" YONGIIEEE !! YOONGAYY MEAN YOONGIEEE "
Jeritan Hoseok kedengaran sangat nyaring di segenap bilik Yoongi . Yoongi tengah syok membuta siap ada peta lgi kat pipi dia . Astaga .
Apa nak jadi ni . Tidur air liur meleleh . Macam budak-ii
Woi authornim aku dengar kau kutuk aku ! U got no swaeg .
Maaf atas kesalahan teknikal ni ye .
Yoongi punya terkejut smpi jatuh terhempap kucing peliharaannya Minie . Atau nama penuh , Jiminie .
Ekceli kucing tu kucing jadian . Sama cam aku. Jimin akan jadi kucing kalau dia terlampau stress ha ni lagi terok dari kes aku .
Takziah atas masalah kau , Chim .
Kau yang buat aku mcm ni authornim . Kau !! Kau tgk atokk grumpy ni hempap aku . Aku dah tak sanggup hidup - Meow meow meow
me : err someone care to explain apa yg kucing gila tu ckp ?! Aku tak paham satu pun dri tadi dok meow meow . Swaeg out
" TAKGUNA KAU HOSEOK ! AKU !! DENGAN NI AKU NAK PUTUS DGN KAU ! kau bukan kwan aku lagi !! Dahlah ganggu tido aku pastu kau buat aku hempap Minie comel ni pulak tu !! "
Jimin: Meow meow *blush*
" Hey Yoongi kau ingat aku tak tau ke yg kau puji Jimin sebab kau nak suruh dia jadi kuli batak kau kan time dia jadi kucing . Ish ish kau amik kesempatan atas kesempitan aku tak sangka aku kawan dengan kau . "
Ayok rahsia kau dah terbongkar Yoongi .
Jimin mula mengiau dgn garang di depan Yoongi seraya mengeluarkan kuku tajamnya . Bulu berwarna kelabu itu mula mengembang akibat terlalu marah .
" BERANI KAU YOONGI = MEOW MEOW MEOW "
Ha sudah . Aku srs taknak terlibat dalam drama gila ni . Cukup ah drama yg Lady Sye citerkan kat aku . Apa tah tajuk dia . Curang kot ? Hish . Sejak dia bce citer tu dia slalu insecure tau ! Tak tau kah dia aku ni laki baik . Gentleman ! aku takkan main kayu tiga blkg awek aku . Eh aku mana main kayu . Anak jantan kena main batu . Kay aku takkan berani main batu tiga blkg Sye .
Kau gila . Mengamuk nnti dia . Lagi satu aku takut dia beralih dekat kekasih gelap dia . Jackkon . Aku benci mamat tu .
" JIMINIE LOVE MEOW MEOW TAETAE IS COMING FOR U BABYY !! "
Jimin serta merta berhenti melakukan aksi ngeri depan Yoongi . Sebaliknya dia terus lari ke alah pelukan Taehyung .
Jangan salah paham . Tae tu takdelah baik yg mcm korang pikir . Korang tunggu jelah apa yg dia akan buat kat Jimin .
" Jiminie nahh amiklah ni . Aku bawakkan makanan special utk kau . Ni biskut atok aku buat . Sedap tau !! Rugi kau tak makan "
Biskut berwarna warni itu diletakkan di atas sehelai sapu tangan . Jimin takkan makan atas lantai gais . Dia tu pun ada class . Bukan sembarang kucing okie .
Aku rasa ada bende tak kena . Cara Tae pandang Jimin memang semacam je . Yoongi pun rse bende yg sme cam aku .
Yoongi pandang aku . Aku angkat bahu tanda tak tau .
Jimin makan biskut dgn rakus skali . Tak tinggalkan aku dgn Yoongi pun .
Wait . Biskut tu . Bentuk dia . Macam aku pernah tgk .
WATDEPAK TU MAKANAN KUCING LAH !
" CHIM ! MUNTAHKAN BALIK MAKANAN TU ! "
Semua orang pandang aku semacam kecuali Tae .
