Pindah Rumah

257 21 6
                                    

***

Selepas dua hari,kebah juga demam jungkook.eunha bersyukur sungguh.bukan apa,dua hari itu dia terpksa lyan kehendak jungkook setiap masa.nak tu nak ni.muntah pula.susah.tapi nasib baik dia boleh sbar dgn kerenah suaminya tu.

Dia dgr yg jungkook dpat twran untuk berlakon dlm drama baru.tapi wtak hero dan heroin yg sma.sebb rmai yg suka gabungn jungkook dan alice.nmpk sweet.eunha malas kesah.dia akn cuba berfikiran positif.mmg itu kerjaya suaminya kan?

" anyeong omma...eunha akn rndu omma nnti." Talian di matikan.eunha tersenyum.haish,akn rindu?skrg pun rsa rindu tak hilang hilang.omma...rsa sedih menyapa.mcm dia tdk pernh berjauhan dgn omma.tapi,skrg dia rsa perlukan sesorang untuk berada di sisinya.memberi sokongn kpdnya.tanggungjwb yg di tanggungnya betul betul berat.

Mna jungkook eh?eunha melilau mencari jungkook di serata rumah.dapur,bilik tidur,ruang tamu,ruang keluarga,bilik bacaan,bilik tamu,tandas.mna lagi?oh ya!satu tempat yg selalu jungkook pergi.lupa pula.gym.eunha naik ke tingkat atas.dia masuk ke dlm bilik gym itu.betul sangkaannya.jungkook sdg sibuk bersenam.kat tgn tgh pegang skrip.untuk drama kot.bersungguh betul.patutlh plakon terbaik.tersenyum dia dibuatnya.

" hye!" Sapa eunha mesra.jungkook berpaling.peluh membasahi wjh jungkook.baju?usah cakap.mcm mandi pun ada." Kenapa dtg sini?" Soal jungkook pelik.tak pernh prnah eunha dtg ke sini.

" bosan.tak tahu nak buat apa." Balas eunha lalu ddk di kerusi di hdapan jungkook.jungkook senyum.dia berhenti dan ddk di atas lantai.kain lap di capai dan di lap bdannya yg betul betul melekit.dah lma tidak bersenam.sejak demam.lagipun dulu tinggal di rumah mama.rumah mama tiada gym.

" masak?kau dah masak lunch ke?" Soal nya.eunha memuncungkn mulut seblum menggeleng kecil.

" alah..awl lagilh.tak tau nak masak apa.awk nak mkn apa?" Soal eunha.jungkook sengih." Kau rsa?"

" mna sy tahu!serius,awk nak mkn apa?"
@8
" tak kesahlh apa apa pun.aku mkn je.dah,aku nak pergi mndi.then kita masak sma sma nnti." Eunha membuntangkn matanya.msak sma sma?

" msak sma sma?" Soal eunha bgai tidak percya.jungkook yg sdg mengemas brg brg nya mengangkat muka." Yelah.salah ke?bukan tak pernah buat."

Haah,bukan first time.dlu mereka dah pernh msak sma sma.tapi tak berjln dgn lancar pon.selalu gaduh.then mlm tu berlaku something yg luar jangkaan.eunha tak nak ingt dah.

" yeayy!!" Eunha menepuk tgnnya gembira.tersneyum jungkook melihatnya.dia membuka baju t shirt putihnya lalu mencampakknnya ke dlm bakul baju kotor di sudut bilik." Kau tunggu aku dlu tau!aku pergi mndi dlu." Eunha angguk.

Dia rsa gembira sgt.tak pernh rsa begini dgn jungkook.sejak mereka berkhwin,sudah tiada persengketaan lagi.biasanya selalu bergaduh dan berbalas kata kata.tapi sekrang seperti sudah matang.eunha suka begini.rsa tenang.jungkook sudah pergi menuju ke bilik mandi.eunha turun ke bwh menyediakn bhan bhan untik memasak.

***

Eunha sibuk mengacau sup ayam.jungkook pula potong sayur sayuran untuk di buat salad.

" ermm,bila awk start shooting?" Soal eunha tiba tiba.jungkook yg sdg sibuk memotong bwng terhenti." Hah?maybe lepas habis cuti khwin ni kot." Balas jungkook bershja.seperti tak berminat ingin berbual tentng ini dgn eunha.eunha terangguka ngguk.

