***Eunha mengenakan blouse pink lembut dan legging putih berserta kasut tumit tinggi.Jungkook pula mengenakan pakaian kasual iaitu t-shirt hitam berlengan pendek dan disarung jaket kulit berwarna hitam kelabu serta seluar slack putih.
Jungkook memandu kereta merentasi jalan raya.Eunha berasa teruja kerana ini first date mereka.Sebelum ni pernah je keluar berdua tapi tanpa sebab yang spesifik.
" awak nak pergi mana ni? " soal Eunha.
" Kita pergi makan then aku nak bawak kat satu tempat. " ujar Jungkook.
" mana? "
Jungkook tersenyum musykil. " just wait and see,sweet heart. " bisik Jungkook.Eunha mencebik.Suka sangat berahsia.
Tiba tiba radio memainkan lagu 'Loving You' yang dinyanyikan oleh Bolbalkan.Eunha tersenyum.Dia suka lagu ni.Salah satu lagu kegemarannya ketika zaman muda dulu.
" wahhh,saya suka lagu ni. " ujar Eunha teruja lalu menguatkan volume sedikit.
Jungkook memerhati tindak tanduk Eunha.Lagu apa pulak ni?Jungkook cuba menghayati bait bait lagu ini.
Baby you
naui sarang geudae
neol bomyeon neo hamkke isseumyeon
eodumeun sarajyeo siganeun meomchwoseo
i gongganen neowa na dulmannamgyeojyeo Love was always painful
neol algi jeon sasil na duryeopdeon
sarangiran gamjeong nal ullideon hamjeong
geureohgeman saenggakhaessneundenae ane bicci doeeojwo
naui mameul arajwo
nae sesange balkeun byeori doeeojwo
huhoehaji anheulge
neoui iyu doeeo julge
cheoeumbuteo neowa nain geoscheoreomgaseumi meojeun geoscheoreom
aryeonhaejineun geol
nae haruneun imi neo hanain geol
saranghandan iyuro
sangcheo jujin anheulge
cheoeumbuteo neowa nain geoscheoreom
Love youEunha menyanyi kecil lagu ini sambil kepalanya bergerak mengikut rentak.Dulu dia dan Lisa selalu bercakap tentang lagu ini.Katanya kalau dia sudah berkahwin dia mahu meluahkan perasaan dengan menyanyikan lagu ini.Sangat budak budak.Entah suami dia layan ke dengan semua ni.Automatik dia mengerlingke arah Jungkook yang hanya diam.Lelaki itu macam malas ambil kisah apa yang dia nyanyi.
Sebenarnya Jungkook masih cuba memahami maksud di sebalik lagu ini.Tapi hatinya macam kosong.Tak dapat terima maksud tersirat lagu itu.
" seronok betul kau menyanyi lagu ni. " sindir Jungkook sambil mengerling sekali ke arah Eunha.
" mestilah,saya suka lagu ni.Sedap,kan? "
" bolehlah.Bukan taste aku sangat pun. " balas Jungkook biasa.Eunha mencebik.Demand betul.
" baegopppaaaa... " ujar Eunha dengan mimik muka berkerut sambil memegnag perutnya yang sudah kempis.
Dia sengaja tidak masak makan tengah hari untuk berlapar bagi malam ni. Jungkook ketawa. " tulah,aku ajak lunch kat luar tadi tak nak.Sibuk nak berlapar jugak. " ujar Jungkook.
Boleh pula dia tak makan dari petang?Tenaga petang dan malam lain lah cik adik oii.
Eunha memuncungkan mulutnya." saya takut saya kenyang bila waktu malam. " balas Eunha.
" eleh,kau kan kaki makan.Takkan kenyang punya. " ejek Jungkook dengan bibir tercebik cebik.
Eunha menjeling geram.
***
Readers,siapa dah tengok Carpool Karaoke BTS?Everytime i watch it,mesti gelak tak ingat dunia.Gila kelakar.Hahahaha....
But seriosly dia orang nyanyi live,bapak best!The best part bila nyanyi lagu On then Our Golden Maknae Jeon Jungkook buat high note live!Auch,menusuk kalbu.Then RM speaking uish,mengalahkan orang putih.Member lain just buat buat faham dan gelak.Lol.So funny.
Jhope dan suga look like baby sitting between other guys.Jimin looks so handsome with that hair.Sometimes i hope Jimin use that hair on stage.Baru power!Our baby mochi dah jumpa Papa Mochi dia!Hahahaha...
Taehyung enjoys the journey so much.Banggga dengan husbandku yang sorang tu.I love his hair like that.Gaya macam orang putih je.Kadang teringat kepada Shawn Mendes.Eheks!
Last kali,dia orang pergi dance class James.Seronok je tengok dia orang menari.Bestnya jadi orang yang ada kat dance class tu.Part paling best bila Jimin ajar On Choreo.Hahahah...semua mess nak ikut.
Okey,author dah terlalu cakap banyak sangat pasal BTS.Keep support and love this story and Eunkook!!Hahahaha...by the way nak promote story author yang lain.
Sesiapa yang sayang Kim Taehyung aka V aka husband author tu minta baca cerita 'The Truth Untold : Make It Right'.Cerita tu paling best author pernah buat (Based on my opinion).Cerita tu ada misteri and sad genre.Tapi full of fun and jokes too.Cerita ni dah complete just tunggu author update jelah.Letih tau update.Lenguh tangan copy paste cerita dari note.
Dan sesiapa yang MOA iaitu fan TXT.Now author memang dah jatuh cinta dengan new babies of Big Hit which is TXT.MOA dipersilakan baca story author satu lagi which is 'Magic School :Run Away (Choi Yeonjun)' .Yang ni belum complete lagi.Maybe slow update.Kalau author have a lot of ideas i try my best to contineu it.Based on the title,reader can see that the story is about Our Fake Maknae Choi Yeonjun.Di Ulang Fake Maknae!! Cerita ni tak tunjuk yang Yeonjun fake maknae pun tapi author nak tunjuk sisi bad boy Yeonjun.Dalam cerita ni dia agak rude tapi masih baik.He's one of my bias wrecker in TXT.
Ok,sekali lagi rajin rajinlah vote and read those stories for everyone that love Big Source Family!!Anyeong!!
***
YOU ARE READING
Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}
Fanfiction" Love is just a word to me before you come and show what it is. " -전 중국- -정 은비-