Takguna kau Taehyung .
" Biskut kau mkn tu makanan kucing Chim . Mamat kepala kotak belakang tu dah kenakan kau . Aku kenal biskut tu . Aku slalu kasi Mickey bende alah tu "
Jimin mula rasa loya . Hey gais even dia kucing dia still tak biasa mkn makanan kucing okie .
Yoongi menjegilkan mata memandang Tae . opkos lah kucing kesayangan tu .
Aku terus menarik Jimin dan mencekik lehernya . Membuatkan Jimin termuntahkan balik biskut tu .
Aku sayang Jimin okie . Thts why aku cekik dia .
" Tae care to explain ? "
Suara Yoongi agak datar tapi aku tahu dia dah naik darah dah tu .
" Er .. err .. NI BUKAN SALAH AKU HIYONG ! NI SALAH KOOK DIA YG KSI IDEA NI !! "
Kook mana pulak ni ? Jangan cakap .
" Woi pabo . Kook tu anjing kau kan . Dia bukan jadian macam kitorang kau pikir aku taktau "
Aku mengecilkan mata seraya pandang Tae dengan pandangan membunuh .
" Dia pun macam korang !! Aku tak tipuu !! "
Yoongi menarik kolar baju Taehyung lalu menghentak tubuh Taehyung ke dinding .
" Kau pikir prank kau ni kelakar ?! Kau hampir buat Jimin mati . Dia alah pada makanan kucing . Tupun kau tak tau ke ?! "
Mata Taehyung membulat . Dia nampak terkejut . Riak serba salah mula kelihatan ketara di wajah Tae .
Jimin masih berada di atas pangkuan aku .
" A- aku ta-tak tau pun . Sumpah hiyong kalau aku tau aku takk- "
" SAMPAI BILA KAU NAK JDI TAK MATANG CAMNI ?! aku dah penat Tae buang perangai budak-budak kau tu . Pikir kan keburukan yg akan jdi bila kau terus jadi camni "
Taehyung tunduk . Aku dapat lihat ada sebutir air mata turun membasahi pipinya .
Aku kesiankan Tae . Dia cuma nak main-main je . Aku pun pernah jadi macam dia dulu .
" Tae - "
" - Yoongi hyung . Cukup . Aku taknak tengok Tae nangis . Dah lah tu . Kita semua pun pernah jadi macam dia . Berhenti marah dia . "
" Hobie hiyong .... "
Aku nak buat Tae berhenti nangis tapi air mata dia makin deras pulak turun haih . Pabo .
Jimin bangun dari pangkuan aku dan terus berlari ke arah Taehyung .
" Meow .. "
Taehyung mengelap air matanya sambil memeluk Jimin dengan erat .
" Maafkan aku Chim aku janji takkan buat lagi "
Lega hati aku .
Terlalu emo pulak .
Sampai aku lupa aku sepatutnya mintak tolong Yoongi sebelum Sye sampai .
" Ampun tuanku . Lady Sye ada di kamar Tuanku sekarang "
Watdahel watdahel !!!!
Aku tarik Yoongi dengan segera .
" Yah kau pehal ?! Aku baru nak feeling tgk 95 liner tu ! "
" Ada bende lagi penting yg aku nak cakap ni . Kau kena tolong aku . Ni arahan sebagai putera mahkota kerajaan Horseking beta arahkan kamu Min Yoongi supaya membantu beta . No excuse "
Yoongi membatu seketika .
" Baiklah Tuanku . "
Ha takde sape bole tolak permintaan aku kalau aku guna bende ni hehehehhe . Ni yg aku suka jadi princee ..
-Continue-
YOU ARE READING
(SU) Horseking+jhs
Humorhanya storeh sakai noob for my lovely friends. +dimana seorang hamba jatuh cinta pada si putera mahkota , bakal raja . PrinceAu , Fantasy , OT7 . #39 in HUMOR 171027 cover @minionx- WAN ANDA TEDA MENGICIWAKAN SAMA SIKALI LAWA BENERAN