Dinner date

89 8 2
                                    

***

" Fuh,kenyang. " licin pinggan yang di makan mereka.

Eunha sudah tersandar di kerusi kekenyangan.Jungkook mengesat mukutnya tergeleng melihat Eunha.Tak senonoh betul.Ya,ke isteri aku ni?

" Patutlah kau ni makin hari makin gemuk,macam ni rupanya kau makan. " usik Jungkook sambil menjeling Eunha.

Eunha memuncungkan bibirnya.Sesuka hati je Jungkook melabelnya gemuk.Dia berpeluk tubuh. " Mana ada saya gemuk. " Bantah Eunha walaupun dia agak setuju tentang berat badannya yang makin menaik sejak berkahwin.Orang bahagia katakan.

" Eleh,aku tak angkat kau pun boleh tahulah. " ejek Jungkook.

Eunha mencebik. " Eh,meh sini. " gamit Jungkook memanggil Eunha mendakatinya.
Eunha menjongketkan kening.

" Kenapa? " soal Eunha pelik.Jungkook hanya menggamit tangannya.

Eunha pun mendekatkan tubuhnya pada meja makan.Jungkook datang mendekat.
" Lepas makan,laplah mulut ni.Comot betul. " Jungkook mengelap lembut hujung bibir Eunha.

Eunha tergamam dengan tindakan Jungkook.Dia kaku di tempatnya.Hatinya tak keruan.Tangannya kata cepat alihkan tangan Jungkook tapi otaknya bagi arahan lain pula.Dia merenung sahaja wajah Jungkook yang dekat dengannya.

" Sampai kat hidung tau. " Jungkook mencuit kecil hidung Eunha sebelum tersenyum.Dia membalas renungan Eunha dengan mengenyitkan mata.

Eunha berdehem sebelum menjarakkan wajahnya.Dia berpaling ke arah lain. " Bagitahu jelah.Saya pandailah lap. " Gumam Eunha seorang diri.Dia tidak tahu mahu memarahi Jungkook atau dirinya yang cuai sendiri.Sudahlah kantoi mengusyar wajah kacak itu

jungkook tertawa kecil melihat reaksi Eunha.Comel. " Yang pipi kau merah sangat tu kenapa? " soal Jungkook mengusik apabila melihat pipi Eunha yang merah itu semakin memerah.Eunha memalingkan wajahnya melihat Jungkook.

" Mwo?Mana ada.Ni blusher sayalah. " marah Eunha sebelum menekup pipinya dan cuba menggosok untuk menghilangkan rasa malu.

Jungkook ketawa.Kenapa isteri dia comel sangat ni? " Hoi,ingat aku lembab ke?Blusher dengan blushing tak kenal. " Kata Jungkook.

Eunha mencebik.Jungkook sengaja mengenakannya. " Mana ada saya blushing. " bantah Eunha walaupun terang lagi tak  bersuluh lampu lagi pipinya merah.

Jungkook tersenyum. " Apa apa jelah Jeon Eunbi.Jom balik,kenyang pun dah kan? " Jungkook bangun.Eunha mengangguk?dia meletakkan napkin yang berada di atas ribanya di atas meja.

" Awak,jom pergi tengok tasik tepi restoran tu kejap.Cantik,saya intai tadi ada lampu. " cerita Eunha sambil menarik hujung baju Jungkook.

" Bila pula kau intai ni? " soal Jungkook pelik.

" Masa pergi tandas tadi. " balas Eunha dengan sengihan.

" ooo...bukan pergi tandas tapi stalk tempat eh. " Kata Jungkook sebelum mencubit pipi Eunha geram.Eunha mengaduh sakit.

" Betullah saya pergi tandas.Alang alang lalu jelah. " Balasnya.

" Kajja,kita pergi. " Ajak Jungkook.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 19, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}Where stories live. Discover now