" aq okey je...takde apa apa jdi pun lah.."
" betul ni?kau tak tipu aq?"
Eunha mengeluh.sudah kali ke seribu dia mngatakn kpd lisa yg dia okey spnjng perjlnan.tapi masih tidak mahu percaya.mcm tahu tahu je apa yg berlaku.
" ya...kau ni tak percaya kat aq ke?" Eunha pula cuba memprovok lisa.lisa yg berda di talian mengeluh lemah.kenapa firasatnya rsa yg eunha dlm bhaya smlm?mlm tdi pun dia mimpi bnda yg buruk.huh...
" aq percaya kau.tapi..." Kata katanya mati skerat jln.
" kau ni...tgk aq call kau ni kan?okey lah.dah dah...selmt bercuti !!"
Dan talian di matikn.mesti lisa dah merungut mcm mcm.eunha mengeluh lega.telefon nya di genggam.jungkook kemungkinan akn pulang ptg ni.baguslh.rsa sesak nfas apabila jungkook ada dlm rumah.rsa mcm diperhati.baik dia masuk dlm rumah dlu.eunha memusingkn bdannya.
" omma!" Tubuhnya berlaga dgn satu bnda keras di hdapannya.aduh,kebelakang sedikit bdan dia.dahi dia dah sakit.apa bnda dia langgar tadi?keras gila!mcm tiang lampu.da ah tinggi.tapi...bila msa ada tiang lampu depan pintu rumah dia ni?bila dia angkat muka.jungkook!
" sedap langgar aq?" Sindir jungkook.
Eunha mengetap bibir.bukan dia sengja langgar jungkook." Sy terlanggar lah!takdenya sy nak langgar awk smpai benjol mcm ni!" Blas eunha geram smbil menunjukkn dahinya yg sdikit berbongol.bnjol mungkin.jungkook yg melihat terus tergelak.eh happy sungguh tengok org menderita.cheese cake nya!
Eunha menjegilkn mata." Kau ni lwk lah.ni baru langgar aq.kalau kau langgar dinding rumah tak tahulh dahi kau mcm mna nnti.dah takde rupa dahi kot." Eunha hanya mampu mnahan hatinya.suka hati je ejek aq.dah bdan kau yg keras tu.eiyy...
" bdan keras mcm tiang lampu tak sedar diri." Ejnha terus meninggalkn jungkook.
Jungkook hanya tersenyum mengejek.seronok pula kenakn minah ni.dia turut masuk ke dlm rumah.
-------
" jungkook dah nak balik ptg ni ke?" Soal puan jung.
Jungkook mengerling ke arah bkal mak mentuanya." Haah.esk ada shooting di tokyo." Balas jungkook.eunha hanya memasang telinga.buat buat tgk tv sbnarnya korek mcm mcm.
Eunha kepelikn.jungkook kerja apa?smpai nak shoiting kat tokyo?peliknya..." Ouh...kalau jungkook nak dtg selalu sini boleh je.kan eunha syg kan?"
Eunha menjulingkn bebola matanya ke ats.dah pndai omma ni bhaskn diri 'omma'.menyamphnya den.akhirnya dia tak memblas dan hanya menunpukn perhatian kpd televisyen.jungkook hanya senyum.dia mula selesa dgn bkal mak mentuanya.peramah.
" jungkook okey je.omma,rumah ni mmg sunyi mcm ni eh?" Naik geli eunha mndgr jungkook membhaskn omma nya omma.eh,tu omma dia jelah.dia mna pernh ada abg lelaki.tolong sket.
" haah.semnjak ank omma tiga tiga org dah kerja sunyilh.dulu ada jugak eunha ni teman.ceria skit.ni tinggal omma dan appa je.tapi kdang kdang tu dtg jugak budak budak kg mari sni tlong omma memsak." Terang puan jung.jungkook terangguk angguk.matanya meliar di sekitar rumah ni.walaupun kecil shja tetapi hiasannya cantik.seperti rumah korea zman dhulu.
" oooo...baik btul budak budak tu tolong omma.budak budak sekitar sni jugak ke?"
" ermm...sekitar ni je.omma suka lyan kerenah dia org.dah lma tak ada budak budak.ha,nnti ank ank omma semua dah khwin.dapatlh omma lyan cucu omma pulak kan...." Meleret je suara omma.
Terus tersedak eunha.tak psal psal je.perit tekakknya.jungkook dah senyum mnhan gelak.tersedak pula minah ni.dia terkujat juga tadi tapi cuba cover.aduh,jauh sungguh omma brangan.enth bilalh dia dan eunha akn menimang chya mata.
" mcm mcm lah omma ni." Getus eunha dgn muka yg merona kemerhan.puan jung tersenyum shja.dgr rupanya dari tdi membisu." Alah...ikut suka omma lah.betullah,omma nak cucu.kamu pun mesti nnti teringin nak timang ank sndri." Balas omma smbil mengangkat kening beberpa kali.
Eunha menjuihkn bibir.omma ni!dia mlas nak berbhas dgn omma dan terus diamkn dri.tak mng punya.jungkook ketawa kecil.comel pulak dia tgk eunha yg terkulat kulat malu seorng diri tu.eh eh..comel?apa bnda kau ni jungkook.cepat cepat dia buang rsa yg bertndang.huh....
