***" laparnya! " keluh Jungkook sebelum duduk di hadapan Eunha yang sedang meletakkan telur dan sosej di atas pinggan Jungkook.
" semalam awak tak makan ke? " soal Eunha.
" shireo.Balik lewat sangat,isteri dah tidur,makanan dah beku dalam peti. " jawab Jungkook.
Eunha ketawa mendengar jawapan Jungkook. " mwo?Awaklah balik lewat sangat.Saya tak biasa tidur lewat.Jadi,saya takut makanan basi saya letak dalam peti. " kata Eunha membela dirinya.
" nae,aku tahu.Aku tak salahkan kau pun. "
Eunha menghulurkan pinggan kepada Jungkook.Jungkook menyambutnya.Selesai itu,Eunha menuangkan teh hijau dan mereka bersedia untuk menikmati hidangan sarapan pagi bersama sama.
Eunha teringat akan majlis reunion.Rasanya inilah masa yang seduai untuk bertanyakan hal ini kepada Jungkook.
" Jungkook,nak tanya boleh tak? " pinta Eunha sopan.
" mwo?Tanya jelah? " balas Jungkook sambil sibuk menikmati makanannya.
" aa... Saya nak pergi majlis reunion boleh tak ? " soal Eunha dengan muka berharap.
Jungkook mengerutkan dahi.Reunion apa ni?Kenapa minta izin dia? " Reunion apa? " soalan dibalas soalan.
" er.. Reunion sekolah kat Hotel Saengguk. " jawab Eunha.Takut pula kalau Jungkook tidak benarkan.
" ouh,pergi jelah. " balas Jungkook mudah.Dia meneruskan suapan.
Eunha tersenyum. " asak nak ikut tak? " ajak Eunha.Jungkook memandang Eunha. " wae?kau nak menunjuk suami kau ni dekat kawan kau ke? " ejek Jungkook.Eunha mencebik mendengar ejekan Jungkook.
Buat apa menunjuk dia?Tahulah famous,tak payahlah riak sangat. " tak kuasalah.Kot kotlah awak nak join sekali. " balas Eunha.
" hrmm... Takde reporter pun kan? " soal Jungkook meminta kepastian.
" nan molla.Saya bukannya paparazzi tahu semua benda. " jawab Eunha.
" kang nanti viral pulak kes aku pergi reunion isteri. " ujar Jungkook bersahaja.Eunha ketawa kecil. " bagus jugak.Boleh saya tumpang famous kan? " usik Eunha.Jungkook menjegilkan matanya.
" aku okey je.Ada tema ke? " soal Jungkook.Biasanya reunion ni ada tema yang pelbagai.
" ada.Royal style.Awak ada cadangan tak? " Eunha bertongkat dagu bertanyakan soalan sambil memandang Jungkook.
Jungkook berfikir seketika.Dia mengetuk jari telunjuknya pada dagu. " Royal,hmm? Kalau aku,aku suka Royal modern and class.Outfit mesti merah emas lebih nampak beraja sikit. " cadang Jungkook.
" wahh,menarik.Sebab nanti saya nak pergi sewa baju.Nak kirim? " Eunha menawarkan diri.
" Boleh jugak.Make sure cantik,ya? " pesan Jungkook.
Eunha tersenyum. " itu sudah pasti.Jungkook,jadual awak tengah hari nanti kan? "
Jungkook mengangguk. " wae?Nak tumpang sekaki ke? " soal Jungkook.Eunha tersengih. " Satu badan boleh? "Jungkook tersenyum kecil.
" apa pulak tak boleh. "
***
YOU ARE READING
Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}
Fanfiction" Love is just a word to me before you come and show what it is. " -전 중국- -정 은비-