4

242 34 2
                                    

The Beginning of Everything.

"Apa kau nak hah?! Pergi kau dari sini !" Taehyung menjerit-jerit ketakutan.

"Aku perlukan kau Taehyung. kau milik aku !" Suara itu menangis mendayu-dayu dengan air mata darah.

"Kau..! sebab kau orang-orang yang aku sayang terkorban!"Taehyung tak terima.

"Salah kau jugak! Dia dah cakap jangan sentuh cincin aku! Tapi kau sentuh jugak! hahahahah" Suara itu ketawa mengejek.

"Bodoh! kau yang paksa aku! Arghh!!" Taehyung frustasi.

"Ini takdir kau, kenalah terima! hahhah."Suara itu terus ketawa mengejek Taehyung.

"Pergi ! Pergi ! Pergi !" Taehyung menjerit menghalau suara itu.

Tapi, satu suara lagi yang menyebabkan Taehyung sedar apa yang berlaku.

"Tae! Tae! Kim Taehyung! Ireona! Wae ?? kenapa menjerit-jerit ni?" Sedar-sedar je suara omma kedengaran sambil tepuk-tepuk pipi Taehyung.

'Ohh.. aku mimpi je rupanya..' batin Taehyung.

"Palli ! Tae tak sekolah ke hari ni ?" Omma Kim bertanya kepadanya.

"Sekolah.."

"Dah tu? cepat la mandi. Nanti lambat." Selesai bicara Mrs.Kim berjalan keluar dari kamar Taehyung.

Sedangkan Taehyung masih tertanya-tanya apakah maksud disebalik mimpi tersebut. Malas nak mabil tahu, dia mencapai tuala dan bergegas masuk ke dalam bilik air. Untuk apa? 

Untuk mandi la....

SKIP

Di sekolah. 

Taehyung sampai di sekolah awal hari ni. Pukul 7 pagi dah sampai. Masuk-masuk kelas je, dia dah nampak Jimin duduk kat tempat dia sambil mengelamun. Mengelamun sebab apa tak tahu lah, sampai dia ayun tangan depan Jimin pun Jimin tak perasan.

Tapi bukan Taehyung namanya kalau buat macam tu je -_-

Puk! 

"Adoiih!" automatik kepala Jimin berpusing 360 darjah. Nak tengok tangan sapa yang gedik sangat pukul kepala dia.

Tapi nampak-nampak je muka Taehyung, Jimin pusing balik tengok tempat lain. Merajuk tak habis lagi la tu...

"Kau kenapa, hah? Mengelamun je aku tengok. Putus cinta ke apa?" 

Senyap. Tak ada balasan dari Jimin.

"Hoi"! Taehyung pasang muka datar. Lama-lama geram jugak dia, orang tengah bercakap dia buat selamber dog ja. Ciseng punya olang !

"Yaa! Park Jimin! Im talking to you!" Taehyung berdiri betul-betul depan hidung tak naik Jimin. Siap diketuknya kepala Jimin. Lagi -_-

"Wae?" Sepatah je? Sepatah je?

"Kau kenapa ni? Selalunya aku cakap sepatah kau balas berpatah-patah, ni tak... Ohh kau bukan Jimin yang aku kenal." Taehyung geleng kepala ala-ala alien dia.

"Hah? Kau patut tanya diri kau." Jimin jeling Taehyung. Zaapp! menusuk kalbu author -_- (Okey abaikan)

"Syuh! Syuh! Nyah kau setan durjana! Keluar dari badan kawan aku! Puih! Puih!" Wahai Taehyung... Kalau kau nak halau setan pun, tak perlu kot dengan air liur kau pun kau nak halau keluar -_-

"Ish! Geli lah. Tempias air liur kau kena muka aku ni! Euww." Jimin pasang muka jijik.

"Okey lah, okey lah. Aku mintak maaf. Aku tau aku salah......" Tak habis cakap lagi kena potong dengan Jimin.

"Memang salah pun.!" 

"Ishh ye ye ye.. memang aku salah. Aku mintak maaf. Takde niat nak tinggi suara dekat kau semalam. Sori eh sayang Tae?" Comelnya..

"Hmm.. Yela yela aku maafkan kau." Mesti kau cair dia buat muka macam tu, kan Jimin??

Lepas je Jimin cakap macam tu, apa lagi? Dipeluknya Jimin kuat-kuat sampai nak habis nafas dibuatnya. Woi! Anak orang tu.

Lama-lama punya borak, Taehyung lupa sekejap pasal mimpi dia tu. Kononnya sampai sekolah nak stori dekat Jimin, alih-alih lupa centu ja..

Other side.

"Wei, bila kita nak pergi rumah dia lagi?" Hoseok bertanya ketika mereka dalam perjalanan ke sekolah. Yoongi, Jungkook, Hoseok, Jin dan Namjoon datang ke sekolah jalan kaki. Manakala Jimin dan Taehyung datang ke sekolah dengan pemandu. Maklum, anak orang kaya..

"Korang rasa dia syak apa-apa tak kemaren? Doa-doa la Jimin tak terbocor rahsia kita. Kalau kantoi ni, aku tak tau la nak buat macam mana." Ini suara namjoon.

"Aku rasa tak kot. Aku tengok muka dia biasa je, tapi sebelum dia bergaduh Jimin la.." Yoongi usap-usap dagu.

"Tak... Jimin kita tak akan bocor rahsia kita! Aku yakin.. Jimin aku tak jahat tau!" Sehabis boleh Jin akan pertahankan 'anak kesayangan' dia tu -_-.

"Kookie rasa bersalah la dengan Tae hyung. Hmm.." Ohh Jungkook jangan cakap kau dah kembali ke pangkal jalan..

"Takpe, bukan salah pun kita buat macam ni.. Kau relaks je Kook.." Hoseok merangkul bahu Jungkook.

Sebenarnya, apa yang diorang cakap ni? Kenapa Jungkook rasa bersalah? Macam besar je rahsia ...

Nak tahu?

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Tunggu update akan datang..


P/S: Siries aku tau apa yang aku buat ni -_- komen pliss.

Oh Yehet.

⏩ | THE RING | ⏪Where stories live. Discover now