JEIN - Not Sure

231 17 0
                                    

~WITHOUT YOU~

( JUNG EUNBI P.O.V. )

Aku sekarang amat jauh dengan Mingyu.kami dingin.aku pun tidak tahu apa penyebabnya.kami berlakon seperti tiada apa yang berlaku.mingyu kerap pulang lewat.bila di tanya,banyak kerja yang ingin di selesaikan di pejabat.tapi,aku tanya omma,katanya tiada apa apa sebarang projek pun.pelik.aku cuba untuk berbincang dengannya tapi dia sering mengelak.kalau pulang awal pun mesti berkurung di dalam bilik kerjanya.aku yang melihat rasa letih pula.aku tak suka hubungan kami begini.aku rindu mingyu yang dahulu.ceria dan suka mengusik aku.kenapa tiba tiba dia berubah?aku ada buat salah padanya ke?atau...dia sudah ada perempuan lain di luar sana yang jauh lebih bagus dari aku?aku sedih sangat dengan perkahwinan seperti ini.sampai omma pun perasan.

Kalau aku lawat omma seorang diri,mesti omma akan tanya mingyu di mana.takkanlah aku nak jawab yang mingyu selalu sibuk dan tiada di rumah.apa pula pandangan omma nanti?

Aku berjalan lemah ke cafe yang sering ku jejaki.disebabkan selalu memikirkan perihal mingyu membuatkan aku selalu migrain dan pengsan.doktor kata aku terlalu stres.baru sahaja aku ingin menolak pintu cafe tersebut,mata aku tertancap pada dua pasangan yang duduk di hujung cafe.mingyu dan seorang perempuan yang tidak di kenali ku.

Perempuan itu memakai cermin mata hitam.rambutnya perang ikal.cantik.masih muda.mereka bualkan apa entah.terlalu serius.mingyu pula sibuk dengan latopnya.mungkin hal kerja kot.hati aku cuba berfikiran positif.aku berpatah balik.tidak mahu bertembung dengan mingyu.hati aku sibuk berperang.tak...mingyu takkkan curang.mungkin tu rakan sekerja.tapi,bukan ke tiada projek setakat ni?bincang apa nya?bincang tentang kahwin?eh,takkanlah sampai guna laptop bagai.aku memicit dahi ku.sakit...

Jangan stres jung eunbi.pandangan ku mula kabur sedikit demi sedikit.no,tahan dulu eunbi.tunggu sehingga masuk kereta.aku cuba juga untuk berjalan.

BUKK

Aku rebah.aku terlanggar seseorang." Ah,cik!gwaenchanayo?" Soalnya.aku angkat muka dan cuba tersenyum." Nae..." Dia tolong aku untuk bangun.ah...sakit tu makin kuat.eunbi,kau kuat.aku berjaya bangun." M..mianhaeyo.sy sibuk layan sgt telefon sy sampai terlanggar awk." Ujar wanita itu.aku angguk.aku pun bersalah.

" gwaenchana...sy pun.." Pandanganku gelap.akhirnya aku jatuh ke dalam pelukan wanita tadi." Cik!!"

***

Silaunya.aku cuba untuk buka mataku.sakitnya.lawan jung eunbi.kau boleh.aku akhirnya buka juga mata.aku kat mana?mcm di hospital.oh,aku pengsan tadi.kepala ku pegang.masih pening tapi tidak seteruk tadi.mungkin wanita tadi bawakan aku ke sini.

" cik dah sedar?" Aku berpaling.wanita tadi.aku senyum

" nae.." Dia mendekati aku." Sy betul betul risau tengok cik tak bangun bangun.nak dekat lima jam kot cik pengsan.doktor kata cik terlalu stres dan letih.cik okey tak?rasa ada pening pening tak?" Becok wanita itu bertanya.ku lihat masih muda.aku senyum.

" sy okey je.cuma pening sikit.nanti okey kot.terima kasih kerana bawakan sy ke hospital.kalau cik tiada tadi entah mcm mana lah nasib sy." Dia ketawa." Sy tolong apa yang mampu je.nama sy hwang eunbi.cik boleh panggil sy sinb." Dia hulurkan tgnnya.aku sambut.hwang eunbi?sound like familiar.tapi aku tak ingat.sama dengan nama aku." Ouh,nama sy pula jung eunbi.panggil eunbi je."

Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}Where stories live. Discover now