@kantin

3.8K 294 119
                                    

Pada waktu rehat..

Zack dan Lutfi berjalan di kafeteria. Mereka mencari tempat duduk di sana untuk makan.

Suasana di sana agak bising kerana pelajar asyik 'pot,pet,pot,pet' je ketika makan. o(〃^▽^〃)o (diorang ni memang tak boleh duduk diam)

Tiba-tiba langkah mereka berdua terhenti seketika. Ada sesuatu yang menarik perhatian mereka berdua.

"Lutfi. Jom kita ke sana. Nampak macam ada tempat kosong."kata Zack.

Lili dan Maria juga berada di kafeteria. Mereka telah selamat menjumpai tempat duduk.(lega rasanya)

Maria sedang menikmati mi sup  manakala Lili sedang bermasam muka( ̄へ ̄) melihat sekeping kertas yg dipegang olehnya(。ŏ_ŏ).

"Lili.. Kenapa awak masam je sejak rehat ni?? Senyumlah sikit."Kata Maria.(。・ω・。)

Lili memandang ke arah Maria.
"Aaa... ( TДT) Maria. Kenapa saya ni bodoh sangat. Kenapa??😭" kata Lili sambil menangis manja. Dia kemudiannya menutup mukanya di meja.

"Eh,  Lili kotor tu!" kata Maria.
Σ( ° △ °|||)

Tiba-tiba Zack dan Lutfi duduk dihadapan mereka berdua.

"Fuh! Akhirnya ada jugak tempat duduk. Meh, duk sini Lutfi. Aku dah tandakan tempat untuk kau.^o^"kata Zack dengan gembiranya.

Maria dan Lili terkejut melihat mereka berdua ⊙_⊙

Zack dan Lutfi terus menikmati makanannya tanpa menegur Lili dan Maria.

Sedang Zack makan, Lili dan Maria masih lagi memandang mereka berdua.

"Slurp"(bunyi sup dihirup)

Zack memandang ke arah mereka.
"Woi, korang berdua.. Janganlah tenung aku macam tu. Well,Aku tahulah yang aku ni handsome,kacak dan tampan.." kata Zack. Dia tidak senang makan apabila Lili dan Maria hanya merenungnya.

Maria dan Lili melihat antara satu sama lain.〈(゜。゜) Mereka mengangkat bahu secara serentak.
"Hm.."

Kemudian menyambung semula apa yang mereka buat tadi.

Lutfi melihat terdapat sekeping kertas di atas meja. Semuanya pen berdakwat merah dan banyak yang salah. Markahnya kurang daripada 10.

Lutfi berkerut.
"Apa ni?" kata Lutfi lalu dia mengambil kertas itu dan membacanya.

 Lutfi membaca tajuknya."QUIZ?" 

Lili sedar di tangannya sudah tidak ada lagi kertasnya.

∑(゚0゚〃) "Eh, mana kertas saya?" tanya Lili. Dia menjadi kalut.

Dia melihat Lutfi sedang memegangnya. Dengan cepat dia terus menyambar kertasnya dari atas tetapi Lutfi sempat mengelak.

。。。ミヽ(。>¤<)ノ

Lili tersembam di atas lantai di belakang Lutfi. "Adoi. Sakitnya."~(>_<~) Kata Lili.

"Hmmm.. 6 markah untuk quiz? Dah teruk sangat kau ni. Dahlah masa latihan haritu kaulah orang paling teruk diantara orang lain. Yelah, Perkara mudah pun kau tak boleh buat. Huh! Kalau nak diingatkan balik kelakar betul kau. Orang lain terbang ke depan. Kau pulak terbang 'Reversed' ke belakang. Siapalah yg ajar.Haha.Tak boleh jadi ni. Ish,ish,ish.." kata Lutfi sambil menggeleng-geleng kepala.

( ̄(エ) ̄)ゞ "Tak perlulah nak ulang semua tu" kata Lili. Dia bangun.

Zack melihat mereka berdua bertelagah. Dia tersenyum lali menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal.
"Haha(⌒▽⌒ゞ..   Yosh, korang berdua ni semakin lama nampak semakin rapat je sejak kebelakangan ni. Kenapa ya? Ke ada apa-apa?
( ̄▽ ̄)ノ" usik Zack.

ICE HEARTWhere stories live. Discover now