Prolog📝

1.3K 46 0
                                    

" arghhhh!!ni lah pelakon yg aq selalu kata tu!handsome tak?"

Jeritan lisa menyentak lamunan eunha.ah...mahu bernanah telinga dia dgn jeritn bak berada di gua oleh lisa ni.kalau nk ckap tu agk agklh sikit.tgk lah kwn tu ddk 100 km jauh ke tak.aduish,rsanya nanti dia perlu klinik untk memeriksa telinga nya.rosak ke tidak.eunha berpaling ke arh televisyen yg terpasang drama korea.

" handsome kan?tajuk drama yg dia berlakon ni Strong Love.wah...hensem siaa...." Ujar lisa lagi sambil memeluk erat kusyen kecil berbentuk love di tgnnya.eunha mencebik.itu di katakn handsome?atok jiran sebelah more handsome.apalh sgt dgn mamat muka putih dan tinggi melmpai mcm tu.biasa je.

" eleh...itu pon kata hensem." Balas eunha selmba.dan ia pasti menimbulkn kemrhan lisa.yelah,kutuk pelakon kegemarn tu.

Lisa menjeling geram eunha.eiiy,x phm lah kwn aku yg sorang ni.semua lelaki hensem yg ditunjuk kata biasa.nak cri yg mna lagi?" Hensem apa!eh,dia ni actor terkenl seoul korea tau!kau apa tau." Bela lisa.

Eunha menjulingkn matanya ke ats.ada gua kesah.dia x kesh lh plakon trkenl ke?hrtwan terknal ke?mmg dia takde taste dgn lelaki muka manis ni.muka hensem hensem mcm nilh bnyk scandal.tak ke naya suka seseorg yg dh berpunya.

" apa apa jelah..bye,aq naik ats dulu.Nak mndi.kau lynlah actor kesyngn ko tu puas puas." Ujar eunha selmb sebelum mengangkat kakinya ke tingkt atas.lisa menggeleng meliht kerenah eunha.hish,selalu mcm ni.langsung tak nk ambil tahu isu semsa.
-----

" mummy,biar betul?jungkook baru je lepas shooting drama strong love then mummy pksa jungkook khwin?Apa ni mummy?" Bentak jungkook.

Puan jeon tenang sambil membaca surat khbar di tgn.hampir setiap hari ank nya ini menentang tentng perkhwinan yg dia sembunyikn.pebagai alasn juga yg dia dgr.katanya masih letih sebb lepas shooting lah.sibuk memanjng mcm mna uruskn rmh tangga.dan mcm mcm lagi.dari mna lah pandai sgt cari alasn tu ye?

" kookie syg,boleh x skli skla ikut ckap mummy.dgr,mummy taknak ank mummy jdi bujang terljak.kamu tu dh smakin tua,umur pun meningkt.cubalh fhm situasi kamu ni.lagipun,mummy nak lihat ank mummy lahirkn cucu mummy sebelum mummy tutup mata.itu pun sush ke bagi jungkook?mummy minta satu ni je dgn jungkook.bukannya apa.ini pun untk keturun jeon." Puan jeon memberi nasihat pnjang lebar.

Jungkook mengeluh.ini yg dia lemh.dia tak boleh dgr mummy nya nasiht.nk nk lagi dgn suara yg sayu.aish,troublemaker!jungkook menyerabutkn rmbut coklat perangny.ah sudah.adakh dia patut menglh.tapi ini untk mummy juga.bukan senang nk tgk mummy gembira selalu.dia akui,mummy selalu sentuh tentang cucu.katanya nak ada juga budak kecil dlm rmh sebb sunyi je.nak juga dgr bunyi tangisn bayi.jungkook menunduk memandang lantai.tapi..bgaimna nak hidup dgn yeoja yg dia tak prnh kenal dan cinta.tapi bak kata pepatah org.tak kenal maka tak cinta.bila dah kenal mulalh gila byg.tapi,mcm mna akhlak yeoja tu?okey ke tak?

" k...kookie setuju dgn cdangn mummy."

Puan jeon tersenyum.dia thu jungkook akn menyerh dgnnya.tgk kakilh.dia mmg kaki pujuk no. Satu." Mummy tahu kookie syg mummy."

Jungkook tersenyum kelat.
-----

[]PROLOG PENDEK.WHY?X BEST LAH KALU DH PNJNG PNJNG.NMA PON PROLOG.SO,MCM MNA?IS IT OKEY?BEST TAK?KALAU TAK SABAR NK BCA BAB SATU.PLIS VOTE BNYK BNYK.MESTI AUTHOR RJIN NNTI.BTW,READERS BOLEH PANGGIL AUTHOR JEIN^_^.[]

Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}Where stories live. Discover now