Setelah sebulan sekolah di situ, akhirnya Taehyung sudah terbiasa dengan sekolah barunya itu. Perangai pun dah berani buat dah sekarang =.=
"Guys, petang ni lepak rumah aku jom? Omma dengan appa aku takde, diorang keje. Jomlah ..." Taehyung buat puppy face dekat Jin. Sebabnya Jin yang selalu ikut cakap dia bila dia buat muka macam tu.
"Okey, On !" Kan dah cakap -_-
"Okey jugak tu, lagipun takde apa-apa yang nak buat lepas balik sekolah." Jin on, Namjoon pun on jugak.
"Pastikan ada makanan oke." Makan ja yang dia tau.
"Makan, makan 24 jam kau ni. Kata nak diet? Aku rasa macam diet kau tu dah ke laut dah ni."Hoseok garu-garu dagu dia.
"Takpe, comel tak hilang kan?" Jimin pasang muka mintak kaki.
"Err... Jom jom kata nak pegi rumah hyung kan?" -Maknae evil Jungkook -_-
"Haa jom, panas lah kat sini." Yoongi menarik tangan Jungkook. Ish dua manusia ni. Perangai hodoh !
Jimin: No Comment -_- redoo
Mereka bertujuh berjalan sambil berbual bual. Pasal apa, tak tau la pulak. Sesampai di rumah Taehyung, semua ternganga. Ni lah pertama kali Taehyung bawak diorang ke rumah dia. Cantik, besar mungkin seram sikit -_-
Tiba-tiba Yoongi berbisik dekat telinga Jin.
"Akhirnya.. kan?" Apa maksud Yoongi? Hehe, rahsia...
"Huftt , dah, dah diam. nanti dia syak apa pulak." Jin meletakkan jarinya tanda suruh Yoongi diam.
Yoongi menghela nafas.
"Jemput lah masuk. Buat macam rumah sendiri ye... hahaha" Sebagai tuan rumah yang baik,, (sangat) Taehyung menjemput kawan-kawannya masuk.
"Tak cakap pun memang kitorang nak buat macam rumah sendiri."Cet, tak malu -_-
"Kitorang nak tengok-tengok rumah kau boleh? Besar sangat lah." Cara Namjoon bercakap seolah-olah nak tutup sesuatu.
"Jom lah aku tunjuk, aku pun tak habis tawaf lagi rumah ni. Haha"
(Agak-agak macam tu lah rupa rumah Taehyung. Nampak seram kan??)
"Oo..okey." Jungkook tiba-tiba jadi gagap.
"Okey, jom. Kita pergi loteng dulu nak? Aku tak pernah masuk lagi loteng tu. Aku nak tengok ada apa kat atas tu." Taehyung berjalan dulu mendahului kawan-kawannya.
Sampai di stor, Taehyung tarik satu tali yang terjuntai kat atas siling. Tarik-tarik tali tu, muncullah tangga untuk ke atas. Sapa yang ter pernah datang rumah dia, memang tak akan sangka loteng tu dekat situ. Loteng tu memang dibina secara rahsia.
Semua member takjub, kecuali Jimin. Tapi kenapa??
Naik-naik je atas loteng tu, Taehyung terbatuk-batuk. Sebabnya barang kat atas tu terlampau banyak dan semuanya berhabuk.
Selepas Taehyung, satu persatu member naik. Jimin macam tak nak naik, tapi selepas dipaksa diam-diam oleh Yoongi, akhirnya naik jugak. Yela , singa jantan mengaum kan..
"Wahh,, antik-antik betul barang-barang atas ni. Kalau jual mesti kaya kan? hahaha" Hoseok buat lawak hambar.
"Hahaha, tah barang sapa ni hyung. Bukan aku punya lah." Taehyung bersuara.
Rumah besar, loteng pun besar lah. Sedang asyik tengok-tengok barang, Taehyung terjumpa satu kotak yang dibalut dengan sehelai kain putih. Member lain tak persan, sibuk tengok barang-barang kat atas tu.
Kecuali sepasang mata. Jimin. Dari tadi mata dia tak lepas-lepas tengok Taehyung.
Taehyung membuka ikatan kain kain tersebut. Sebuah kotak lama menjamah pandangan mata Taehyung. Dia membuka penutup kotak tersebut dan holla ! Dia ternampak satu cincin berwarna perak. Baru je dia nak sentuh...
"Tae! Kau buat apa tu?" Jimin memang nampak Tehyung nak sentuh cincin tu. Jadi terus pergi ke arah Taehyung.
"Jangan sentuh."Jimin seakan berbisik. Member lain masih dalam dunia mereka.
"Waeyo?"Taehyung terkejut.
"Buruk padah dia nanti. Better kau jangan sentuh. Dengar cakap aku!" Masih lagi dengan nada berbisik tapi tegas.
"Kenapa pulak? Aku nak tengok je, tu pun salah ke?" Riak muka Taehyung dah berubah.
"Aku cakap jangan tu, jangan lah!" Jimin mengambil kotak tersebut dan membalingnya ke tempat lain.
"Ehh, kau ni pehal hah?? Yang kau sibuk sangat ni kenapa?? ada kaitan ke cincin tu dengan kau?" Emosi Taehyung dah melambung. Jimin pun.
"Kau boleh tak dengar cakap aku? Aku cakap jangan tu janganlah!"
"Kau siapa nak arah-arah aku hah? Rumah kau ke?" Jari telunjuk dihalakan ke muka Jimin.
Merasa sakit hati, Jimin mengambil keputusan untuk balik ke rumahnya. Member lain terbengong-bengong tak tau apa.
Takut nak tanya, semua meminta izin untuk pulang. Nak kena tanya Jimin!
"Huftt.." taehyung menghembus nafas kasar. Apa yang ada di dalam kepalanya sekarang adalah Jimin. Kenapa dia beria-ria sangat?
"Dah lah! Malas aku nak fikir!" Taehyung berjalan untuk turun. Tapi satu suara mematikan langkah Taehyung.
'Taehyung..... Taehyung....'
Suara tersebut memanggil manggil namanya. Tapi bila pusing , takde sesiapa. Apa lagi? kelam kabut lah dia turun!
Persoalannya... suara siapa tu? Kenapa dengan Jimin? jin? Yoongi? dan lain lain?
Kenapa? kenapa?
Nak tahu kenalah baca ... hahahah
P/S: What is this -_-
Mian, mungkin slow update nanti.
Oh Yehet.
YOU ARE READING
⏩ | THE RING | ⏪
Horror"Bodoh! Cincin bodoh! Tak guna! Apa yang kau nak sebenarnya?? Sebab kau aku dah bunuh kawan-kawan aku! Diorang tak bersalah!". Dia, Taehyung cuba menanggalkan cincin itu dari jarinya. Orang cakap, kalau diberi nasihat tapi tak dengar akan membawa pa...