24 FINAL

190 25 5
                                    


"Kau tahu tak aku ni mati sebab apa?" Seol bertanya kepada Taehyung. Taehyung angguk lagi.

"Pembunuhnya?" Seol bertanya lagi.

Kali ini Taehyung geleng. "Tak, yang aku tahu cuma kau mati sebab apa ja. Kan memang pembunuh kau tak dapat sampai hari ni?"

"Kalau kau nak tahu, tu! Tu! Bapak bapak diorang lah yang bunuh aku! " Seol kembali naik angin dan menunjuk ke arah Jimin, Jungkook, Yoongi berkali kali dengan wajah yang sangat bengis.

"Ap..apa??" Taehyung menatap tak percaya.

"Ya! Bapak diorang lah! Bapak diorang yang bunuh aku! Diorang rogol aku Taehyung! Diorang nak cincin yang aku pakai tu! Tapi, diorang tak sempat nak ambek. Diorang pergi macam tu je tinggkan aku." Seol menangis mengingati memori dulu.

Jimin dan Jungkook terbeliak bijik mata. Taehyung apa tah lagi. Sedangkan Yoongi hanya tenang sebab awal lagi dia dah tahu.

"Diorang hapuskan semua bahan bukti.. Sampaikan polis terpaksa tutup kes aku ni. Roh aku tak aman Taehyung! Sekarang tak aman! Jasad aku kesakitan!"

Roh? Jasad? Apa benda pulak ni?

"Kawan kawan kau gali kubur aku balik, Taehyung semata mata nak kan cincin aku ni. Tapi cincin tu ada dekat tangan kau. Aku tak nal cincin ni jatuh ke tangan diorang!" kali ini Seol menangis. Keluar air mata darah. Ngeri sia tapi Taehyung dah biasa.

"Jinjja??! Tapi kalau pun bapak diorang yang buat, kenapa anak yang jadi mangsa?" Taehyung menatap mata hitam legam Seol.

"Aku nak bapak diorang rasa macam mana kehilangan anak diorang sendiri! Itulah yang bapak aku rasa sampai dia sendiri bunuh diri! Dia rasa bersalah sebab tinggalkan aku, dia merana Taehyung. Dia asyik salahkan diri dia. Aku kesian tengok dia.. Sebab itulah aku balas dendam! Aku gunakan Yoongi untuk bunuh semua kawan kawan kau yang terlibat." Taehyung yang mendengar rasa sedih. Dia terhimpit antara kawan dengan Seol.

"Aku... Ugut dia akan bunuh mak dengan bapak dia kalau tak tolong aku." Akhirnya Seol mengaku.

Jelaslah sekarang yang Yoongi lakukan semua ni sebab tersepit antara kawan dengan family.

Taehyung pandang Yoongi yang menatapnya sayu. Disisinya sudah ada Jungkook dan Jimin. Yoongi pelan pelan mengatakan 'Aku mintak maaf' kepada Taehyung tanpa suara. Taehyung angguk.

"Kau maafkan diorang? Boleh? Kita lupakan saja benda ni semua. " Taehyung kembali menatap Seol.

"Maaf??! Senangnya kau cakap! Aku ni mati sebab diorang tahu tak!!" Seol tiba tiba naik angin. Marah apabila kematiannya tidak dituntut bela. Hanya lepas tangan.

Seol merangkak mendekati Yoongi, Jungkook dan Jimin dengan pantas. Yoongi pantas menarik Jungkook jauh dari situ manakala Jimin tidak sempat berbuat apa apa.

Zappp !

Dengan sekali cakaran sahaja, pipi Jimin sudah hampir lunyai menampakkan isi dalamnya. Jimin meringis kesakitan.

"Hey! Berhenti Seol! Berhenti buat orang yang tak bersalah jadi mangsa kau!" Taehyung berjalan ke arah Jimin untuk melindunginya.

"Sudah Seol! Berhenti buat orang yang tak bersalah jadi mangsa! Bapak diorang yang bersalah, jadi selesaikan dengan diorang!" Taehyung berlari ke arah Jimin dan melindunginya.

"Jangan Taehyung! Jangan benarkan dia jumpa appa aku! Dia akan bunuh appa aku nanti!" Yoongi tiba tiba mencelah.

"Jangan risau hyung." cool gituh.

Tiba tiba Seol nangis lagi. Lagi lagi dan lagi. Peberet hantu kot.

"Kau rasa appa kau suka ke kau buat orang yang tak bersalah macam ni Seol? Kau yakin ke appa kau suka dengan cara kau ni? Aku yakin appa kau tak akan tenang kat sana kalau kau macam ni." Taehyung mengambil kesempatan itu untuk menyedarkan Seol.

"Dalam dunia ni ada keadilan Seol. Ada undang undang. Aku akan pastikan bapak diorang dapat hukuman yang setimpal."

Jimin, Jungkook dan Yoongi terkejut. Tapi apakan daya, masanya sudah tiba. Sampai bila nak sembunyikan benda ni.

Seol pandang Taehyung sambil berjalan mendekatinya.

"Maafkan aku Taehyung. Aku terlalu ikutkan dendam aku sampai aku sanggup buat apa saja. Aku ingatkan appa aku akan tenang kalau aku balas dendam. Rupanya tak,, betul cakap kau." Seketika badan Seol kelihatan macam memancar mancarkan cahaya. Ala ala nak hilang gitu.

"Aku minta maaf Taehyung dengan kawan kawan kau. Aku tak akan gnggu korang atau penduduk kat sini lagi. Aku pergi dulu.. Tapi ingat janji kau untuk aku Taehyung." Seol terbang ke atas dan kali ni betul betul hilang.

Taehyung menghembuskan nafas lega. Begitu juga dengan Yoongi, Jimin dan Jungkook.

Taehyung mendekati mereka. Seol dah settle , tinggal diorang pulak.

"Aku kena tunaikan janji aku dekat Seol. Maafkan aku tapi, aku nak serahkan appa korang kat polis. Kesian dekat Seol. Dah lama dia tunggu." Taehyung tunduk memandang kawan kawan nya.

"Termasuk kau, hyung."mata Taehyung tepat memandang ke arah Yoongi sementara Yoongi tenang sahaja.

"Aku terima." dan buat kesekian kalinya mereka berpelukan.

SKIP 💙💙

Prolog

Setalah semua kebenaran terungkap, akhirnya Kampung Teitan kembali menjadi ceria setelah bertahun tahun dihimpit ketakutan. Budak budak sekarang semakin happy boleh bermain main di luar rumah.

Waktu malam, bukan lagi waktu untuk takut keluar malam, sebaliknya lebih meriah selalu.

Appa appa Jungkook, Yoongi, Jimin, Jin dan Hoseok dah dapat hukuman yang setimpal iaitu penjara 20 tahun dan 20 sebatan setiap sorang.

Dan Yoongi, dijatuhi hukuman gantung sampai mati.

Undang undang tak selamanya adil dan saksama.💓


End.

Puhh, habis jugak akhirnya, lega aku.. ❣

Aku buat last chap simple ja dri draft sebelum ni, sori kalau tak bangkit.
Oke dokey, jumpabkat ff The Baby pulak kay
Dadadididudu💕💕

⏩ | THE RING | ⏪Where stories live. Discover now