***
special part ni part khas untuk another cast.so,buat part untuk lisa and another guy.hmm,reader rasa lisa sesuai dengan saper eh?cerr bagi cadangan.sebb jein pun rasa tak tahu nak letak saper.
***
( LISA P.O.V. )Sejak eunha kahwin ni,hidupku sunyi.tiada lagi gelak ketawa.hanya kekosongn mengisi ruang hidupku.eceh,gurau je.aku still happy go lucky but tak brpa lengkap sebb minah sorang tu takde.yelah,dulu semua bnda aku buat ada trman.skrg,sensorang lah kerja aku.sedih sial.eunha pulak bukan nak mari lwat aku apa.tahu ah khwin dgn org famous.eunha ni pandai senyap senyap tarik crush idol aku.
Aku kerling jam di dinding.dah nak dekat setgh jam selepas aku telefon pizza.tak smpai smpai.kang aku tak byar,menangis pula abg yg hantar pizza tu nnti.aku ni bukannya pandai msak.setakat ramen tu blehlh.selalunya eunha yg masak.aku buka pintu rumah.nak tunggu kat luarlh.hujan lebat.habis bulu roma aku menaik.why?because it can release heat.tiba tiba teringt subjek sains.aku ddk di kerusi di tempat parking kereta.
Agk agk nya pizza lambat smpai sebb hujan.hurmm,aku buat hipotesisi sendiri.tiba tiba kedengaran pintu kereta di tutup.aku toleh ke jiran sebelah.huh,mamat menyakitkn hati tu lagi.baru balik kerja kot.aku cuba buat tak lyan.nnti kang dia pergi tegur aku naya je.aku acah acah main kuku aku yg dah panjang.eh,serius ah dah panjang.aku baru je potong ahd lepas.kuku kuku...kau tahu je aku tak suka potong kau kan?Dah lma tak wrna kan kuku.dlu msa zman sklh suka sgt wrnakn.then,kena denda dgn prefect msa checking.
" hey!"
Siapa panggil tu?okey,aku tak nak berpaling.klau mamat tu panggil mcm mna?tak nak aku lyan." Hoi pekak!" Hamek kau!abis cop aku pekak.okey,sbar lisa...lsbar.ni salah satu sebb aku bagi kpd eunha kenapa aku tak suka keluar rumah.nnti terserempak dgn org begini kan susah.nnti terpksa aku korbankan kasut fabolous aku ni masuk perut org.
" cik adik berbaju biru.i'm calling you." Baju biru?aku pakai baju wrna ungu hari ni.eh,...aku tgk baju aku.okey,hari ni mamat tu betul.akhirnya aku mengalah.aku angkat muka.dia sdg pandang aku dgn cermin mata hitamnya.nampk mamat tu handsome lah pulak pkai kemeja t putih yg dilipat begitu.aku ni mmg tak boleh tgk lelaki handsome.tapi,kalau yg mcm ni tak boleh pkai.handsome mulut puaka buat apa.
" nae?" Aku mendekatinya.tapi masih di bwh bumbung.hujan kot.dia tutup kepla dia dgn blazer." Ni,omma aku bagi kau.dia kata dia kenal kau." Mamat tu hulur satu kotak brwrna pink kpd ku.omma dia?aku tak kenal pun." Knal aku?how?" Aku capai kotak tu.erm,mcm kek.aku tampa segan silu buka.okey,mmg kek.mcm sedap.kek tiramitsu.my favourite.mamat tu jongket bahu.
" i dunno.nma kau lisa eh?omma aku kata nama kau lisa." Okey ni pelik.omma dia kenal nma aku.
" haah.hmm,ckap kat omma kau thanks for this.kata kat dia,kalau ada kesempatan marilh jumpa aku.aku pun nak kenal dia." Mamat tu angguk.tiba tiba masa tulah penghntr pizza tu dtg.aku senyum.pintu lgar di dekati tu.alah,redah jelah hujan ni.dah rintik je pun.
" sorry sebb lmbt skit.sepatutnya org lain yg hntr tapi dia demm.so,ada msalah sket untuk sy ambil alih untuk hntr." Ujarnya.oh,yeoja.aku senyum.dia hulur aku kotak pizza tadi.aku smabutnya.yeayy,rezeki hari ni.kek n pizza.great.aku byr pizza tu dan perempuan tu blah lepas ucap terima kasih.aku bwa kek dan pizza tadi masuk ke rumah.
" lisa!!"
Aiu berpaling.mamat tu nak apa lagi?" Wae?" Soalku." Esk free tak?" Soalnya.aku cuba byangknjadual aku besok.hurmm,lepas kerja free." Lpas kerja kul 3." Laungku.dia senyum.cntiknya lesung pipit dia." Besok aku bawa omma aku tidur rumah aku.marilah rumah aku untuk dinner." Aku angguk.well,jiran ajk mkn.accept jelah.rezeki kot.mesti mkn sedap.takdelh aku terpksa beli pizza lagi or mkn ramen.aku pun masuk rumah.
***
YOU ARE READING
Eunkook Marriage [] J.J.K.> J.E.B []_{SLOW UPDATE}
Fanfiction" Love is just a word to me before you come and show what it is. " -전 중국- -정 은비-