"Hyung sudah, hyung!" Jungkook menghalang Yoongi daripada terus menyerang Taehyung dengan badannya.
"Ahh! Tepi kau! Jangan sibuk la sial!!" Yoongi menolah Jungkook ke tepi hingga jatuh dan kepalanya menhentam besi tajam yang ada di tepi mereka.
Darah mula mengalir dan Jungkook rebah perlahan lahan.
"Jungkook."
----------------------------------------------
"Wae hyung??! Kenapa hyung macam ni??" Jimin dengan sepenuh kudrat yang tak seberapa itu menerpa ke arah Jungkook yang terbaring di atas lantai.
Kepala Jungkook yang berdarah itu dipangku di atas kedua pahanya. Jimin mengusap kepala Jungkook sambil menangis.
"Hyung, kita dah janji sama sama kan nak tolong Jungkook? Hyung sendiri cakap takkan biarkan Jungkook keseorangan,apatah lagi mati sebelum dia capai impian dia." Jimin menatap dalam wajah Jungkook.
"Tapi sekarang mana semua tu? APa semua yang keluar dari mulut hyung tu semua tipu? Rekaan? Kalau hyung tipu, aku benci hyung." sambung Jimin lagi.
Yoongi diam seribu bahasa. Kayu hoki yang berada di genggamannya dijatuhkan.
'Jangan Yoongi, jangan dengar cakap dia tu.' satu suara terdengar berbisik di telinga Yoongi.
Tapi, Taehyung dengar suara itu kecuali Jimin dengan Jungkook. Suara itu terdengar familiar di telinganya.
"Jim! Bawak Jungkook ke sana! Jauh dari kami." Taehyung mengarahkan Jimin membawa Jungkook ke arah tempat yafg lebih selamat.
Benda ni mesti diselesaikan hari ini jugak. Aku tak kisah dah apa nak jadi!
Tiba tiba Taehyung menjerit.
"Seol ! Keluar sekarang Seol ! Tunjukkan diri kau sekarang ! Aku nak selesaikan semuanya hari ni!
Yoongi serentak terpaku. Seol? Taehyung tahu?
Seol masih belum muncul. Hanya kedengaran bunyi cengkerik.
"Tolong lah Seol, tolonglah keluar, aku merayu pada engkau." Taehyung tunduk melutut di lantai.
Tak lama, Seol muncul.
"Apa kau nak? Aku kat sini. Kau Yoongi! Kau belum buat apa yang aku suruh! Bodoh! Kau sama bodoh dengan Taehyung! Bodoh!" Seol menjegilkan biji mata merahnya ke arah dan memusing musingkan kepalanya.
"Ak..Aku tak sanggup. Diorang ka..kawan kawan aku. Tak kan aku nak bunuh diorang." Yoongi pandang Seol takut takut.
'Apa maksud diorang ni? Takkan Yoongi hyung....' batin Taehyung.
"Ehh jap jap. Apa kejadahnya yang korang tengah cakap ni?" Taehyung mencelah dia antara Yoongi dengan Seol.
"Kau tak tahu? Hahaha !! Kau pernah tak terfikir kerja aku macam mana boleh jadi senang kalau aku tak ada pembantu?" Seol menunjal kepala Yoongi.
"Sebab pembantu aku yang pandai buat kerjalah, apa aku nak semuanya berjalan. Tapi bila aku suruh dia bunuh si Jimin dengan Jungkook tu tak boleh pulak 😏." Seol tersenyum sinis ke arah Taehyung.
"Maksud kau? Yoongi hyung yang buat semua kerja ni? Habis tu macam dengan Jin hyung, Namjoon hyung dengan Ho..." Kata kata Taehyung terhenti di situ apa bila dia sedar macam mana semua ni berjalan.
"Kau! Bullshit!" Taehyung segera mencekak kolar baju Yoongi. Mukanya bertukar bengis. Luka yang masih baru di jarinya kembali berdarah membasahi bandagenya.
