Satu masalah tak habis, datang pulak satu masalah lain.
❓❓❓❓❓❓❓
Setelah satu minggu berehat di hospital, Taehyung datang ke sekolah macam biasa. Semua yang lalu depan dia or bertembung dengan dia semua tanyakan khabar dia. Termasuk yeoja yeoja genit tak tahu malu tu semua.
"Sunbae, lama tak jumpa. Dah sihat ke?"
"Oppa! akhirnya oppa datang jugak ke sekolah. Kami rindu sangat dengan oppa 😍😍" - dasar junior gatal 😪
"Taehyung-ah, noona boleh buatkan bekal yang sedap sedap untuk Tae. Nak ke? 😍" - yang ni senior garong pulak dah.
"Tae? Ada sakit kat mana mana lagi tak? Nak aku beli ubat ?"- budak kelas sebelah yang kononnya caring sangat padahal kawan jatuh bangku pun dia boleh lagi gelak gelak.
Well, kingka sekolah kan...
Okey, dah melalut back to the story.
Taehyung masuk ke kelas dan menyapa Jimin.
"Pagi, bro!" Taehyung mencubit pipi embem milik Jimin.
Jimin yang sedang melukis sesuatu dalam buku lukisannya terkejut bukan main. Hmmm.. Rasanya last aku jenguk dia kat hospital ritu, macam sakit nak mati je aku tengok. Ehh, tup tup ada kat sekolah.
"Kau buat apa kat sini? Bukan kau kat hospital lagi ke? Ke kau lari balik ni? Omma kau tahu tak? Kau betul betul dah sihat ke ni? Aku mimpi ke ni?" Derr... Dah macam roket ko cakap.
Btw, Taehyung dengan kawan kawan dia dah berbaik macam semula masa dia masuk hospital hari tu. Semua datang jenguk dia kecuali Yoongi. Hmmm...
"Wei Chim! Rilek laa. Kit kat kan ada.. Aku dah okey lah. Cakap macam Israel bedil Palestin je kau ni. Tak payah over sangat lah!" Taehyung tolak kepala Jimin pakai jari dia.
"Mana aku tak terkejutnya, kau tiba tiba muncul depan aku. Rasanya kelmarin aku pergi tengok kau, masih ada lagi tanda tanda kau nak mampos tu." Jimin garu garu kepala sambil monyong monyong mulut. Euwww...
"Tk guna punya kawan 😒 Kau doakan aku cepat masuk kubur ye ?" Taehyung flat face .
"Eheheh.. Taklah sorii 😁😁" Jimin sengih sengih kutu. Hehe
" Kau lukis apa tu? Nak tengok?" Taehyung ambil buku tu cepat cepat. Nak tengok apa yang Jimin lukis. Takut tuan punya buku tak bagi.
"Ehh dia ni! Tak boleh mintak ke hah? Perlu ke rebut macam tu😒" Jimin pasang muka poker face.
"Oomakkk! Jin hyung! Cantik gila babai lukisan kau ni! Tak sangka berbakat kau ni. Hahaha"
"Ingat jari aku Macau jari kau ke? Lukis cicak tapi nampak macam buaya. Tangan aku ni seni tau. Tak macam tangan kau. Cap ayam."
Duhh... Kena lagi 😪
YOU ARE READING
⏩ | THE RING | ⏪
Terror"Bodoh! Cincin bodoh! Tak guna! Apa yang kau nak sebenarnya?? Sebab kau aku dah bunuh kawan-kawan aku! Diorang tak bersalah!". Dia, Taehyung cuba menanggalkan cincin itu dari jarinya. Orang cakap, kalau diberi nasihat tapi tak dengar akan membawa pa...