"Macam mana sekarang ni? Apa kita nak buat?" Soal satu suara lagi.
"Aku rasa macam nak bunuh je dia tu! Sebab dia, semua benda ni jadi! Cincin bodoh yang dia pakai tu lah punca nya!" satu suara lagi membentak.
"Dia kawan kita lah! Mana boleh buat macam tu. Bukan salah dia." suara yang pertama membela.
"Kawan? Dulu mungkin ya, sekarang tak lagi dah! Yang pasti aku nak dia lenyap dari sini! Kau nak ke kalau lepas ni kita yang jadi mangsa dia lepas ni?" suara kedua berkata dengan sinis. Matanya macam berapi api dendam.
"Apa kau ni? Janganlah cakap macam tu. Bukan dia yang nak kan? Bukan dia sengajalah!" suara pertama terus terusan membela dan membuatkan si pemilik suara kedua rasa menyampah.
"Yang kau ni nak defend dia sangat apehal hah? Ooo jadi kau nak sangatlah mati dekat tangan dia? Bodoh la kau ni." suara kedua mula bercakap kasar. Tak terima apa yang dicakap suara pertama.
"Watch you mouth! Jangan nak biadap dengan aku!" suara pertama menunjukkan jari telunjuknya ke arah muka yang kedua.
SKIP
Taehyung bersendirian di rumah sekarang (lagi). Hari minggu memang hidup dia macam orang takde life. Kalau ada adik best jugak.
Kematian Namjoon buat Taehyung berteka teki dengan diri sendiri. Kenapa Namjoon bunuh diri? Dia ada masalah ke? Dia tertekan ke semenjak Hoseok pergi? Berbagai persoalan bermain main dalam fikiran Taehyung.
"Macam mna cara nya untuk aku keluar dari semua masalah yang memang aku sendiri tak tahu puncanya?" Taehyung bermonolog sendiri.
"Macam mana nak settle kalau aku sendiri pun tak tahu ??" Taehyung meramas rambutnya. Frustasi.
Ting tong !
Bell rumah berbunyi. Tanda orang datang. Taehyung banyun dan betulkan rambut dan bajunya yang agak berserabai.
Pintu terbuka dan terpampang muka Jimin yang.. Uuu comel nya dia 😘😘
"Kau buat apa datng sini?" Taehyung menatap sahabatnya hairan.
"Salah ke aku datang jenguk kawan sendiri?" Jimin flat face 😒😒
"Yela, selalu cuti cuti macam ni, jangankan jenguk aku, muka aku pun kau tak nak tengok." Taehyung buat muka sedih yang bikin orang depan nak penampar dia.
"Over la kau!" Jimin tumbuk bahu Taehyung pelan tapi si empunya bahu mengaduh macam sakit buasir.
"Kau tak nak jemput aku masuk ke ni? Kau nak kulit aku yang putih gebu ni hitam ke ? Bertuah punya kawan !"
"Ohh.. Heheh masuklah. Yang kau pun, nak cakap pun depan pintu." Jimin masuk ke dalam dan duduk atas sofa. Tangan dikepak luas macam sofa tu dia yang punya.
"Aku pulak..."
SKIP
"Chim, aku rasa aku tak mampu lah nak simpan benda ni sorang sorang.." Taehyung membuka mulut ketika mereka tengah kusyuk menonton tv.
Btw, Jimin teman Taehyung bermalam kat rumah dia malam ni.
"Benda apa? Kau ada masalah ke ? Cerita lah." Jimin tumpukan perhatian penuh kepada Taehyung. Drama di tv dah tak penting melainkan sahabat alien nya ini.
"Aku harap lepas aku ceritakan dekat kau ni, aku nak kau jujur ek apa aku tanya kejap lagi?" Taehyung menatap mata Jimin dalam dalam.
"Oo..ok ok.." Jimin tergagap gagap dan melarikan pandangan matanya ke arah lain .
Taehyung perasan akan hal itu. Dia tahu Jimin rahsiakan sesuatu.
"Oke, sebab apa yang aku nak ceritakan ni mungkin ada kaitan dengan Hoseok hyung dengan Namjoon hyung."
Jimin tersentak. Tapi dia diam sja menunggu Taehyung meneruskan ceritanya.
"Sebenarnya, beberapa bulan lepas ada seorang perempuan ni kacau aku, dan aku terganggu sngat sangat dengan dia. Dia cakap dia pemilik cincin ni." Taehyung mengusap usap cincin yang tersarung di jarinya.
"Aku dah cakap dekat kau jangan sentuh cincin tu, apatah lagi pakai. Tapi kau degil jugak. Kau tahu tak yang..."
"Perempuan tu bukan manusia."
Taehyung memotong cakap Jimin dan Jimin shock bila Taehyung cakap macam tu.
"Dia dah mati. Dan takde siapa nampak dia kecuali aku."
"What??!" Jimin kaget. Sah, hantu! Mulanya dia macam tak nak percaya tapi bila tengok muka Taehyung, dia rasa Taehyung tak menipu.
"Dan dia ada ada suruh buat benda yang aku sendiri tak mampu dan tak kan pernah buat dalam hidup aku." Taehyung tatap Jimin dengan mata yang agak berair. Tiba tiba rasa nak nangis.
"Aku terpaksa menghindari korang disebabkan dia. Aku tak sengaja nak buat korang macam tu. Terutama kau Chim. Kau paling dekat dengan aku mesti kau lagi rasa kan ?? Kau mintak maaf ." Taehyung menunduk sambil kelip kelip air mata supaya air mata tak jadi turun.
"Dah la Tae. Benda dah lepas pun. Yang penting sekarang, kita dah macam biasa balik kan ? " Jimin mengusap bahu Taehyung lembut biar Taehyung tenang .
"Apa yang perempuan tu suruh kau buat sebenarnya? Sampai kau kena jauhkan kitorang ?"
"Mati."
"Hah??" Jimin berkerut tak faham.
"Dia nak aku bunuh korang semua." Taehyung menatap kosong benda di hadapannya.
"Hah??! Jadi Hoseok hyung dan Namjoon hyung kau yang..." Jimin terkejut bukan kepalang. Benda tak lawak weii.
"Tak lah! Bukan aku yang buat. Takkan lah aku nak buat macam tu kat korang ! Kau tak percayakan aku ke ?" Taehyung menatap Jimin tajam.
"Eh..eh tak tak aku percaya kau tak buat benda tu. Maaf ye kalau buat kau kecik hati." Jimin pegang tangan Taehyung.
"Dan dia ada cakap something kat aku."
"Apa dia?"
"Dia cakap korang ada sembunyikan sesuatu yang aku tak tahu. Betul ke korang tikam belakang aku?" Taehyung kembali menatap Jimin. Tiba tiba Jimin rasa Taehyung cekak tangan dia. Sakit .
"Dan itu yang aku nak kau jujur sekarang ni."
Dan Jimin mati kutu.
Patut ke aku cerita benda yang sebenar?
To be continued ...
P/S: rahsia apa ya agak agak ?
YOU ARE READING
⏩ | THE RING | ⏪
Horror"Bodoh! Cincin bodoh! Tak guna! Apa yang kau nak sebenarnya?? Sebab kau aku dah bunuh kawan-kawan aku! Diorang tak bersalah!". Dia, Taehyung cuba menanggalkan cincin itu dari jarinya. Orang cakap, kalau diberi nasihat tapi tak dengar akan membawa pa...