First Meet

507 48 2
                                    

                " weyh,jaga diri tau eunha.jauh rmh omma kau dari sni.lagipun hari dah makin mengeinjak ke mlm." Pesan lisa.risau betul dia.eunha x sabar betul nak balik kampung sampai ptg lepas balik kerja tu dh nak balik.tak takut ke lewt lewt mcm ni.dh nak dekat pukul 7 mlm.

          Eunha menganggguk." Ya...aq akn okey.kau tu pulk jgn lupa kemas rmh kita ni.mahu berseph kalau aku biar kau hidup membujang dlm rmh." Eunha berlwk untk menutup kerisaun yg jelas di wjh lisa.dia mengangkat bagasi yg sarat dgn pakaian untk dia pulang ke kampung.

" hurm,kau ni sibuk psala aku.kalau kau dh smpai.call aku tau."

           " yes my dear lisa.aq pergi dulu.bye...." Eunha mengatur langkh ke keretanya.bagasi tadi di letakkn di tempt ddk belkang.dia masuk ke tempt ddk pemandu.di lihatnya dari luar,lisa yg agk keberatan untk membenarkn dia pergi.jgn lah terlalu risau....eunha ketawa kecil.

" yah...hati hati tau!!ingt tu!jdi apa apa call aq!" Jerit lisa dari luar.eunha angguk lalu tersenyum manis.dia menarik gear dan mula meluncur keluar dari pgar rmh sewa dia dan lisa.lisa pula melambai sayu pemergian kwnnya itu.

-------

           Jungkook memandu laju menembusi highway yg agk suram.yelah,dah pukul brpa skrg.dah pukul 10 mlm.dan tak lma lagi nak pukul sebelas.mmg lah sunyi.tiba tiba matanya tertncap pada sebuah kereta berwrna hitam di bahu jln.dan ada seorng perempuan memamkai jaket hitam di hadapan kereta nya.eh,kenpa pulak tu?kereta rosak ke?tapi...mcm mna mlm mlm mcm ni ada perempuan kereta rosak...melainkn,HANTU!

Eh,takkanlh...jungkook terus memberhentikn keretanya di belkang kereta hitam tadi.enth kenpa perasaannya untk menolong perempuan itu.tdk takutkh?tak...kalau hantu lari jelah masuk kereta semula then pecut.hehehe....jungkook merapati yeoja yg sdg terbongkok bongkok berda di bonet dpn kerta.rsa sangkaan dia,kereta yeoja itu betul betul rosak.

         " err...cik." Sapanya.

Yeoja itu mengangkat muka." Omma!!" Terus kebelakang yeoja itu kerana terkejut.ingt aku hantu ke?muka handsome mcm ni.dan muka handsome mcm nilah selalu ada dlm drama.huh....

          " kereta cik rosak ke?nak sy tolong?" Dia memberi perkhidmatan.jungkook merenung yeoja di hdpannya kini.tak berpa nmpk mna muka.sebb terlindung dgn hoodie yg dipkai di ats kepla.biar betul yeoja ni?tak takut ke sorang sorang kat sni?kalau ada hantu ke penyamun ke saper susah.mak bapak dia jugk.

Yeoja mula berasa tenang lalu menghla nafas sedikit." Ermm...sy tak tahulh.kereta sy ni tiba tiba jdi mcm ni..." Balas yeoja itu.jungkook menjenguk sedikit di bonet hdpan kereta itu(author tak tahu nma apa bnda depn tu...).oh...patutlh.mesti kereta dh lma tak servis ni.mmg kena bawak pergi bengkel lah ni.

           " kali terakhir cik servis kereta bila?" Soal jungkook.yeoja itu mcm berfikir.

" erm...rsanya dua bulan lepas.sebb sy terlalu sibuk smpai lupa nak servis kereta." Balasnya sambil tunduk memandang tar jln.jungkook mengeluh.perlu call bengkel kereta untk tarik kereta ni.mmg dh tak boleh start ni.nasib baik dia ada nombor bengkel kwn dia.

          " jamkaman,sy call chingu sy.dia ada bengkel berdekatan." Ujar jungkook lalu menelefon chingunya.dlm beberpa minit selepas itu,dia selesai berbual.kata chingunya,kwang min yg dia akn dtg dlm msa lima minit untk menarik kereta yg rosak dan membawanya ke bengkel.

" chingu sy kata kereta cik ni nnti dia tarik ke bengkel.hurm,sy cdangkn awk tumpang dulu kereta sy.awk nak pergi mna sebenarnya?"jungkook menatap yeoja itu.kegelapan mlm membuatkn dia tdk dapat meliht dgn jelas wjh yeoja itu.

      " sy nak balik kampung.satu kilometer dari sni."

Jungkook fhm." Erm,ambil brang brang cik dan masuk dlm kereta sy.kita tunggu smpai chingu sy mari dan sy hntr awk balik kampung." Arah jungkook lalu pergi meninggalkn yeoja itu.nmpknya yeoja itu mengikut arahan jungkook dan mengmbil beg pakaiannya lalu menuju mengikutinya.

Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}Where stories live. Discover now