Di hadapan makam Jin.
Akhirnya, mayat Jin selamat dikebumikan walaupun di dalam keadaan yang tidak sempurna jasadnya.
Harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama. (wauuu 😒)
"Tipu! Penipu! Jin hyung penipu! Chim benci Jin hyung!" Jimin kelihatan meraung raung seakan akan tidak boleh menerima kematian Jin.
"Hyung dah janji tak nak tinggal Chim 😢 Tapi kenapa hyung pergi jugak tanpa ucapkan selamat tinggal sekalipun!" Jimin sudah tersengguk sengguk menangis. Dibiarkan orang sekelilingnya memandang aneh ke arahnya. Biarkan, asalkan dia puas.
Taehyung yang melihat sahabatnya menangis begitu cepat menerpa ke arah Jimin dan memeluknya.
"Jim, jangan macam ni. Kalau kau macam ni, Jin hyung tak aman nanti, kau nak ke?" Taehyung menatap dalam anak mata Jimin. Tengok mata ha dah rasa kesian. Boleh tahu macam mana rasanya kehilangan orang tersayang.
"Tap..tapi hyung tipu aku Tae, dia cakap dia akan selalu ada dengan aku. Kenapa dia tak boleh tepato janji dia Tae? Wae ? Wae?" Kesian sekali keadaan Jimin. Dengan hidung merah, mata bengkak nangis dan badannya yang terketar ketar dari tadi. 😭😭
"Dia boleh tepati janji dia kalau Taehyung tak wujud antara kita!" Tiba tiba kedengaran suara dingin Yoongi yang tak habis habis menyalahkan Taehyung.
"Kau ni bodoh ke apa Jimin? Kau still tak nampak lagi ke? Kau buta ke? Sebab dialah punca utama kawan kawan kita mati! Kau sedar tak tu!!"
Jimin terdiam. Tapi masih tersedu sedu. Taehyung pun diam mendengar amukan Yoongi. Dia tak nak cari gaduh kat sini lebih lebih lagi dengan Yoongi. Semua orang tahu macam mana kalau Yoongi mengamuk.
"Aku tak nak lepas ni Jungkook yang kena lepas ni. Ataupun kau" Yoongi menunduk sayu.
"Hyung yakin ke hyung tak akan kena sekali?" Taehyung menjawab sinis. Jimin menatap Taehyung bulat. Kau dah gila ??
"Apa kau cakap ?" Yoongi seakan akan tak percaya yang Taehyung berani membalas. Selama ni dia diam ja, ohh dah pandai dah sekarang..
"Aku cakap, hyung yakin ke lepas ni yang hyung tak akan mati pulak lepas ni? Tah tah hyung dulu yang mati dari diorang." Taehyung menatap mata helang Yoongi berani. Tersimpan api dendam di situ.
"Kurang ajar!" Tanpa babibu Yoongi menghampiri Taehyung dan Bushhhh !
Satu tumbukan tepat mengenai pipi kanannya. Sampai terjatuh dibuatkan bila kena penumbuk sulung Yoongi.
Jimin terkesima. Tak percaya dengan keadaan sekarang. Yoongi tumbuk Taehyung??
Lantas sebelum pihak lawan membalas Yoongi duduk di atas perut Taehyung dan memegang kolarnya. Pastu apa lagi, tumbuk bertubi tubi la muka Taehyung tu. Dah macam kena sawan babi si Yoongi.
"Hyung! Andwae hyung! Jangan tumbuk dia lagi!" Jimin cepat sedar ke alam nyata dan menghalang tubuh kecil Yoongi dari terus menerus menumbuk Taehyung. Kalau dibiarkan, lama lama mukg Taehyung boleh jadi macam telur dadar.
"Kau jangan sibuk! Ini antara aku dan dia!" Yoongi menepis kasar tangan Yoongi. Jimin jatuh terduduk. Jangan ingat orang badan kecik tak kuat 😪
"Tapi Tae tak balas pun hyung! Jngan lah tumbuk dia lagi!" muka jimin merah padam.
