(EUNHA POV)
" weh...."
Aq yg sdg mengacau teh pnas mengerling skilas.lisa dgn muka cemberut mnhan sedih dtg ke arh ku.
" eunha...hiks...andwae!"
" yah..waeyo?"soalku kepelikn.lisa ddk di tepi ku." Weh,pelkon tu dah nk khwin weh..." Adu lisa smbil menggonangkn lgn ku.eunha tercengang.plakon mna ni?aq bukannya kenal pun.
" siapa?"
" jungkook lah!"
Deg.
Aq ternganga.jap,jungkook?is it jeon jungkook?cup cup.tapi,jungkook plakon ke?takkanlah....aq masih termangu.
" kau ni,xde respon pun." Marah lisa.aq sengih.enth,aq rsa kosong.satu soalan je dlm minda aq...
Jungkook kerja apa?
-------
"Cut!"
Jungkook melepaskn pinggang alice.fuh,akhirnya tamat satu plot hari ni juga.bukan sng.seharian ambil msa lakon kan satu plot shja.
Kain di capai dan di lap wjhnya." Jungkook nice part!bsok dtg lagi ya!7 am." Laung pengarah.dia anggukn shja." You,ni skrip baru." Alice hulurkn sehelai skrip kpd jungkook.jungkook mnyambutnya.
" you pun dapat yg baru ke?" Soalnya.
" haah..." Mereka ddk di bangku." You...btul ke psal rumor tu."
Jungkook jongket kening.rumor apa?dia tak lyan news tntg artis." About what?"
Alice menjuihkn bibir." You ni,itu pun tak tau.pasal you dah nak khwin tulah.." Ujar nya dgn nada sedih.
Jungkook tergamam seketika.eh,dia tdk tahu apa apa pun." Aa...i btul btul tak tahu." Alice mengeluh.jungkook perasan akn riak alice.sudah lma dia tahu yg alice menaruh prsaan kpdnya.tapi...dia tak boleh terima.dia bakal jadi milik org lain nnti.
" so,...is it true?"
Jungkook angguk kecil.alice menunduk." I...i....tak boleh terima." Setitis air matanya jatuh.sedih betul bila memikirkn jungkook bkal berkhwin.dia ingt kn jungkook turut sma ada prsaan kpd nya.
" you..."
" i syg kan you...i,tak sanggup lepaskn you." Bahunya terhinjut hinjut menhan kesedihan.jungkook btul btul rsa berslah.waduh,slah dia ke?dia tak alice kecewa.tapi dia tak nak perkhwinn nya dgn eunha putus.pasti omma nya sedih btul.
Perlhan lhan dia memeluk erat bahu alice.alice terus menyebamkn wjhnya di dada jungkook.dia menangis teresak esak semhu mungkin untk melepaskn rsa di hati.
" i bukan sngaja nak buat you nangis mcm ni.ni..semua keputusn mak i." Pujuk jungkook
Tanpa mereka sdar ada sepasang mata memerhati dari jauh...
-------
HERO LOVE RAIN MAIN KAYU TIGA
Baru baru ini terdapat rumor tentang jeon jungkook iaitu pelakon terkenal yg sdg bersma dgn alice walson sejak mereka berlakon bersma mnjadi hero dan heroin di dlm drama terbaru love rain.bnyk khabar angin yg menyatakn mereka sgt rapat.namun,setelah beberapa bulan heboh tentang jungkook bakal melangsungkn perkahwinan bersma seorang wnita pilihan keluarganya.pasti rmai yg pelik.adakah salah satu rumor itu salah atau betul jungkook bermain kayu tiga.setelah di siasat,mmg sah jungkook akn bakal melangsunhkn perkhwinan pada cuti bulan enam yg bakal tiba.tetapi ada seirang paparazzi yg telah berjaya menangkap jungkook dan pasangan lakonan nya iaitu alice sdg berpelukan setelah sesi pergambaran drama love rain.kata paparazzi tersebut pada msa itu baru shja habis penggambaran.btulkah jeon jungkook artis terkenal abad kini berlaku kayu tiga?
Eunha tergamam.ternganga dia sepuluh saat.jj...jadi jeon jungkook iaitu future husband dia ialah seorang pelakon terkenal yg di katakn ramai.yapekahhh...
Tapi,betulkah yg dia baca ni?btulkah gmbr ni?dia perlu pengesahan jungkook.ya,btul!!
-------
YOU ARE READING
Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}
Fanfiction" Love is just a word to me before you come and show what it is. " -전 중국- -정 은비-