"Kau rupanya dalang semua ni??! Tapi kau tuduh aku yang buat semua ni ?! Kawan apa kau ni? Sanggup kau bunuh kawan kawan dari kecik hah?! Apa yang dia buat dekat kau sampai kau sanggup buat semua ni??" Taehyung menjerit sekuat hati ke muka Yoongi. Tak kisah tangannya sakit yang penting hati dia puas!
"Apa guna kau ni hah? Kawan macam apa kau ni? Kau binatang tahu tak??! Tahu tak?! Lahanat!" Yoongi merentap kolar baju Yoongi dan menolaknya hingga terjatuh.
"Apasal kau diam??! Jawablah setan!" Taehyung mencekak rambut Yoongi lalu menghentaknya ke lantai. Masih tak puas, Taehyung menumbuk muka Yoongi berkali kali dengan penuh rasa marah.
Bodoh punya binatang!
Setiap manusia ada had jugak kesabaran dia .
Jimin dan Jungkook menangis perlahan. Menangis sambil menutup mulut supaya suara mereka tak kedengaran. Tak sangka orang yang selama ini mereka percaya, rupanya dalang segala galanya. Sanggup jadikan orang lain sebagai kambing hitam supaya rahsia nya selamat.
"Ak..Aku minta maaf Taehyung. Aku pun tak nak buat semua ni. AKu terpaksa Taehyung. Terpaksa..." Yoongi berbicara dengan nada sayu. Tak lama lepas tu, air mata jatuh membasahi pipinya.
"Wei tak guna! Apa yang buat kau terpaksa hah? Sampai kena bunuh kawan kau sendiri??!" Air mata Yoongi tak sedikit pun memadamkan api kemarahan dalam hati Taehyung.
"Dia paksa aku..." jari telunjuk Yoongi menghala ke arah seseorang.
"Kau??" Taehyung bangun.
"Memang! Memang aku pun! Aku nak diorang rasa apa aku rasa! Apa appa aku rasa!" orang yang ditunjuk Yoongi itu tak lain tak bukan ialah Seol sendiri.
"Diorang buat apa kat kau hah? Apa kaitan diorang dengan kau sampai kau paksa Yoongi hyung ikut cakap kau? Apa salah diorang ?? Cakap!" Taehyung kini berbalas jawab dengan Seol.
Mendengarkan soalan yang diajukan Taehyung Seol memegang tengkuk Yoongi dan terbang ke atas. Jadilah Yoongi yang tergantung di atas terkapai kapai di sana.
"Kenapa? Kenapa Taehyung?! Kenapa kau selalu salahkan aku?! Kenapa kau tak nak salahkan kawan kawan kau? Kenapa?" Makin lama Seol makin gila. Dibalingnya Yoongi ke dinding macam tu saja. Yoongi terkulai layu. Tapi dia masih dalam keadaan celik. Cuma badan dia dah mula melemah.
"Kalau kau tak bagi tahu apa jadi, benda ni sampai kiamat pun tak akan selesai!" Taehyung makin lama makin hilang sabar. Nasib baik kau dah mampos, kalau tak , aku sebab sampai kau mati balik.
"Tolong Seol, kita cakap baik baik." suara Taehyung kedengaran merayu tatkala dia melihat Jimin dan Jungkook yang menangis berpelukan.
Akhirnya Seol akur.
"Sekarang, aku nak dengar semuanya dari mulut kau."
Seol pandang Taehyung. Taehyung mengangguk.
P/S: Gaisss , maafkan author😭😭 di sebabkan panjang sgt, jadi ni bukan chap last😩
Next chap okey. Hihi😹😹
Btw, untuk sapa sapa yang suka baca ff BTS, boleh datang ke work hakak fab kita ni,
caaaa_Work terbaru dia
💟 Kembar
💟Please dont goCast dia semua bts member. Uuu bestt gilaa💕💕
YOU ARE READING
⏩ | THE RING | ⏪
Horror"Bodoh! Cincin bodoh! Tak guna! Apa yang kau nak sebenarnya?? Sebab kau aku dah bunuh kawan-kawan aku! Diorang tak bersalah!". Dia, Taehyung cuba menanggalkan cincin itu dari jarinya. Orang cakap, kalau diberi nasihat tapi tak dengar akan membawa pa...