@Lutfi

2.8K 206 30
                                    


Seperti biasa Jam menunjukkan pukul 10 pagi dan kesemua pelajar akademi kristal akan pergi ke dewan untuk berlatih kuasa mereka dengan prof2.

Lili memandang keluar kearah tingkap di dewan. Sesuatu yang tidak kena dapat dirasakan olehnya. Tetapi apakah sebenarnya yg membuatkannya rasa tidak sedap hati? Lili masih mencari jawapannya. Mungkin itu hanyalah perasaan aku semata-mata agaknya.

Hari ni entah kenapa tiba2 hujan turun dengan lebatnya.

"Ok. Baiklah hari ni kita semua bernasib baik. Hujan dah turun. Hari ni saya nak ajak awk semua buat latihan di luar dewan. Jadi sebelum kita keluar daripada dewan  saya nak kamu semua buatlah kumpulan masing2 dan setiap kumpulan hanya dibenarkan 2 orang sahaja. Memandangkan group kita ada sikit je org jadi 2 orang sudah pun memadai. Kalau lebih nanti tak buat kerja pulak. Oh, ya. Hari ni kita semua akan terbang dalam hujan. Jadi bersiap sedialah.Baiklah sekarang cari pasangan kamu masing2 dan tunggu dekat luar dewan." Prof Sam.

Semua pelajar kumpulan air masing2 mencari rakan2 mereka. Tatkala Lili mahu berpasangan dengan mereka terutamanya perempuan kebanyakan mereka menolak untuk berpasangan dengan Lili dan menjauhinya. Lelaki pun sama. Kata mereka Lili akan membawa malapetaka kepada sesiapa sahaja yg berkawan dengannya. Jadi Dia keseorangan tanpa pasangan ataupun kawan.

Prof Sam melihat keadaan itu berasa kasihan terhadap Lili. Dia baru sahaja datang ke akademi ini dan sudah bermacam-macam fitnah dibuat gara2 peristiwa sebelum ini.

Prof Sam memanggil Lili.

"Lili. Kamu takde pasangan ke??"

"Ya. Prof.. tapi saya Ok je. Asalkan boleh belajar dekat sini pun saya sudah bersyukur."

Prof Sam tersenyum.

"Kalau macam kamu cuba cari pasangan  kamu dari kumpulan Specialize. Dekat sana ada sorang senior kamu juga mempunyai kuasa air seperti kita. Harap2 dia dapat tolong kamu. Lagipun kamu kan orang baru lagi. mana tahu dia boleh bagi tunjuk ajar kepada kamu. Sy tengok diorang takde apa2 aktiviti yg hendak dibuat. Pergilah tanya dia. Kalau dia tanya kamu kenapa. Cakapkan sahaja ini arahan daripada Prof Sam."

"Baiklah, Prof."

"Oh ya, Lili. Sy terlupa kalau tak silap saya namanya Lutfi. Sy tunggu kamu di luar ya."

Prof Sam meninggalkan dewan tersebut dengan pelajar2 yg lain. Kini tinggal Lili sahaja di dalam dewan itu. Misinya adalah untuk mencari seniornya yg bernama Lutfi.

Lili berjalan ke arah kumpulan Specialize. Mereka semua sedang berbual dengan rancak. Dia terserempak dengan Maria.

Lili menegur Maria.

"Hai Maria.."

Maria senyum kearah Lili.
"Eh, Lili. Apa yg awk buat dkat sini?"

"Sebenarnya. Prof Sam suruh saya cari kawan yg dapat berpasangan dengan sy untuk meneruskan latihan. Kalau saya tak ada pasangan nanti untk meneruskan latihan mungkin agak payah. Jadi Prof arahkan sy cari seseorang bernama Lutfi. Awk kenal dia? Dan dimanakah dia?"

"Oh.. Lutfi. Dalam kumpulan ni dia memang sangat handal dalam menggunakan kuasa airnya. Kadangkala sy pun cemburu jugak dengan kebolehannya. Tapi ada satu masalah.. Dia tu seorang yg agak garang dan pemalu tetapi garang2 dia.. dia baik orgnya. Dia tu payah sikit nak berkawan dengan org. Dia cuma ada sorang je kawan.. nak tahu siapa??"

Lili mengangguk

"Zack lah kawan dia.. jadi kalu nk jumpa dgn Lutfi awk kena pergi tanya Zack. Nanti pandai2 lah Zack pujuk tu. Hah! Tu pun Zack dan Lutfi. Pergilah tanya dia. "

Zack datang ke arah Maria dan Lili.

"Hai korang berdua. Sedang berborak tentang apa tu? "

Lili melihat Lutfi berada di sebelah Zack lalu dia memandang tajam kearah Zack.

"Zack! Aku ada satu permintaan drpd kau.." kata Lili dengan nada yg tinggi.

Semua pelajar di situ melihat kearah mereka berdua. Mereka masing2 berbisik antara satu sama lain.
"Apa cer.. tu"

Zack terkejut.
Budak ni nk apa drpd aku. Takkan nk ajak dating kot. Well.. memanglah aku ni kacak.. tapi perlu ke dia cakap macam tu??? 0.0

"Permintaan? Baiklah Kau nak apa? Jangan minta yg bukan2 sudahlah. Ya "

Zack berdebar-debar.. mana taknya inilah kali pertama dia diperlakukan sebegitu oleh seorang perempuan.

Lili melihat kearah Lutfi. Lutfi mempunyai rambut yg berwarna putih. Namun putih itu bukannya disebabkan dia sudah tua akan tetapi putih disebabkan oleh kuasa airnya telah pun bertukar kpd peringkat yg lebih tinggi iaitu ais.  disebabkan itu, Lutfi juga dikenali sebagai Putera Salji dlam kalangan pelajar di situ kerana kekacakannya yg luar biasa walaupun mempunyai muka yg agak garang. Ramai pelajar perempuan meminatinya akan tetapi tiada seorang pun berani bercakap dengannya kerana setiap perkataan yg keluar drpd mulutnya sangat pedas..

Dengan kuat Lili pun berkata.
"Aku nk pinjam dia sekejap. Lutfi! Prof Sam panggil dekat luar sana.. kita dah takde masa. Jom!"

Lutfi terkejut lalu melihat Lili.

Lili menarik tangan Lutfi sekuat hati lalu berlari keluar drpd situ.

Pelajar lain masing2 berbisik antara satu sama lain.

"Kenapa dengan budak tu? Wow.. berani betul dia bercakap dgn Putera kita. Kalau ya pun tak perlulah tarik menarik bagai.. ish2 inilah budak2 zaman sekarang ni.."

Zack dan Mari memandang antara satu sama lain dan tersenyum sendirian..

Zack berbisik dgn Maria.
"Hey Maria.. what's the problem? Terkejut aku dibuatnya.. rupa2 nya dia nak pinjam Lutfi je.. tapi kenapa?"

"He.. he. Entahlah katanya dia nk belajar kuasa dia dgn Lutfi je.. tu jelah yg aku tahu."

Zack ketawa.

"Oh.. Haha.. bersemangat betul lah dia hari ni... mungkin sebab hari hujan agaknya"

Maria senyum sambil melihat Lili dan Lutfi keluar drpd dewan.

Watak baru

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Watak baru..Ini Lutfi..

Bersambung..
......................

Haha.. sorry guys. Lambat updated. Harap korang enjoy.

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Jangan lupa voted dan comment.

ICE HEARTWhere stories live. Discover now