Sejuk

204 17 1
                                    



" jeon jungkook!kenapa smpai bsah ni?" Soal puan jeon kepelikan.tbuh anknya di tenung atas bwh smbil bercekak pinggang.jungkook sengih.ya,nak dekat dua jam kot dia berendam dlm kolam tu tak naik naik.

" mandi lah omma.takkan memasak pulak."

" yelah...tapi ni kan dah nak dekat mlm,nanti demm mcm mna?kamu tu dah lah belum honeymoon.nnti kena tangguh pula." Balas puan jeon.jungkook menggaru tengkuknya.jauh betul omma fikir.smpai honeymoon.enth dia busy atau tak nak pergi.

" alah...mandi seblum tambah tenaga untuk mlm ni lah tu." Usik puan jung yg brda di smpung puan jeon.jungkook terispu sipu mhan malu.puan jeon sudah gelak skan mnkala tuan jeon dan tuan jung sudah tersenyum." Kamu ni,ke situ pula.dah jungkook,naiklh.sejuk ni." Tegur tuan jung.jungkook angguk dgn senyumn." Nae appa."

Dia naik ke ats.enth apa yg eunha buat ya?hraplah minah tu tidur ke,mandi ke.tak sanggup hadap rsa.tapi,awl pulak nak tidur.

Jungkook menolak daun pintu.eunha sdg melipat pakaian yg di bawanya ke sni.mata mereka bertembung apabila eunha mengangkat muka.jungkook memandang ke arh lain mnakala eunha sudah blushing di situ.

Jungkook menuju ke sidaian untuk mencapai tuala.bajunya perlhan lhan di buka.btul btul bsah.sudahlah sejuknya.grr,menggeletar lutut.aircond pasang berapa enth.eunha rsa sepei tdk boleh khusyuk.dia mengerling sdikit ke arh jungkook.knpa lelaki itu bsah?mna lelaki ini pergi sejam lebih tadi?takkan mandi kolam kot?

" a..awk pergi mna tadi smpai basah mcm ni?" Soal eunha mnutup kecanggungan.jungkoook berpaling." A..aku mandi kolam." Balas jungkook gagap.kedua dua nya membisu semula.jungkook melilitkan tuala di pinggangnya.seluar di cabut.tch,sejuknya!

" err,awk letak skalilh pakaian awk ni dlm bilik air.takut basah karpet ni.dan,berendam dlm air pnas lama sket.takut kena demm panas pula." Nasihat eunha prihatin.jungkook senyum.caring juga budak ni." Hurmm..." Hanya itu yg di blasnya.pakaian basahnya di bawa sekali.

Selepas setngah jam,dia pun selesai mandi.ketika eunha sdg mengemas tempat tidur.err,mlm ni dia org tidur sekatil ke?

Jungkook memakai baju tanoa menghiraukn eunha.enth knpa selepas mndi tadi rsa segar sket tapi mkin lma mkin berat kepala.adakah nak demm mcm ni?jungkook meraba dahinya.panas!god!rsa lemah seluruh bdannya.tak larat.sejuk.

Dia menuju ke katil lalu bdannya di rebahkn.dahinya di picit.sejuknya...eunha merenung jungkook.jungkook kenapa?perlhan lhan dia merapati jungkook.muka itu seperti menhan sakit.jungkook demam ke?dgn teragk agk blkang tgnnya menyentuh dahi jungkook.terus terbuka mata jungkook.wjh eunha memnuhi kornea matanya.

" awk demam ke?pnas semcm je ni." Eunha menyentuh tengkuk jungkook pula.juga panas.jungkook menjongket bahu." Sy rsa awk dah btul btul demm ni.kejap,sy pergi tanya mama ada tak ubat.awk rehat dlu tau." Pesan eunha risau.gebar di tariknya lalu menutupi separuh bdan jungkook hingga ke dada.

Dia membuka langkah turun.

***

Jungkook sdah menelan dua biji pil.habis satu helai kertas puan jeon membebel.eunha hanyasenyum dan pasang telinga.kain bsah di letakkan di ats dahi jungkook.kesian pula suaminya ini.tapi..dia juga pelik kenpa jungkook mandi kolam?buang tabiat ke apa?

" mama tutup air cond tau.kalau besok keadaan jungkook still tak berubah,kita bawa pergi klinik." Pesan puan jeon.eunha angguk.dahi jungkook di picitnya lembut.kreekk...pintu bilik itu ditutup.

" panaslh pula.." Rungut eunha.kipas bilik ini pnas nya.tahulh ada aircond.

Dia merenung wjh jungkook.dah lena.pipi jungkook di usap lembut.nak tergelak bila diingatkn semula semsa mula mula lisa kenalkn jungkook padanya.dia rsa jungkook takdelh handsom mna.tapi skrg,rsa ingin tenung muka jungkook 24 jam je.eh,eunha!apa kau buat ni?terus tgnnya di tarik.dia tak prnh rsa seperti ini pada mana mana lelaki selma ini.

" enth lah...sy rsa sy tak sesuai untuk cintakan awk.btul ke slma ni awk dgn alice?kalau ya,sy ni penghalang je ke?" Soal eunha bgaikn jungkook boleh mendengarinya.eunha mengeluh.perlhan lhan dia turut baring di sebelah jungkook.lengan jungkook di peluknya.

***

Okey,da lma x update.so sorry gais.author ni mlas nak update even chapter da siap.actually semuanya sebb internet slow.keep read n vote gais.author pun dlm proses nak buat chapter chapter lain.Insya Allah,ada idea pnjng lah sket chapter tu.

Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}Where stories live. Discover now