tung tang tung tang .
" yah ! kim taehyung ! diam sikit la ! " jeritan jin pepagi ni seramz
" takleh hiyong ! tangan aku gerak sendiri takot sangat kot nak amik result piteghi.. "
" merepek apa kau?! belaja pon tahap tadika je lagi satu piteteri tu apa ? "
nooberz and the gang be like : MAI JIN MAI MASUK GRUP NI KAU LAYAK SESUAI BUKAN SETAKAT PERIUK KAU MANGKUK SEKALI.
jin : euw sorry i've got class k //fliprambutkontotdiatu
cish.
apa aku merepek? aku cuma seram sama result mari balik ke pangkal jalan.
chapter : drawn.
pagi ni aku WILD YOUNG AND FREE
apa dia?? harini aku cuti so aku boleh berjimba sambil pakai spek mata. //pakaishades.
aku dengan riang ria astro ceria menuju ke port rahsia aku hihi port even aku nak melalak cam beruk pon takde sapa dengar .
hehe.
BuKk
" AISH ! "
barang yang aku pegang terjatuh ke bawah.
and TAKE A WILD GUESS!
its ...
pecah ...
fuh . sapa pun malaun langgar aku .. aku sum-
" jap kau ni pompuan hamba yang selalu dengan abang aku kan? "
aku pandang pemilik suara yg aku cop malaun takguna.
" L-lady Herin." ujarku perlahan.
Aku terus tundukkan kepala aku. Kenapa lah pepagi aku dah kena hadapi bende nyusahkan gini.
" sorry pasal barang tu. and aku ada benda nak cakap before aku balik. jangan dekat-ii sangat dengan abang aku okay? kau tau kan taraf kau kat mana. memanglah abang aku tu baik layan kau sama rata . tapi aku taknak dengar rakyat kerajaan aku mengata pasal abang aku. arasso?"
dingin. setiap perkataan bagaikan venom. rasa macam kena tikam tapi bukan fizikal tapi mental.
" P-patik mohon ampun, Lady "
Dia hanya mengangguk kemudian berlalu pergi.
mood aku hancur ...
■■■
" kau serious ni angkara Milady? " tanya Hoseok lagi.
" iya , Seok . kesemua askar tu ada tatu yang sama. "
hoseok mengeluh. tak sangka keadaan jadi makin rumit. dirinya masih terfikir punca Milady serang Grandmaz. Kenapa tak serang Horseking? Bukan selama ni Milady hanya bermusuh dengan Horseking je ke?
aish.
" siapkan kuda kita berangkat ke istana harini jugak . aku kena bagitau ayahanda. "
namjoon hanya mengangguk menurut perintah.
●●●
Hoseok's
aku menghela nafas panjang . mana bella? dari tadi aku cari takde pun.
" seok ? jom lah cepat. nanti dah lewat " panggil yoongi.
aku nak ucap selamat tinggal kat dia and nak bagi hadiah. haish. kunci rantai berbentuk bintang aku dipandang sepi.
aku kena cari dia.
" kejap , aku ada hal. " kataku. aku dapat dengar dengusan yoongi.
" cepat sikit okay ! " jeritnya lagi.
mana aku nak cari dia ? aish.
☆☆☆
aku berjalan menuju ke tempat yang bella tunjuk haritu. aku harap dia ada lah kat sana.
sangkaan aku betul. dia tengah duduk memeluk lutut? sambil membelakangkan aku.
senyuman terpasang di wajahku apabila aku nampak jaket yang aku beri semalam digunakan.
" uhuk uhuk .. "
kejap, bunyi orang nangis ke?
aku segera berlari ke arahnya. aku memegang kemas rantai kunci bintang itu. nak kasi suprise.
" bell? " panggil aku perlahan .
bella mengangkat mukanya.
merah ? siap ada air mata lagi.
" bell awak o- "
dia cepat mengesat air mata dan bingkas bangun .
" saya okay , tuanku. "
tuanku?
" bell kan saya dh- "
jaket tadi dihulur ke arah ku.
" terima kasih , tuanku. saya mintak diri dulu " ujarnya lagi.
lengan bella aku tarik perlahan.
" bell , kalau awak ada masalah cerita lah tak baik simpan nanti awak cepat tua "
reaksi bella hanya datar.
" takde pape , tuanku "
" aish cukuplah ! saya taknak dengar perkataan formal tu dari awak lagi , okay? and jaket ni awak amik lah "
bella menolak kembali.
" aniya "
aku terkejut . suara bella naik satu oktaf . kenapa dia tiba-tiba marah aku ni?
" okay , kalau taknak takpe. " aku mencari rantai kunci di poket garment aku lalu menghulurkannya kepada bella.
huluran itu hanya dipandang sepi.
" amiklah , ni hadiah untuk awak sempena tanda persahabatan kita " aku tersenyum lebar.
" kau boleh tak berhenti ! " tengkingnya . senyuman ku mati.
dia memandangku dengan pandangan yg tidak dapat dibaca.
aish mulut ni takde insurans betol la. and dia ni kenapa ? pms kepe ?
-bersambung-
bella memang emosi cam roller koster kejap panggil kau aku saya awak patik tuanku.
tabah je ah dgn heroin gituw hagahahha cau
aku lately ni keling sikit storeh pun hambar ke laut //pakaispek lelagi bila result dh nak kelua.
nak bermurung cau .
YOU ARE READING
(SU) Horseking+jhs
Humorhanya storeh sakai noob for my lovely friends. +dimana seorang hamba jatuh cinta pada si putera mahkota , bakal raja . PrinceAu , Fantasy , OT7 . #39 in HUMOR 171027 cover @minionx- WAN ANDA TEDA MENGICIWAKAN SAMA SIKALI LAWA BENERAN