Vi gik alle tre ud. Farmor gik med os ud, og stod bagved os. Det var manden fra tidligere. Ved siden af ham stod hende som måtte være Emma. "Hej igen" sagde han. "Hej" sagde vi lidt forvirret. "Det er fordi at Emma her gerne ville lege med jer. Hun synes at I virkede søde, der hvor I kom over og hjalp hende" forklarede han. Jeg smilede til hende. "Vi tænkte på om I kunne have lyst til at lege med hende imorgen?" Sagde han. Jeg nikkede, og så på Martine og Christopher. "Ja, og til dig har jeg to drenge som elsker at spille fodbold, og jeg så jo, at du spiller fodbold" sagde manden til Christopher. Christopher lyste helt op, da han hørte, at der var nogle på vejen at spille fodbold med. "Forresten hedder jeg Kjell-Erik" sagde manden. Far kom ud lige da manden sagde sit navn. "Hej Kjell-Erik" sagde far glad. "Hej Henrik" sagde Kjell-Erik og smilede. "Ja, det her er så mine børn, DN, Martine og Christopher. Har de gjort noget?" Spurgte far. Kjell-Erik rystede på hovedet. "Ikke andet end at hjælpe" svarede han. Far smilede til os. "Men vi må også hellere se at komme hjem igen. I kommer bare over engang imorgen når I har lyst" sagde han. Emma og Kjell-Erik gik, og vi lukkede døren, og gik ind igen. "Skal vi spille 500?" Spurgte mor da vi kom ind i spisestuen. Det siger man aldrig nej til, så vi satte os og spillede.
Efter spillet gik jeg ind på værelset, og ringede Michelle og Clara op. "Hej piger" sagde jeg da de tog den. Vi snakkede i ca 3 timer til klokken blev 22, og Martine kom ind for at ville I seng. "Nåh, men vi ses piger, Martine ville gerne i seng" sagde jeg, og kunne egentlig godt forstå hende, jeg var også selv ok træt.
Jeg gik ud og børstede tænder og sagde godnat til de andre. Da jeg kom ind på værelset, lå Martine med hendes iPad. Jeg lagde mig op i min seng, og slukkede for lyset i min side. Lige efter jeg havde slukket mit lys, slukkede Martine også hendes.
Jeg lå og tænkte på ham drengen som kiggede på mig tidligere idag. Han havde noget særligt over sig, også selvom jeg kun havde set ham 1 gang. Men han virkede altså stadig ret bekendt.
Omg.. Jeg tror at alle har prøvet det der med at man vågner, på grund af at man får sollys lige i hovedet. Typisk Martine at trække gardinet fra når hun står op.. Det gør hun også derhjemme.. Jeg tog min mobil som lå til opladning på natbordet. Klokken var 08.58. Jeg stod op gik ud i køkkenet. "Godmorgen" sagde jeg. "Godmorgen min pige" sagde farmor, mens de andre bare sagde godmorgen. "Martine, næste gang du står op ik'? Er du så ikke sød at lade vær' med at trække fra? Det er vold irriterende" sagde jeg. Hun nikkede bare. Jeg rullede øjne af hende, og gik hen og satte mig ved siden af farmor.
Efter morgenmaden sad vi bare og snakkede ved bordet. Christopher var stået op, og havde også spist. Klokken var blevet 10.21. Vi rejste os, og imens de voksne gik ud og snakkede på terrassen, gik Chris ind på hans værelse, og Martine og jeg, ind på vores. Jeg skiftede til noget andet end nattøj. Det blev så til dette.
Martine lå bare og spillede, så jeg besluttede mig for at gå ind til Chris. Han måtte da være sjovere end Martine lige nu.
"Hva' så DKN" sagde han da jeg kom ind på hans værelse. "Hva' så Chris" svarede jeg ham. Han kiggede op på mig. "Hvad laver Martine?" Spurgte han. Jeg kiggede lidt rundt. "Enden snakker hun med hendes veninder, ellers spiller hun" sagde jeg. Han grinede. Det var jo faktisk næsten det eneste som hun lavede. Jeg tog Christopher's mobil og kiggede på klokken. Den var 11.30. "Skal vi gå over og lege med hende Emma?" Spurgte jeg. Han nikkede. Der var jo heller ikke så meget andet at lave lige nu. Jeg gik ind til Martine. "Ville du med over og lege hos Emma? Chris og jeg går der over nu" sagde jeg. Hun nikkede bare. Typisk mine mindre søskende bare at nikke eller ryste på hovedet, når man stiller dem ja/nej spørgsmål, eller bare generelt som svar. Vi gik ud og tog sko og sommer jakke på, og så gik vi lige ud på terrassen, for at sige at vi gik. Da vi kom over til Emma, gik vi op af den trappe som førte op til deres hoveddør. Vi bankede på, og lige da døren åbnede, gik der et sus igennem mig.
YOU ARE READING
The distance says a lot
FanfictionDN er på ferie i Norge med sin familie. En dag møder hun så en pige. Denne pige er ikke bare en pige, men en helt særlig pige, som gør at DN's liv ændre sig en del. Læs historien for at finde ud af mere:))