15

160 27 13
                                    

Malangnya, Jin tak boleh tepati janji nya pada Jimin.

🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴

Malam itu, Jin terpaksa duduk rumah sorang sorang sebab omma dengan appanya ke rumah saudara mereka dekat Gangnam. Dari pagi tadi lagi, diorang ada ajak Jin tapi Jin tak boleh nak ikut sebab dah janji dengan Taehyung dengan Jimin nak keluar sama sama petang tu.

Omma dan appa dia baru call cakap diorang bermalam kat sana, sebabnya appanya tak akan sesekali drive malam. Sebelum pergi, ommanya ada pesan,

'Nanti malam jangan langsung keluar rumah tau, bahaya.'

Dan Jin notice benda tu.
Tapi masalahnya sekarang, perut dia tengah ber-rock kapak dengan rancaknya. Jin bangun menuju dapur dan membuka peti ais.

"Air kosong je? Kenapa omma tak tinggal langsung makanan kat aku?? Laparnyaaa..." Jin merengek rengek sorang sorang. Macam anak jin tomang je bunyi. Opss

"Asyik minum air je mana boleh, kembung la nanti. Haihhh tak boleh jadi ni!" pintu peti ais ditutup kembali. Niat di hati nak keluar beli benda makan lani.

Jin tukar pakaian. Dia hanya pakai baju bulu tebal gambar polkadot kaler pink 😁 dan seluar pendek bawah lutut. Katanya aurat 😅

"Okey sambal petai, here we go!" Jin punya feveret sambal petai. Lagi banyak petai lagi dia suka.
Tapi,,, ada ke kedai jual malam malam 😒😒

Baru nak bukak pintu, terngiang ngiang suara ommanya tadi. Jin serba salah nak keluar ke tak. Tapi, biasalah lelaki, suka ambil mudah.

"Alah,, aku pegi kejap je kalau tak mati kebulur aku nanti." Jin tekad keluar rumah dan segera kunci pintu.

Kereta takde, so dia terpaksa jalan kaki. Malam malam memang wajib kampung diorang sunyi macam takde penghuni. Seram beb...

Dengan langkah pantas, Jin berjalan seorang diri malam malam. Krik..krikk.. Hanya terdengar suara cengkerik je yang teman dia. Rumah dia nak ke kedai memang tersangat lah jauh. (tak tahu lah Jin ni o'on ka dak 😒)

Dalam hati, Jin menyumpah nyumpah. Menyesal sebab keluar malam malam. Kalau tau tadi dia sanggup minum air je sampai esok pagi takpun delivery je. Haa tulah kau, ketegaq sangat. Otak letak lutut centu la .

Sambil sambil tu dia nyanyi lagu Dope Bts jap siap joget joget lagi, maklum lah dia peminat tegar Bangtan. Army, army.

Dalam 17 minit centu, baru dia nampak lampu kedai makan tu. Baru lampunya,.. Sekuat hati dia berlari ke arah kedai makan tersebut. Sampai sampai je, Jin rasa nak sujud syukur je. Tercungap cungap dibuatnya.

"Ye dik? Nak order apa?" akak pembantu kedai tu terus tanya Jin nak beli apa sebab kedai tu ada 2,3 pelanggan je sebab dah lewat malam.

"Errr, sambal petai ada kak?"

"Sambal petai? Sekarang dah tengah malam dik, bukan waktu lunch lagi dah." Akak tu ketawa dengar Jin tanya macam tu. Sampai keluar air mata.

Oh man! Penghinaan besar untuk Jin.

"Emm klau macam tu bagi nasi goreng pataya jelah." Muka jngan tanyalah dah macam sos tomato tu haa.

"Bungkus ke makan?" masih lagi dngan sisa ketawa akak ni. Hishh akak ni, nak kena ni!

"bungkus" habis jawab Jin duduk terus sambil tengok tv. Atas kerusi la bukan lantai.

5 minit kemudian, pesanan siap! Lepas bayar je Jin terus cabut.

Lagi 10 nak sampai rumah. Waaaa macam 10 tahun rasa! 😫😫

Tapi,

'Jin...' suara sape tu?

Bulu tengkuk Jin dah meriding. Dia toleh kiri kanan tapi takde sapa yang ada cuma semak samun. Dia tak berani nak pusing belakang.

'Jin...' kali ni dengan angin malam sekali. Sejuk sampai tulang hitam walaupun dia pakai baju tebal.

"Kenapa aku dengar macam nama aku??" tiba tiba plastik dekat tangan dia jatuh dngan sendiri. Jin berdiri tegak tengok benda kat depan dia sekarang. Dengan gelap gelitanya, Jin cuba bersuara.

"To.. Tolong! Tolong aku sapa sapa!" Jin pejam mata.

"Tak guna kau jerit, takde siapa yang akan bantu kau!" yaa, perempuan tu lah.

Jin masih tetap berdiri tegak berharap ini semua mimpi dan dia tengah tidur sekarang ni, tapi bila bukak mata, Jin sedar, its real!

"To.. Tolong jangan apa apa kan aku! Aku tak ganggu kau!" Jin hampir menangis.

"Siapa cakap kau tak ganggu aku? Kau dengan kawan kawan kau kacau aku dengan Taehyung! Sebab korang, apa yang aku harap tak jadi!" Perempuan itu dengan cepat menolak Jin ke dalam semak berduri tanpa babibu.

Habis calar balar badan Jin. Baju pun dah koyak sana sini. Perempuan itu hanya terbang sambil tengok Jin yang terkapai kapai kesakitan. Tak puas dengan itu, dihumbannya Jin ke dalam semak yang lebih dalam lgi.

Mata kanan Jin tertusuk dengan kayu reput yang terpacak. Tembus sampai ke tengkoraknya.

Jin mengerang kesakitan yang amat sangat. Dah macam nyawa nyawa ikan. Dia berusaha jugak bangun walaupun kayu tu masih terpacak elok di matanya. Darah meleleh leleh kena jalan tar. Macam paip air.

"Jangan harap kau boleh lari bodoh!" tak cukup dengan tu, diseretnya Jin ke atas jalan tar hingga belakang badannya tak nampk kulit lagi dah. Nampak daging dengan tulang.

Perempuan itu menjilat darah Jin. Lepas tu diludahnya ke muka Jin.

"Memang padan dengan muka kau!" sambil belai belai pipi Jin

Jin dah nyawa nywa ikan sangat sangat dah. TIba tiba terlintas di hadapan wajahnya tentang janji yang dibuat kepada Jimin. Air matanya turun bercampur dengan darahnya.

"Ji..Jimin, mianhe.." Seketika wajah Jimin yang selalu ceria hilang dari pandangan matanya.

Perempuan itu menghentak  kepala Jin hingga pecah atas jalan tar. Sampai hancur otaknya.

Tiba tiba sebuah lori lalu dan,

Brukkk!

Badan Jin lunyai dilenyek lori tersebut.

Perempuan itu ketawa mengilai ngilai kerana lepas ni pengacau nya hilang satu persatu.

. Tinggallah Jin dengan mayatnya menyedihkan macam tu.

Keesokkan harinya, penduduk kampung menjumpai mayat Jin yang tergantung di atas pohon pokok dengan kepalanya yang tiada.

Jin lupa satu perkara, buruk padahnya bila ingkar cakap orang tua.


P/S: How with this part?
😁😁 sekarang ni makin jarang update dah sebab malas dan bizi sikit.. Haha

Voment pliss 😋
ka makin bosan ?

⏩ | THE RING | ⏪Where stories live. Discover now