ternyata awan ni tak kasi fakehope. memang bebetul hujan lebat turun.
tak boleh ke manusia pun centu. dah apa aku merepek kes tak makan ketum lah ni.
tapi terasa bodoh pulak buat apa aku nak susahkan diri semata-mata untuk lelaki tak guna tu.
" meow .. "
ha kucing mana lak sesat ni . bukan apa .. aku mana boleh nampak benda comel lelagi comel macam aku .
//cucukbella
kompom aku nak peluk sampai mati .
seekor kucing mulai meleset di kaki ku .
" aigoo apa awak buat hujan-hujan ni? kan dah basah .. meh sini "
aku mencempung badan kucing tersebut dan meletakkan di ribaku. selendang yang terletak di leherku aku tanggalkan lalu aku selimutkan kucing.
ya aku tau ni set-set bengap kucing kesah diri sendiri basah tarak kesah
//tikamdiri.
" meow meow "
saat ni lah aku teringin nak ada kuasa boleh paham bahasa haiwan . tapi takpayah paham pun aku boleh agak yang dia tengah puji aku . and berterima kasih kat aku . and dia tengah happy . banyak pulak 'and' aku . takpe bia tambah words aku lately ni pon hawau takde idea kering cam biskut kookie kering bukan sama ke kookie ngan biskut .
^okei ni dah merapu dah .
mesti kucing ni rasa bertuah gila sebab yalah ada pompuan cantik plus comel selamatkan dia .
maka aku pon tersengih sendiri sementara kucing itu mulai golek-golek dekat riba aku . gatal betol tak reti dok diam.
tapi bila pikir balik mesti kucing ni sejuk kan?
^ alasan . sebenarnya aku yang sejuk nak mampos ni.cakap pasal mampos . pegi mampos jung hoseok sila meninggal aku tak kesah pasal kau dah . aku muvon dah . baik aku masuk dalam . dari berhujan kat luar ni kesian kucing ni > alasan lagi . sebenarnya kesian kat aku .
maka aku pun bingkas bangun . terketar-ketar kesejukan do . kucing berjenama calico tu aku turut bawak sekali . kang tinggal mati kesejukan .
( CHIM : HOTAK KAU JENAMA KAU PIKIR AKU HENPON? )
( //buat-buattaknampak )
aku memang suka merepek . sebab yalah best merepek.
aku terus masuk ke dalam istana .
takde apa yang berubah . sama macam aku datang dua bulan lepas . aku masih lagi sakit hati dengan naga laut .
" aku tatau lah nama kau sapa tapi srs kau kiut gila " ujarku kepada kucing tersebut . ya , aku memang mental cakap ngan kucing .
kucing tu pun mula tergedik-gedik golek golek eh dia paham ke apa aku cakap? seramz.
" kau bodoh ke apa ? "
langkahku terhenti . suara tu. serta merta ada sepasang tangan menutupi badanku dengan satu kain tebal .
aku hanya statik . kucing tadi terlepas dari pegangan aku . shet ... nilah yang aku nak sangat elak .
aku baru nak pusing belakang mintak maaf sebab munculkan diri depan dia lagi tiba-tiba--
dia .. peluk aku?
" pabo . "
-tbc-
YOU ARE READING
(SU) Horseking+jhs
Humorhanya storeh sakai noob for my lovely friends. +dimana seorang hamba jatuh cinta pada si putera mahkota , bakal raja . PrinceAu , Fantasy , OT7 . #39 in HUMOR 171027 cover @minionx- WAN ANDA TEDA MENGICIWAKAN SAMA SIKALI LAWA BENERAN