cuss.

34 16 31
                                    

" Hm a-apa? "

" Alolo saya gurau jela awak . "

Satu je . Aku nak bunuh dia.

Aku senyum segaris.

Penyapu tadi aku capai balik , dari tadi tengok si matahari yg bagi aku fakehope ni baik aku sapu sampah erm erm . kalau bole aku nak sapu dia sekali menyjbuk je kat sini en en.

" Seok !  " jerit seorang namja berambut hijau kepada Hoseok .

Finally sesi memerhatikan aku tamat bila namja tu datang . Kepala Hoseok terus beralih mencari pemilik suara tersebut . Alang-alang dia dah membelakangkan aku . Aku ada peluang nak lari muahehehe .

Aku senyap-senyap mengundur diri lalu berpusing ke belakang sedia untuk pecut tetapi aku dapat rasa lengan aku ditarik perlahan.

halah halah .

" nak pergi mana? stay . duduk sini diam-diam. saya ada benda nak cakap and benda tu penting." ujar Hoseok . Cikai sakai betul .

Kalau aku tau aku takyah curi-curi lari . Sekarang ni aku betul - betul sebelah dia . Dekat.

Awkward henet.

Lelaki yang berambut hijau itu mula mengangkat kening.

" Ha ada apa Yoongi hyung? Aku ada hal ni."

" Tak , King Minjae berkenan nak jumpa kau. Kau ni pun satu yang asyik dok hilang je pasai pa?! Penat aku cari. "

Ohh nama dia Yoongi.

" Ha lagi satu adik kau ada kat sini duh . "

Hoseok ada adik?!

" Apa?! Adu dia buat apa kat sini ? "

" Ma- eh ? Tu kan adik kau . Panjang umur pendek akal ! " ujar Yoongi lagi kalini dapat jelingan daripada Hoseok . Yoongi turut menuding jari ke arah perempuan berambut coklat keperangan.

Siapa suruh kau kutuk adik kesayangan dia . Ha buduuu.

" Herin-ah? Apa Rin buat kat sini? "

Adik dia muka tak sama . Srs talk .

" Tengah dance raver oppa. " ujarnya sarkastik . Tidak lupa juga dia siap menjelir lidah ke arah Yoongi .

Yoongi pula buat benda yang sama. Wah , golongan bangsawan dengan golongan biasa boleh buat macam tu dalam kerajaan Horseking? Gila lah ..

" Herin tak lawak . Kalau Herin kat sini siapa jaga Horseking . Ayahanda tengah gering kan "

Nada suara Hoseok bertukar serius . Muka dia pun . Wei takut pulak aku .

" Alaa Herin jenguk Lady Shin la . Dia kan besprens Herin "

Riak wajah Hoseok bertukar normal kembali.

" Ha by the way , Yoong si gula basi . Aku pernah cakap kan ada hari ada batas ada hari aku kenakan kau balik? "

" So? "

Hoseok mengeluh berat .

" Eh korang ni sehari jumpa tak gaduh tak boleh ke ?! "

" TAK ! " jerit mereka berdua serentak .

Lmaoo ni mesti kes love-hate ni . halah dah biasa sangat la . clichè engkorang tau?

" weh lipas !!!!!  " jerit Herin secara tiba-tiba .

" WOI MANA BABIBAPAKKAUTAIK " jeritku terkejut dengan jeritan Herin itu.

Aku terpeluk Hoseok. Pakej mencarut lagi .

" LIPAS ? WHERE OH MY GOSH YOONG JAUHKAN JADAH HARAM TU DARI AKU !  "

Sementara Herin sudah ketawa berdekah-dekah seraya terus lari tinggalkan kitorang. Aku dengan Hoseok pula berpeluk sesama sendiri . Woi seram bhai dengan lipas.

" Kenapa lah aku kawan dengan kau . Dia tipu jelah . Aduh korang ni "

Yoongi membuat muka -_-

Aku terus tolak Hoseok .

" Ma-maaf "

" Wow .. "

" Indeed wow . "

" Sa-saya pergi dulu maaf terguna bahasa kasar tadi " tanpa menunggu respon Hoseok aku terus pergi .

Tak sangka mamat tu pon fobia lipas . Haih jodoh kuat betol .

Jangan berharap nanti kecewa .

Lagipun kau hamba , dia bakal jadi raja .

Erm .

Aku tau lah ..

-bersambung-

(SU) Horseking+jhsWhere stories live. Discover now