Dinner???? & Movie????

208 19 0
                                    


Eunha mengikat apron di pinggangnya.jungkook sudah siap sedia dgn bhan bhan memasak.smgt btul nak mmsak lagatnya.ni kngn seblum mereka berkhwin nmpknya.eunha tergelak sndiri.mimpi apa enth jungkook ni.

" kau nak msak apa sbnarnya?" Soal jungkook.

" pork soup rice?"

" eh,seriuslh kau?favourite aku doe..." Jungkook menepuk nepuk tgn beberpa kali.gembiranya lah mamat ni!eunha buat tak lyan je.dia tidak tahu pula tu favourite food uungkook.firasat seorang bkal isteri.ceh...so,favourite jungkook,sup belut n pork soup rice.good!dia sudah tau.tak perlu siasat pape.

" so...let's start it."

Eunha dan jungkook bekerjasama.jungkook tlg memotong dan eunha jaga periuk.ceh...acah je.semuanya tunggang tebalik.hancur!asyik gaduh sna sni je.jungkook tak abis abis merungut sebb pisau tumpul tak boleh potong sayur.tumpul ke manja?

Selepas ejam,siap jua hidangn.ceh,msak se menu je.sejam terus di ambil." Yah...finally!" Jerit jungkook.eunha menggeleng shja kplanya.mcm budak.kalau dia rakam letak dlm internet confirm viral.muahahaha...

" jom mkn.sy lpar gila skrg." Ujar eunha smbil membuka apron.mereka ddk di meja mkn dgn bertentngn.

" ermm,awk dah agihkn ke kad jemputan awk?" Soal eunha.jungkoook angguk." Yup.kau?oh ya,aku lupa nak bagi kad kat kau.esk aku post." Eunha angguk.kesunyian menemani merka.tadi bising sgt.sekrang sunyi gila.

" jom lyan movie." Ajak jungkook smbil tersengih.dia membawa pinggan nya ke sinki untk di basuk.eunha senyum.movie?dah lma tak lyan.

-----

" yah...asal cerita hantu?" Soal eunha bengang.dia mmg gak suka akn gnre horror.dah lah lisa akn balik lewat pagi.takutlh nnti dia tidur di rmh ini.eunha memuncungkn mulutnya.jungkook gelak.

" chill.aku ada.seram sket je." Balas jungkook bershja.eunha menjeling." Tengkorak kau?sy tidur sorang sorang mlm ni!" Marah eunha." So?kau nak suruh aku temankan?" Usik jungkook sbelum gelak.wjah eunha terasa berbhang.wjahnya di alihkn ke arh lain.movie the ring itu di psang.pda mulanya mmg okey tapi dah masuk tgh.habis highnote eunha terkeluar." Yah...jungkook!nak kusyen!"

" nak kusyen?kat tv sna!" Jungkook melemparkn kusyen ke arh tv.eunha rsa nak nangis.jungkook kejam!bakl husband sper enth ni.

" awk ni..."

Jungkook seronok gelakkn eunha.tiba tiba hantu itu keluar dari tv dlm movie tersebut.eunha sudah berdebar.rsa mcm real pun ada.dgn suasana rumahnya yg suram itu.waduh...jungkook punya psal.tak psang lampu?!

" omma...ottohke?!"

" yah!!"

Eunha memeluk jungkook erat.jungkook sudah tergamam.bdan eunha betul betul mengggigil." R..relax lah sis.movie je pun."

" t..tutup lah." Balas eunha gagap.jungkook akhirnya menekan suis off.eunha lega.bila di angkat mukanya.baru dia perasan,mereka sgt dekat.dgn gaya dia peluk jungkook lagi lah.hidungnya dan jungkook hampir tersentuh.jungkook bgai di rasuk terus meraptkan jarak.eunha terpnar.

" yah!"

Eunha cuba menolak jungkook tapi jungkook mnhan tgn eunha.akhirnya,kedua dua jatuh dari sofa.eunha brda di bwh jungkook dan jungkook sebaliknya.mereeka kaku.

Eunha tdk tahu ingin lekaukan apa.tndng jungkook?tapi kakinya telah di himpit.semau anggota bdannya terkunci.tgnnya telah di genggam jungkook." Yah....palli.lepaskn sy!" Jerit eunha.jungkook sengih." Nak main sket takleh ke ...?" Jungkook mendekatkn wjh mereka.dia boleh merasakn kehngatan nafas eunha yg telah tdk teratur dgn perbuatannya.mata eunha di tenung.dia bgai di pukau.rsa lain.bibir eunha betul betul menggodanya skrg.hidung mereka bersentuh.

Perlhan lhan bibir mereka ingin bertembung sebelum....." Eunha shi!!aq dah balik!" Mereka berpaling ke ath pintu dan cup!pipi eunha terkena sasaran jungkook.terkejut beruk eunh." Arghh!!" Sakit telinga jungkook dgn highnote tak seberpa eunha.

" kau pehal!" Marah jungkook lalu bangun.eunha turt berdiri.bajunya di betulkn.rmbutnya di betilkn kemas.jungkook meraup wjhnya ke belkang.apa yg dia buat takdi?hampir hmpir je...aduh..dia tak mampu kwal diri dia!

" l..lisa dah balik.awk boleh pulang." Ujar eunha.jungkook angguk.skrg,merekarsa janggal gila!

-----

Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}Where stories live. Discover now