" ouh semua omma dah uruskn ke?" Soal eunha.
" haah.lusa aq jemput kau pergi khusus khwin.jgn x ingt pulak." Pesan jungkook di hujung talian.eunha tercengang." K..khusus khwin?aduh wajib ke...?" Khusus pulak.ingt ke khwin ni sng je.hish,susah tdk seperti yg di jangka kannnya.
" kau ingt khwin ni ada paderi n kissing je ke?bnyk cntik,kalau kau rsa nak khwin kena pergi khusus tu." Balas jungkook.eunha mencebik.paderi dan kissing?pfft.kissing part aq xleh blah.perlu ke dlm dunia ni?ugh!
" sy tak rsa pun nak khwin." Eunha sengih di hujung ayt.dia boleh byg skrg ni jungkook tgh tyang muka menyampah.kalau dia di hdapan jungkook skrg dh lma kena pelempang jungkook.kekeke...." Aq tgh serius ni."
" okey okey whatever.sy ingt lah.ermm,keyh...bai." Eunha mematikn talian.
" kau ckap dgn saper tu?" Soal lisa yg sibuk menonton televisyen.kerja minah ni 24 jamhadap tv.dah luputlh.org zaman skrg lyan gajet je.ye dok?
" future husband." Eunha ddk di sebelah lisa.oh ya!lisa ni belum tahu future husband dia jungkook.kalau minah tu tahu,haish....frust menonggeng lah kerjanya.
" hamboi kau.dah pndai kan?btw,saper sebenarnya future husband kau. Tu?"' Lisa menyuap bertih jagung ke dlm mulutnya.eunha sengih.
" jeon jungkook."
Lisa memandang eunha tdk berkelip.eunha tyang wjh tdk bersalahnya." Kau tak pyh tipu aq lah." Serius muka lisa." Btullah.takkaan aq nak tipu pulak."
" jung eunbi..."
" kalau kau tak caya,call mak aq.takpun lusa ni tgk saper ddk depan rmh kita jemput aq." Terus eunha ngkat kaki.
Lisa sudah seperti mannequin di situ.still x cyalah tu.tgklah lusa ni....
-----------
LUSA ITU.....
" yah...jung eunbi!!"
" apasal?"
" tgk saper kat luar ni."
Eunha mengintai di sebalik tingkap biliknya.jungkook!muahahah....lisa mesti kejut beruk kat bwh.tiba msanya untk menangis.eunha segera mencapai beg tgnnya.dirinya di tenung di hdapan cermin.dia memakai dress pink berbunga paras lutut.okeylh tu.dia terus turun ke bwh.lisa sdg menatapnya dgn pndgn tajam.
" what?kau jgn nak slh kan aq.aq tak tipu kan..." Eunha terus memcut ke luar dari rmh.but hitam di pakainya.
" kau dah breakfast ke belum?" Tu soalan pertma di bibir jungkook.tnya aq ni mesti sebb dia belum lagi.mcm tak tahu.
" dah." Jungkook mengeluh." Teman aq dlu pergi breakfast lapalh...." Jungkook masuk ke dlm perut kereta.eunha berpaling ke pintu rmh nya.lisa sdg berpeluk tubuh dgn wjh cemberut." Jung eunbi!!aq hutang kau penjelasan.ingt!!" Laung lisa.eunha sengih dan terus masuk ke dlm kereta.
Jungkook membwanya ke HD Bakery.jungkook memesan roti telur bakar dan nescafe pnas.dia pula hanya memesan oren juice.dia betul btul kenyang.tak nak sesakkn perut dia.nnti takut buat msalah msa tgh pergi khusus.
" kau breakfast apa tdi?"
" fried rice." Jungkook ternganga." Xaci...kau sndiri ke yg buat."
Eunha tyang wjh menyampah." Xlah,nnk sy.knpa?teringin nak rsa?" Sindir eunha." Alah..mna tahu rommate kau buat." Balas jungkook.dan hidangn smpai.jungkook apa lagi terus di baham mknan itu.lpar sungguh.baik aq bekalkn je nasi goreng tadi.bnyk lagi.takut lisa x mkn je.membazir pulak.
" mkn jgn gelojoh.x lari pun." Pesan eunha lalu menghirup oren juice nya.jungkook sengih.
" khusus start kul brpa?"
" stgh jam lagi." Eunha terangguk angguk.mcm mna khusus khwin tu eh?mesti bosan gila.haish,dia patut bwa nvl sepatutnya.
" mesti bosan kan?" Rungut eunha." Kau rsa?"
Mereka pun bertolak setelah jungkook membyr pesnn tadi.
---------
" huwarghhh!!bosan gila!ngatuk pulak tu!" Jungkook menggeliat kecil.eh eh..kecil lah sgt.eunha angguk.dia bnyk kali terlelap.enth apa pengacara itu bualkn.ada juga beberpa paderi memberi peraturan rmh tangga.boring gila!
" kau nak singgh mna mna tak?" Eunha geleng.mlas lah.dia hanya nak baring ats katil skrg.dia teringt kan sesuatu.adoi,lisa mkn apa ye kat rmh tu!dah tgh hari ni.lisa tu bukannya reti msak.tak pelah,pndai pndai lah minah tu survive.nasi pagi tadi ada lagi.
" semuanya dah settle kan?" Soal eunha lalu menguap kecil." Haah.tunggu tarikh tu je lagi.bila eh ? Hari ni sabtu.1,2,3,4,5,6...eh!!minggu depan lah!!" Juungkook pndng eunha,eunha pndang jungkook.apakah...majlis perkhwinan tu jumaat ni!maknanya mingggu hdapan.gosh!.,
Eunha mengeluh berat." Huh..."
"Kau lunch apa hari ni?" Soal jungkook.
" enth.maybe x kot.mlas lah.sy rsa nak tidur je skrg."
" mlm ni?" Soal jungkook lagi.eunha blur.mlm ni?mlm ni apa?" Huh?"
" kau dinner apa?" Eunha jongket bahu." Tgk lah sy rajin msak apa.kalau malas sy mkn roti je.roommate sy pun xde mlm ni.dia pergi birthday party."
" kau tak pergi?"
" x berminat."
" kalau mcm tu...."
Eunha menanti kata kata jungkook." Aq nak dtg rmh kau boleh?" Membulat mata eunha.mari rmh dia?what?jungkook buat lwk ke?" B..buat apa?"
" dinner."
" eiiy,tak naklah.dh lah kita berdua je nnti." Eunha menolak mentah mentah.enth apa cdangn jungkook tu.gila betul!jungkook menjugilkn mata." Alah..bukan kita buat apa apa pun.dinner je pun.aq mlas mkn kedai.tumpang rmh kau,boleh?" Eunha mengeluh.
" ermm,tgk lah."
" xde tgk tgk.aq dtg jugak.9 pm.terpcak dpan rmh kau."
Eunha tyang muka reda.jungkook,kau jelah yg betulnya!
--------
Actually,nak smbung yg chapter pndek hari tu tapi internet slow🌚but now jein smbung.yeayy!!x sbarnya nak tgk dia org khwin.lol.keyh,bye bye...besok dah kena pergi asrma.gosh!!
YOU ARE READING
Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}
Fanfiction" Love is just a word to me before you come and show what it is. " -전 중국- -정 은비-