Yoongi terkejut. Ohh aku ni siapa hah ??
"Kau nak bela dia lah ni?? Aku jugak yang salah ? Apa dia dah buat dekat kat kau sampai macam ni sekali kau bela dia ?? Aku ni siapa hah? Aku kenal kau dulu berbanding dia! Kita dah berkawan dah lama! Dia ni tak sampai setahun kau kenal! Gila ke ??!" Amarah Yoongi makin lama makin mndidih lepas dengar ayat sakit hati dari Jimin.
Jimin yang melihat menelan air liurnya. Takut. Dia pun macam baru sedar. Apatah lagi bila tengok wajah Yoongi macam nak telan dia hidup hidup."Sial." umpat Yoongi lagi. Kli ini perlahan. Dia bangun dari atas badan Taehyung dan menapak pula ke arah Jimin.
"Kau pernah fikirkan tak psal Jungkook? Kau tahu kan dia tu anak orang susah ?? Kau tahu tahu kan psal impian dia nak berjaya? Kau tahu kan yang dia nak senangkan mak ayah dia satu hari nanti? Kau tahu kan dia satu satunya harapan omma dan appa dia ? Kalau dia mati? Pernah tak kau fikir pasal tu? Macam mana angan angan dia selama ni? Macam mana omma appa dia bila Jungkook pulak yang mati hah?!" Yoongi mencekak bahu sempit Jimin.
Sekali lagi Jimin mengalirkan air matanya. Dia lupa dengan adiknya yang satu itu. Jungkook bukan anak orang senang macam diorang. Jungkook terpaksa bekerja part time untuk membantu omma appa nya. DIa cuma ada Jin, Yoongi, Jimin, Hoseok, Namjoon sebagai abang abangnya yang sayang kan dia.
"Tolonglah fikir kan dia. Aku tak sanggup lagi tengok dia ketakutan hari hari fikirkan bila dia akan mati! Kau tahu tak ? Tak tahu kan? Kau sibuk dengan kawan tak guna kau ni sampai kau lupa Jungkook! Kau lupa adik kita! Kau lupa semuanya! Semua sebab dia!" Yoongi menudingkan jarinya ke arah Taehyung.
Jimin rasa bersalah. Dia tak tahu selama ni Jungkook takut. Takut tak boleh tunaikan impian dekat omma dan appanya. Jimin akui, dia sekarang jarang ambil tahu tentang Jungkook. Cuma dia terlepas pandang.
"Sekarang kau pilih, Jungkook ataupun Taehyung? Kalau kau pilih dia maksudnya kau pilih neraka." final talk. Yoongi tinggalkan kawasan tanah perkuburan yang sudah lengang. Meninggalkan Taehyung dan Jimin yang rasa bersalah.
Jungkook? Ataupun Taehyung?
Macam mna dia nak buat pilihan? Dua dua dia sayang. Dua dua main peranan dalam hidup dia. Walaupun Taehyung dan dia baru berkenalan, tapi dia rasa rapat sangat dengan Taehyung. Satu satunya manusia yng nak berkawan dengan dia dalam kelas. Selama ni Jimin memang takde kawan. Langsung takde.
Tapi Jungkook? Dah macam adik dia. Senyum dia, gerak geri dia buat Jimin gelak dan happy hari hari.
Sukarnya nak buat pilihan ni.😭
Untuk pertama kalinya, Jimin memandang Taehyung kosong. Sekosong kosongnya.
P/S: Jungkook anak yang baik gaiss 😢
#JiminDilema
#PrayForJimin
#JiminTersepit😜😜😜 voment😜😜😜
YOU ARE READING
⏩ | THE RING | ⏪
Horror"Bodoh! Cincin bodoh! Tak guna! Apa yang kau nak sebenarnya?? Sebab kau aku dah bunuh kawan-kawan aku! Diorang tak bersalah!". Dia, Taehyung cuba menanggalkan cincin itu dari jarinya. Orang cakap, kalau diberi nasihat tapi tak dengar akan membawa pa...