cincin tersebut. Nehi, sabun jugak tak dapat membantunya mengeluarkan cincin tersebut dari jarinya.

Seketika, terngiang-ngiang kembali kata-kata Jimin tempoh hari. Tiba-tiba timbul rasa menyesal tak ikut nasihat Jimin. Kecewa dengan diri sendiri, Taehyung berlari pula ke bilik sendiri dan mencapai henfonnya. Nombor Jimin di contact segera didail.

Tut... tut....

Jimin tak angkat pulak.. Taehyung mencuba sekali lagii. Tak sampai deringan yang kedua, Jimin dah angkat.

"Hello? Sori Tae, tadi aku tak dengar. Aku silent." Cara Jimin cakap macam berbisik sikit. Mungkin dia dekat majlis kot.

"Ji..Jimin? Mianhae Jimin.... Tolong aku Chim.. Aku takut." Dengan suara terketar-ketar Taehyung berbicara. Hampir menangis mungkin.

Jimin di talian sana mula rasa tak sedap hati. Kenapa Taehyung minta maaf? Apa yang dia dah buat?

Tiba-tiba.... Tut..... Talian terputus..

Jimin POV.

"Hello??! Hello?? Tae? Taehyung??!" Semua orang disekeliling aku memandang kehairanan. Mungkin sebab tiba-tiba menjerit macam orang kesetanan.

Aku berjalan mendekati appa yang tengah sibuk bersembang dengan kawan dia. Aku berbisik di telingannya yang aku terpaksa balik awal kerana ada hal. Appa hanya mengangguk. Urusan appa kat sini tak selesai lagi. Melihat green light dari appa, aku berlari keluar dewan dan mencari teksi.

Nasib baik ada teksi sudi berhenti, kalau tak alamat memang aku akan lari terus ke rumah Taehyung.

20 minit kemudian..

"Taehyung! Taehyung! Bukak pintu ni! Aku dah sampai ni! Taehyung!" Aku mengetuk-ngetuk pintu rumah Taehyung, tapi tiada jawapan dari si pemilik rumah.

Baru je aku pasang niat nak pecahkan pintu rumah dia, Taehyung muncul dengan muka datar. 

Buru-buru aku bertanya tentang keadaan dia.

"Taehyung? Gwaenchana? Kau kenapa tadi? Apasal tiba-tiba terputus? Kau kenapa mintak maaf? Tak jadi apa-apa yang buruk kan?" Dah macam peluru berpandu aku tanya kat dia, tapi Taehyung..

"Tak." Sepatah je dia balas.

"I know you're not okay Taehyung. Tell me. Kau kenapa ?"  Aku separuh gila risaukan dia, dia boleh pulak jawab sepatah tu je?

"Okay je." Cara jawab tak macam perangai taehyung setiap hari. Muka pun,,, aduhh aku nak tengok pun tak sanggup. Gaya macam nak telan aku je.

Okay, dah dia cakap dia okay kan? Aku putus asa -_-

"Emm.. Aku punya la cepat datang sini sampai terpaksa keluar daripada majlis kau tau? Bila aku datang sini kau cakap kau okay je.." Fuhh! Dah la panas, sekejap lagi mungkin hati aku pun meletup jugak ni!

"Mian." Taehyung terus tutup pintu.

Aku? Aku ternganga tak tau apa. Ciskek punya kawan! Tak guna! kalau aku tau aku tak akan datang tau! Biar je dia mati kering kat sini.- Jimin murka.

Sebenarnya kenapa dengan Taehyung? Aku nampak dia macam sorok sesuatu dari aku.. Hmm , takpe, nanti aku cari tau sendiri lah.

Jimin POV End.

Jimin pusin dan berjalan kaki menuju rumah nya. Tapi sepasang mata dari tadi terus memerhatikannya...

'Kau mati, Jimin!' Kata suara itu dengan mata yang merah menyala.

Dan sejak itu, Taehyung berubah menjadi orang lain....




P/S: No idea -_-

⏩ | THE RING | ⏪Where stories live. Discover now