Aku taktau kenapa aku
terpaksa
juga
hadap semua ni .
flashback
" SEOK ! "
Aku baru je nak melepaskan hajat kat tandas tetibe ada orang terjah pintu aku pulak . Eh eh . Geramnya aku .
Muka Yoongi terpacul lagi sekali di muka pintu .
Asyik-asyik muka turtle dia je lah aduh semak !
" Nak apaaaaaaaa "
" Siap cepat ayahanda kau kata kalau kau hadir perjumpaan ni kau akan bebas dari hukuman . So nilah peluang kau Seok . Cepat sikit siap dorang semua tengah tunggu tu ! "
Wat?! ....
NDJAKWNDJQKBSWKNSKQVDAKBA
Aku harap sangat dia tak cam suara aku .
" BAIKLAH ! ISH ! dah kluar sana aku nak siap . Sibuk je kacau orang tau . "
Ha tu lah kisahnya .
Aku perasan pompuan tu asyik pandang aku je tau . Mesti dia masih syak wasangka kat aku .
" Baiklah maka dengan ini , kerajaan Grandmaz dan Horseking akan buat hubungan diplomatik mulai hari ini . Sila tanda tangan surat ni sebagai surat perjanjian " ujar ayahanda aku .
Eh minah tu pandang aku lagi . Tak selesa lah .
Aku peliklah . Kalau dia dari kerajaan Grandmaz macam mana dia boleh kenal suara aku ?
Haish
" Hoseok? Hoseok? Jung Hoseok ?! "
Aku tersentak daripada lamunanku . Halamak apa citer aku termenung depan ayahanda ni ... Habislah aku lepas ni .
" Y-ye ayahanda? "
" Tolong bawa Lady Shin jalan-jalan dekat istana ni . Jangan buat hal lagi atau ayahanda hukum kamu lagi . Paham? "
Aku mengangguk lemah .
Aku menghulurkan tangan ke arah mereka berdua .
" Silakan . "
☆☆☆
" Bell .. beta n-nak pe-pergi jumpa pengawal tu nak mintak ganti rugi jadi apa kata awak yang jalan-jalan . Nanti awak je la yang bagitau beta pasal selok belok istana ni , eo? "
Aduh , please jangan tinggalkan aku berdua dengan pompuan ni . Mesti dia akan serang aku dengan soalan.
Aku expect soalan tapi apa aku dapat hanya suasana yang sunyi .
Pelik . Bukanke patutnya dia curious?
" Ehm , dahlama awak berkhidmat untuk Lady Shin ? " ujarku sekadar berbasa basi . Takkan lah nak biar suasana senyap semacam je ni fuh aku tak sanggup . Tapi dia nampak lain . Dia nampak tak begitu ceria .
" Ampun tuanku . Saya dh berkhidmat dengan baginda selama 20 tahun " ujarnya perlahan . Kepalanya ditundukkan .
Kenapa dia taknak bereye contact dengan aku?
" Awak okay ke? Awak nampak tak selesa je dengan beta? "
Dia masih lagi menundukkan wajahnya .
" Sa-saya dilarang berlaku biadap terhadap kerabat diraja . Di tempat saya , hamba tidak boleh mengangkat muka di depan Yang Mulia Tuanku "
Wow . Aku tak sangka hamba-hamba di Kerajaan Grandmaz disiplin gila . Patutlah dia tak pernah pandang mata aku . Tapi .. aku ekceli suka mata dia . Entah kenapa tapi mata dia lain daripada lain . Macam warna honey coklat .
YOU ARE READING
(SU) Horseking+jhs
Humorhanya storeh sakai noob for my lovely friends. +dimana seorang hamba jatuh cinta pada si putera mahkota , bakal raja . PrinceAu , Fantasy , OT7 . #39 in HUMOR 171027 cover @minionx- WAN ANDA TEDA MENGICIWAKAN SAMA SIKALI LAWA BENERAN