" Cut! "Kru dan staff mengambil bahagian masing-masing.Seorang staff pergi ke Jungkook untuk mengelap peluh di dahinya seperti biasa.Jungkook menerima sebotol air mineral dan meneguknya rakus.Slot kali ini amat memenatkan dan paling panjang sekali.
Hanya tinggal lagi enam slot untuk lakonan drama ini tamat.Selepas ini bolehlah dia bebas untuk ke mana sahaja.Jungkook berjalan ke kerusi untuk berehat.
Dia mengerling jam di tangan.Sudah mahu masuk angka 11.Sudah lewat.Tak sangka slot hari ni tamat agak lewat.Ini semua disebabkan Alice yang datang lewat ke set.Entah apa yang dibuat perempuan itu semua tidak tahu.Selalu tidak menepati masa.Kalau ditegur nanti ada pula yang melenting.
" Jungkook,nice shoot.Besok datang lagi.Kita sambung sikit. " ujar director.
Jungkook mengangguk dengan senyuman. " Chanhee,tolong ambilkan barang barang aku. " arah Jungkook.
Chanhee tanpa banyak soal terus menjalankan tugasnya.Jungkook bangun.Dia perlu menukar baju sebelum pulang.Dia menuju ke bilik persalinan.Tiba tiba sahaja dia bertembung dengan Alice.
Wajah perempuan itu nampak pucat dan tidak bermaya.Tubuhnya terhuyung hayang.Bila bila masa sahaja boleh tumbang.Jungkook mula risau.
" alice,gwaenchanayo? " soal Jungkook risau sambil menyentuh lembut bahu perempuan itu untuk menyedarkannya.
Alice mengangkat muka dan menghadiahkan senyuman lemah. " nae,saya cuma pening.Awak dah nak balik ke? " soal Alice.
" nae.Ermm,are you sure that you are okay? " soal Jungkook lagi.
Alice angguk dengan terpaksa. " Maybe sebab saya datang dari jauh.Masih jet lag. " balasnya.
" mwo?jet lag.Awak pergi mana..? " Belum sempat Jungkook mendapat jawapan Alice,tubuh lemah itu sudah tumbang ke dakapannya.
Jungkook memeluk erat tubuh itu.alamak,pengsan pulak!Jungkook cemas.Apa yang dia patut buat ni?Chanhee datang ke arahnya dengan membawa barangannya.
" J..jungkook.Apa yang sudah berlaku ni? " soal Chanhee risau melihat keadaan Alice yang tidak sedarkan diri.
" aaa..dia pengsan tiba tiba.Boleh awak pandu kereta saya datang sini.Bagi saya bawa dia pergi hospital. " ujar Jungkook memberi arahan.
Chanhee mengangguk.Dengan langkah segera dia menuju ke parking lot untuk mengambil kereta Jungkook.Jungkook mencempung tubuh tinggi lampai Alice dan membawanya ke luar set.Keretanya pun tiba.Tanpa membuang masa Jungkook meletakkan tubuh Alice ke dalam kereta.
" Jungkook takpe ke bawa dia seorang diri? " soal Chanhee.
" gwaenchana,tolong laporkan kepada director tentang hal ni ya " pinta Jungkook.
Chanhee mengangguk. " semoga Alice selamat.Kalau ada apa apa Jungkook boleh call saya. "
Jungkook mengangguk dan masuk ke dalam kereta.Dia menarik gear dan memecut laju ke hospital.Sesekali dia mengerling ke arah Alice.Dia musykil.Sebenarnya Alice pergi ke mana sehingga jet lag?
***
Eunha termenung panjang di ruang tamu.Matanya mengerling ke arah jam setiap dua minit.Sudah lewat namun bayang Jungkook belum tiba di perkarangan rumah.Ke mana lelaki itu pergi?Lamanya slot habis jari ini?Biasanya Jungkook akan balik selewat lewatnya jam 10.Namun hari ini lain pula.
Eunha mengeluh.Kalau bukan sebab dia sudah masak banyak malam ni takdenya dia menunggu Jungkook.Lagipun dia tidak berani untuk tidur dengan keadaan tiada orang lain di rumah.Walaupun pengawal setia menunggu di luar hatinya masih tidak sedap hati.
Dia mencapai telefon.Sudah banyak kali dia menelefon Jungkook tapi tidak berangkat.Mesej juga tidak dibalas.Dia mula risau.Takut pelbagai spekulasi di mindanya berlaku.
Dia bangun dan menuju ke dapur.Matanya merenung lama makanan di atas meja.Jungkook memang selalu makan di rumah.Katanya mahu berjimat.Eunha tahu Jungkook memang suka masakannya.Kalau tak memang lelaki itu dah makan di luar setiap masa.Sebab itu walaupun balik pada lewat malam,Eunha tetap memasak.
Eunha takut masakan ni tidak dimakan jadi baik dia letakkan di dalam peti sebelum basi.Dengan hati yang berat dia membawa semua makanan ke peti untuk menyimpannya.
Tiba tiba bunyi telefonnya berdering minta di angkat.Dengan teruja dia berlari dan mengangkat panggilan tanpa melihat siapa pemanggil.
" anyeong,Jungkook.. "
" mwo?Jungkook?Aku tahulah kau dah kahwin tapi jangan silap aku ni suami kau pulak. " terdengar suara perempuan di hujung talian.Eunha kenal sangat suara ni.
" aish,jinja mianhae Lisa!Saya tak tengok siapa yang call.Awak nak apa lewat lewat macam ni? " soal Eunha pelik.
" aku patut tanya kau.Buat apa kau tanya pasal suami kau malam malam macam ni? " soal Lisa pula.
Eunha tersengih. " err,takde apa apa.Kau call aku tiba tiba ni kenapa? " Eunha cuba mengubah topik.
" oii Jeon Eunbi!Jangan nak ubah topik.Aku tanya betul betul ni. " marah Lisa di hujung talian.
" betul tiada apa apa. " jawab Eunha.
" kalau kau tak nak cerita takpe.Eh,aku nak bagitahu ni.Kita akan ada reunion tau.Ingat tau! " pesan Lisa.
" kau ni macam takde masa lain nak pesan kat aku. " kata Eunha.
" saje.Aku rindu kau sebenarnya.Bosanlah duduk kat rumah sorang sorang ni. " ujar Lisa.
" ye ke?sebelum ni takde pun call aku bagai. " sindir Eunha pelik.
" hehehe,aku takut kacau kau je.Weh,jom keluar besok.Kita cari baju untuk reunion nanti. " ajak Lisa teruja.
Segar betul minah ni malam malam.Lain macam aura dia seorang. " ermm,okay.Ada tema ke reunion? "
" ada.Tema royal.Aku rasa nak sewa kostum Princess Jasmine.Cantik tak? " soal Lisa.
" no no no..i think Princess Belle is better, " cadang Eunha.
" wae? "
" You look stunning in Yellow dress. " kata Eunha.
" jinja?But i like Jasmine more. "
Eunha berbual dengan Lisa sehingga terlupa akan niat sebenarnya untuk menunggu Jungkook.
***
YOU ARE READING
Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}
Fanfiction" Love is just a word to me before you come and show what it is. " -전 중국- -정 은비-