7

222 31 0
                                    

Hari berganti hari... Waktu berganti waktu...

Kehilangah. Itulah yang dirasakan Jimin saat ini. Rindu akan sahabat aliennya itu. Apatah lagi semenjak dua menjak ini, Taehyung banyak mengelak dari berjumpa dengan dia. Walaupun mereka bersebelahan dalam kelas, Taehyung banyak berdiam diri dan melakukan halnya seolah-olah Jimin takde kat tepi dia.

Jimin duduk termenung di gazebo rumahnya. Memandang ikan-ikan yang berenang di dalam kolam. Walaupun matanya memandang ikan-ikan tersebut tapi fikirannya da pada Taehyung. Dia ada buat salah ke sampai Taehyung buat dia macam ni? Kenapa dia tak cakap je? Jimin buntu.

Jimin mengeluarkan henfonnya dari poket seluar yang dipakainya. Dibukanya aplikasi galeri gambarnya bersama Taehyung. Walaupun dia merasakan Taehyung jauh dari dia, tapi kenangan selalu ada antara dia dan Taehyung.

 Walaupun dia merasakan Taehyung jauh dari dia, tapi kenangan selalu ada antara dia dan Taehyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tes... Setitik air mata Jimin turun. Dia rindukan Taenhyungnya. Makin ditatap gambar-gambar tersebut makin lebat air matanya.

"Tae... Aku rindu kau.. Tae..." Suara Jimin terdengar mendayu-dayu. Dicuba sehabis mungkin daripada menangis. 

Dari kejauhan terlihat seseorang tengah berdiri di belakang tembok memerhatikan Jimin. Jin. Itu Jin. Mulanya dia ingin mengajak Jimin keluar, tapi apabila mendengar rintihan Jimin macam tu, buat Jin sebak sekali. Seakan-akan memahami situasi Jimin sekarang. Dia juga rindukan Taehyung, yang dah dianggap macam adik dia sendiri. 

Akhirnya, Jin memutuskan untuk memujuk Jimin setelah lama memerhatikannya.

"Jiminie....?" Jin menyentuh bahu Jimin.

Jimin mengangkat kepalanya perlahan-lahan. Dihapusnya air mata itu cepat-cepat macam tak nak Jin tahu dia menangis.

"Hyung? Buat apa kat sini?" Suara Jimin kedengaran parau.

"Kalau nak menangis tu menangislah.. Lepaskan semuanya Jimin. Hyung boleh pinjamkan bahu hyung ni." Jin tersenyum lembut ke arah Jimin.

"Ehh.. Apa hyung cakap ni? Mana ada nak menangis lah. Merepek je.." Jimin pura-pura ketawa. Pura-pura kuat sebenarnya. Tapi mata dah berair balik.

Jin diam. Tapi tangannya terus memeluk Jimin dan mengusap belakang badannya.

"Gwaenchana Jiminie.. Nangislah kalau itu boleh buat kau lega." Jin peluk Jimin erat macam mak peluk anak dia tengah menangis.

Mendengar ayat tersebut, tiba-tiba air mata Jimin kembali turun dengan lebatnya. Bahkan lebih banyak daripada tadi. Merasa pedih dalam hatinya, apabila seorang sahabat yang sangat dia sayangi semakin hari, semakin jauh darinya tanpa dia ketahui sebabnya.

Saat ini, hanya terdengar suara Jimin yang teresak-esak dan Jin yang setia memeluk Jimin seolah-olah membawa maksud yang Jimin tak keseorangan.

SKIP

Tak siapa tahu kenapa dan apa yang menyebabkan Taehyung menghindari kawan-kawannya. Orang lain turut perasan benda yang sama. Jimin dan Taehyung. Diorang macam kembar siam. Mana ada Taehyung, kat situ ada Jimin. Dan kalau nak cari Jimin, tinggal tunggu cari Taehyung mesti Jiminnya akan jumpa.

Tapi sekarang, seorang ke utara, seorang ke selatan. No more Vmin (orang-orang yang ship diorang panggil macam tu.)

Saat ini, bukan hanya Jimin yang merasakan hal yang sama, tapi Taehyung jugak. Tapi, apakn daya, dia terpaksa buat macam ni. Sebab apa? Mungkin dengan cara ni dapat selamatkan diorang dari maut. Tak siapa tahu. Taehyung terpaksa hadapinya sorang-sorang. Segalanya dia terpaksa pendam seorang diri. Tiada lagi Jimin yang akan mendengar masalahnya..

Perempuan itu.. Sebut tentang perempuan tu, dah lama jugak Taehyung tak nampak dia. Tapi Taehyung tahu, mata perempuan itu sentiasa memerhatikannya. Menunggu dia untuk mencabut nyawa kawan-kawannya. Tapi, Taehyung tak akan sekali-kali buat macam tu. Dia sayangkan kawan-kawan dia. Especially Jimin. Walaupun nanti dia terpaksa korbankan nyawanya sendiri, dia rela. Asalkan kawan-kawannya baik-baik sahaja.

Malam itu, tiba-tiba Taehyung rasa sejuk semacam. Pelik... Tak pernah-pernah sejuk sampai macam ni. Taehyung keluar rumah. Nak ambil angin malam katanya -_- kata sejuk tadi bang...

Taehyung pandang ke langit, nampak bintang-bintang bertaburan kat langit. Dia teringatkan seseorang.

Flashback

Hari minggu macam ni, keluar malam memang syok. Walaupun takdak awek, dating ngan kawan pun boleh jugak kan? Macam sekarang ni.. 

Taehyung dan Jimin membeli aiskrim yang dijual di luar taman permainan berdekatan. Selesai urusan jual beli, Taehyung dan Jimin mencari tempat duduk yang sesuai untuk berbual. Sambil tu, boleh tengok-tengok bintang.

"Cantik la bintang malam ni." Jimin memandang ke langit dan Taehyung fokus kepada aiskrim di tangannya -_-

"Tak cantik pun. Biasa je aku tengok." Ucap Taehyung.

"Cet -_- cakap dengan kau ni selau macam ni. Takde feeling langsung." Jimin buat muka menyampah dekat Taehyung.

"Lahhh.. Betullah, bintang je pun. Apa yang cantik nya? Muka aku lagi hensem tau!" Dah angkat bakul pulak budak ni..

"Emmm.. Tae, kau tengok bintang tu kan, makin banyak bintang tu kat langit, maknanya aku rindu kau banyak tu lah. hahaha." Jimin tersenyum ceria.

"Buat apa? Aku tak rindu kau pun . Wekkk!" Orang tengah feeling, dia boleh pulak rosakkan suasana. Siap jelir-jelir lidah lagi. 

"Tak guna!" Jimin menampar bahu Taehyung sekuat hati.

"Yakkkkk!" Taehyung menjerit tak terima. 

Flashback end

Taehyung masih setia memandang langit. Bintang-bintang kat atas sana automatik mengingatkan dia kepada Jimin. Rindu. Itulah yang dirasakan Taehyung macam mana Jimin rasa. Tapi bagi Taehyung, selagi dia boleh bertahan, dia akan bertahan tetap bertahan. Dia akan tetap cari jalan supaya kawan-kawannya terus selamat. 

Macam mana sekalipun, Jimin dan kawan-kawannya tetap ada dalam hati dia. Tetap akan dia ingat sampai mati.

Taehyung rasa dia patut hadapi benda ni sorang-sorang. Walaupun nyawa menjadi taruhan.




P/S: Ni special chap for VMIN. Chap depan baru nak mati-mati. hahaha

Oh Yehet.

⏩ | THE RING | ⏪Where stories live. Discover now