Pejam celik pejam celik sebulan berlalu. Apa yang nak dielakkan setakat ni berjalan lancar.
Tapi kalau hidup tu selalunya meriah and happy go lucky, kot mana pun mesti dia ingat jugak dekat yang selalu bagi dia gelak tu. Sepi hidup tanpa gelak ketawa.
Sedikit sebanyak buat Taehyung lega sebab takde siapa lagi jadi mangsa perempuan tu sekarang.
Seperti biasa, walaupun hari minggu, Taehyung duduk seorang dalam rumah. Tengok tv, makan, tidur tu ja keja dia.
'Ada adik kan best 😒' batinnya.
Tengah syok tengok Pororo,emm tak sedar diri..
Dia terdengar ada satu suara di tingkat atas rumahnya. Taehyung diam di tempat. Ditelitinya suara benda yang jatuh itu. Makin lama makin jelas. Taehyung bangun dan berjalan pelan ke tingkat atas rumahnya.
Taehyung P.O.V
Aku berjalan menuju bilik pertama di tingkat atas dan membuka pintunya. Aku tengok, takde apa pun benda yang jatuh kat situ. Aku tutup balik pintu bilik tu dan aku bukak pula pintu bilik kedua dan ketiga. Sama, takde apa apa pun yang pelik dekat atas ni.
"Hmm,, pelik. Kalau bukan bilik bilik ni, habis tu bunyi dekat mana lagi? Kuat pulak tu." Aku bermonolog sendiri.
Sedang kepala aku ligat berfikir entah macam mana, kaki aku tiba tiba sampai dekat bilik stor tu. Dia bukak pintu bilik stor tu dan menarik tali yang tergantung pada siling bilik stor itu.
"Alang aku dah masuk sini, baik aku tengok kut kut loteng ni yang buat onar tadi." loteng bukan benda hidup nak.. 😓
"Lagipun dah lama aku tak naik sini."
Aku memanjat tangga itu dan sampai di atas loteng.
"Woi! Sapa yang bagi sepah loteng ni ? Perasan, loteng ni selalu je terkemas." Aku garu garu kepala. Gatal. Dah sebulan aku lupa nak shampoo. Ok abaikan.
"Ni aku la ni yang nak kena kemas!" Plis Tae, jangan malas.
Bersepah macam baru je kena langgar angin taufan. Dah kenapa?
Sedang leka aku mengemas barang barang yang bersepah di tempatnya semula, tiba tiba aku terjumpa sekeping gambar perempuan di atas lantai. Sorang sorang dia je gambar tu, kesian..
Aku ambil gambar tersebut dan menatapnya.
"Hmm, macam aku kenal je perempuan ni. Tapi kat mana eh?" ada lah jugak dalam 20 minit aku tenung gambar dia. Dan kerja, aku biarkan je dulu. Kekeke.
Cantik kan 😚 bias siapa ni ?
Oke lanjut..
"Emm, sapa ek? " Aku usap usap dagu ala Detective Conan, ehh Detective Taehyung. Berangan lah kau!
"Aha! Aku dah tahu! Muka dia ni macam muka perempuan tu! Emm apatah nama dia?? Suul?soul? Entah lah aku lupa." Aku membebel bebel sorang diri.
"Cun jugak perempuan ni, kalau jadi marka aku mesti seronok! Boleh aku tayang tayang kat Jimin nanti. Wahaha" Aku gelak sambil berangan.
Kau, berangan tak habis habis!
"Tapi dia dah mati kan? Kalau dia hidup takpe lah jugak, tapi jugak, mesti sekarang ni dia dah tua kerepot kan? Emm tak naklah . Tak jadi 🙅." Ni olang 😒😒
Aku tengok belakang gambar lama itu. Kecik sangat tulisan jadi aku letak betul betul depan bijik mata aku ni ha..
"Ohh! Baru aku ingat nama perempuan Seol! Ohh oke oke."
Tapi, automatik dia teringat balik.
"Aduh! Perempuan tu! Macam mana nak suruh dia muncul ek? Aku nak kena tanya dia macam macam ni! "
"Tapi , dah lama tak nampak dia sekarang. Mana dia pergi hah? Dah tak ganggu orang kampung dengan kawan kawan aku." Makin lama makin serabut aku fikirkan benda alah ni.
Taehyung P.O.V End.
Taehyung turun ke bawah dan menuju ke pintu rumahnya.
Taehyung berdiri depan pintu sambil regang regangkan urat urat saraf dia yang dah mungkin beku.
Hiyak, hiyak sorang sorang tiba tiba, Taehyung ternampak kelibat seseorang macam tengah perhatikan dia, terhendap hendap dalam semak.
"Woi! Buat apa tu?!" Taehyung menegur orang itu.
Seakan akan takut kantoi, orang itu sepantas kilat lari dari situ sambil menutup mukanya pakai hoodie yang dia pakai.
"Apelah,,,😒😒 aku tegur dia lari pulak. Peminat aku tak??" tak habis habis berangan😪 sempat lagi kau.
"Tapi, belakang badan tu macam familiar lah aku tengok. Hmm, mungkin aku salah orang kot." Taehyung mengernyit dahinya.
"Tapikan, apsal Yoongi hyung beria ria sngat tunjuk kat orang kata aku yang salah sebenarnya? "
Pelik, macam ada yang tak kena dengan dia.
P/S: chapter paling sikit word dia pernah aku buat😪
Makin bosan der😪 tapi tengkiu la buat yang selalu vote aku punya crita ni walaupun bosan.
#Bukankauokey😪
Tak ikhlas xyah vote sebab aku tak suka manusia suka pakai talam ni.
The ring ni dah nak habis, lepas tu aku nak buat ff lain pulak, psai Vmin ulala😌
Eheh😪 bye bye 😘
YOU ARE READING
⏩ | THE RING | ⏪
Horror"Bodoh! Cincin bodoh! Tak guna! Apa yang kau nak sebenarnya?? Sebab kau aku dah bunuh kawan-kawan aku! Diorang tak bersalah!". Dia, Taehyung cuba menanggalkan cincin itu dari jarinya. Orang cakap, kalau diberi nasihat tapi tak dengar akan membawa pa...