-------
" bye omma...klau ada msa jungkoo jenguklh omma kat sni ter?" Puan jung tersenyum sblum mengangguk.tubuh bakal menantunya di peluk erat.dia sudah anggap jungkook sperti ank kandungnya.
Jungkook memblas pelukn puan jung." Kalau nak dtg tu bagithulh.boleh omma masakkn lauk yg sdap sdap."
Jungkook hanya tersenyum." Mna eunha ni?jungkook dah nak blik bukannya nak smbut ke apa." Bebel puan jung.dia mengintai ngintai ank daranya di dlm rumah.jungkook sengih.heh,nak ke minah tu smbut dia balik?dlm mimpi kot.
" takpelh omma.jungkook pergi dlu lah ye.takut smpai lewat mlm pulak." Jungkook tersebyum lalu membuka langkah menuju ke kereta putihnya.mungkin dia tidak akn berhenti di mana mna perhentian lepas ni.takut lmbt smpai.dia perlu rehat yg lebih untk bsok.jungkook membuka pintu kereta perlhn lhn.
" jungkook!"
Dia berpaling.kelihtan eunha sdg berlari ke arhnya dgn membawa sebuah bekas mknan.apa bnda dlm tu eh?keningnya di jongket apabila eunha sudah terpcak di hdapannya.
" nah.sy buat bubur labu.mknlah dlm perjlnan." Eunha menghulurkn bekas mknan tersebut kpd jungkook.jungkook menyambutnya.tetapi knpa?
" for what huh?rjin pulak kau buat untk aq." Soal jungkook pelik dgn sngihn snis.eunha buat bodoh.enth apa yg merasuknya untk membuatkn mknan tu untk jungkook.dia pun tak pasti.mungkin....untk memblas jasa semlm kut.
" ermm,untk blas budi awk smlm kot." Blas eunha smbil tersenyum.
" kot?" Knpa perlu ada kot.dahi jungkook berkerut seribu.pelik pula angin minah ni.rsanya bebrapa minit tadi bertengkar lidah.
" jgn tanya bnyk sgt boleh tak." Balas eunha geram.jungkook menjeling.marah org pulak.tanya slah.kata org tua bertanya tu satu amln yg baik tau.
" tak kesah lah.thanks for this.btw,kereta kau maybe smpai bsok.kwn aq hantr.aq dah byar semua kos tu.kau tak perlu risau." Kata jungkook.
Eunha terkejut mndgr kata kata jungkook.jungkook dah byar semuanya?aduh,serba slah lah pulak.mesti mhal kos tu semua." Knpa awk byar?ish,klau omma tau mesti omma marah sebb guna duit awk." Ujar eunha smbil mntap jungkook tjam.
" tk payah smpai omma tau.itu pun tak boleh fikir.da ah buang msa ckap dgn kau.aq pergi dlu." Jungkookbaru shja ingin masuk ke dlm kereta terbntut apabila eunha menyepak kakinya.eh minah ni...dia berpaling dgn wjh yg mhan geram.
Eunha sdg tersenyum snis." Tu blasan sebb buat sy bnjol.bye..."
Jungkook menarik snyum snis.belum smpat eunha pergi,dia terus menarik eunha ke dlm peluknnya.muahahaha....eunha tergamam.apa bnda jungkook buat ni.
" weyh lepas lah!" Marah eunha.dia cuba meronta tapi jungkook makin mengeratkn pelukn.
" chagi...tak nak peluk cium seblum oppa pergi ke?nnti oppa rndu chagi mcm mna?" Usik jungkook dgn nada romatiknya.ahks...eunha ingin termuntah mndgr bhasa jungkook dgnnya.eiyyy,gila sungguh!jungkook di shkan gila oleh eunha hari ni juga!
" eiiy,minta simpang ya!baik awk cium tar jln ni dri cium sy yg suci!" Balas eunha mnhan geram yg teramt.jungkook ketawa." Suci?meh oppa buat chagi tak suci lagi ya?" Dgn rontaan eunha,jungkook mengucup sekilas pipi eunha.
Terus terhenti apa yg eunha lakukn.j..jungkook baru shja cium dia ke?apakh...jungkook mmg tak guna thap babuntut!!
" suci lagi ke chagi?" Bisik jungkook tepat di telinga eunha.pipi eunha merona merah.malu bercmpur geram.jungkook melepaskn peluknnya pda eunha.
" tak guna.paboya!" Jerit eunha lalu berlari pergi tanpa berplaing ke blkang.tak tahu mna nak sorok wjahnya skrg.membhang gila.dia bersumpah tidk akn maafkn jungkook walau apa jua skli pun.never!
Jungkook ketawa terbhak bhak.tu baru dia cium pipi belum buat apa apa.lwk betul minah sorang ni.dan jungkook masuk ke dlm kereta smbil berisul girang.
YOU ARE READING
Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}
Fanfic" Love is just a word to me before you come and show what it is. " -전 중국- -정 은비-