" ooo...dgn alice lagi ke?" Saje tanya.eunha menanti jwpan jungkook." Hurmm.." Hanya itu balasannya.

" awk,bila kita nak pergi honeymoon?"

" asl?tak sbar dah ke?" Eunha senyum." Sy excited nak melancong je."

" eleh...ke excited ats katil je." Gurau jungkook.dia bangun mendekati eunha yg sibuk merasa sup ayam.eunha mengerutkn dahi.excited ats katil?means?" Huh..?" Jungkook merapatkan tubuhnya dgn blkang tubuh eunha.

" first night lah syg..." Bisik jungkook tepat pada telinga eunha.meremang bulu roma eunha jadinya.ah,seriously husband?" Jeon jungkook..."

" okay,okay,just kidding key?don't be too serious.btw,aku nak rasa sup tu sket."

Jungkook mkin rpat dgn eunha.sehingga eunha dpat rsa dada bidang jungkook.eunha sudah pnas di situ.apa mslah jungkook ni?tersekat rsa salur pernafasannya skrg.tanpa membuang masa,dia mencapai sudu lalu menghulurkn sedikit sup itu kepada jungkook.jungkook pula mengangakan mulutnya.

" tgn mna tgn?" Sindir eunha.mengada ngada pula jungkook ni.

" suaplh.berkat skit mkn dari tgn isteri." Eunha ikutkn sahaja.mlas menjawab.dia menyuakan sudu kpd jungkook.jungkok menghirup sedikit.automatik,muka berkerut." Eww,twar nya.kau tak letak garam ke apa?" Soal jungkook." Ye ke?sy dah ltak tadi.maybe tak ckup kot." Eunha gelabah.slah dia lah pulak.baru shja tgn nya ingin mencapai botol garam,jungkook terlebih dhulu mengambilnya.eunha bagai nak pitam.dada jungkook melekat di belkangnya sehingga detak jantung jungkook dpat dirasa.

Sekelip mata sup itu sudah menjadi sedia kala.eunha kagum dgn jungkook.nampak biasa,rupanya bkal chef kot." Wah..hebatlh awk.perfect!" Tumbs up di berinya.jungkook senyum.eunha baru perasan.wjhnya dgn jungkook pula begitu rapat.kalau dia mara ke hdpan sedikit oasti hidung mereka bakal bertembung.dia teguk air liur nya yg kelat.

" err...jungkook,boleh jauh skit tak?" Pinta eunha.dia betul betul tak selesa sekrang.jantungnya dah buat larian 1000 km sudah ni.jungkook pula baru perasa.dia?apa lagi,mkin mengusik lah.dia merapatkn wjh mereka.dahi mereka bersatu.hidung mereka berlaga.nafas hangat jungkook tepat pada kulit wjh eunha.

" jung...kook,awk buat apa ni?" Soal eunha kecil.jungkook senyum.alahai,comel pula isterinya ni.nak je gigit gigit.eh jungkook behave.

" seduce you maybe?" Goda jungkook sebelum kenyit mata.

Eunha melarikan ank matanya.ah,jungkook become a flirt person again!tgnnya ingin menolak jungkook pula tidak boleh.terperangkap.jungkook makin dekat.dekat.dan pipi kanan dan kiri eunha di kucup jungkook laju.eunha tergamam.tindakan berani mati jungkook.jungkook senyum.

" melting?" Eunha tidak tahu ingin balas apa.jungkook ketawa melihat eunha yg sudah terdiam." Lain kli pula kita sambung,jom sambung msak.nnti lmbt lunch.ya,syg?" Jungkook usap rambut eunha lembut.eunha mencik geram.sambung?eiiy,kaki kat muka kau la!eunha rsa nak mati skrg.malu,geram.semua sebb suaminya itu.jungkook sudah menjarakkan diri.dia kembali menyambung memotong sayur.

Eunha nampar perlhan pipinya.jungkook mmg susah di jangka.lain kali hati hati eunha.jgn bagi dia ambil kesempatan.

***

Yeay...dia org dah pindah umah jungkook.hahah...author tak sbar nak update di org pergi honeymoon.hari ni jungkook balik asrma.x sbar doe...Insya Allah,have time.i will update again.sorry kalau tak best mna.n kepp vote n comment.

Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}Where stories live. Discover now