20 | Omluvy přes Starbucks.

204 9 0
                                    

Mlčky jsme se posadili na křesla proti sobě, oba s nápoji v rukou.
"Tak co-"
"Jak ti to-"
Oba jsme promluvili ve stejnou dobu a museli se tedy znovu odmlčet. Nervózně jsem se na něho usmála a on jen rukou naznačil, ať s mluvením začnu já.

"Jak se vede?" Zeptala jsem se a v hlavě na sebe zanadávala. Tyjo Lauro, tos fakt nemohla začít hůř, viď.
Pokrčil rameny, "Chceš pravdu?" Přikývla jsem, "Totálně na hovno."
Zasyčela jsem a přimhouřila oči, "Mám se ptát dál nebo ne?"
On se podíval ven z okna a pokračoval sám, "Včera jsem se popral s Faksou, ale to už každopádně určitě víš." Podíval se na mě, jakoby očekával nějakou moji reakci, já jen mlčky zírala, "Jinak teda končíme žejo, nikam jsme se neprobojovali, takže je prakticky všecko na sračku."
Smutně jsem vydechla, "Tak to mě mrzí."

Zvedla jsem k němu pohled a všimla si, jak na mě nadzvedává obočí.
"To mi toho nechceš říct víc?" Optal se, mezitímco jsem se napila své kávy. Pokčila jsem rameny,
"A co bys chtěl vědět?" Ptala jsem se ale marně, jelikož mi to hned došlo, "Jo aha. To bys mi stejnak ty taky mohl nejdřív vysvětlit, proč ses popral s Faksou."
David protočil oči v sloup, "Protože on tam přišel jak největší frajírek a začal mít kecy, že měl krásnej večer s jednou holkou, tak ho začal Pleky popichovat, kdo to je a tak a on se jenom zmínil, že to byla moc pěkná, česká blondýna a mně bylo hned jasný, o kom ten hajzl mluvil, protože jsem je už předtím viděl spolu."
Vypadal opravdu ublíženě a tón hlasu tohle jen podporoval. Bylo mi ho líto. Musela jsem se hlavně kontrolovat, abych mu neřekla nepravdivé informace o dnešním ránu.

"Aha." Dostala jsem ze sebe a oči se mi smutně posunuly k zemi, "Když ti na ní ale takhle záleží, tak bys mi taky mohl vysvětlit, proč ses cucal s nějakou Kanaďankou přímo před Terkou v tom baru."
"Tak to ale nebylo, Lauro!" Vyjel na mě podrážděně a já jen nevěřícně vytřeštila oči, "To byla kamarádka mýho bratra, která po mně už pět let jede a já se jí vždycky snažím odehnat, jenže už na to přestávám mít sílu a když ti holka dá pusu a ty to nečekáš, tak jak máš asi reagovat, co?"

Zavrtěla jsem hlavou, "Pročs jí ale ten polibek opětoval teda?"
Znovu na něm byla vidět ta zlost a frustrace, "Já jí ho k sakru neopětoval, teď ti to říkam!"
"Já jsem to viděla na vlastní oči, Davide, tak mi aspoň zkus nelhat!" Tentokrát jsem na něho už zvýšila hlas i já a musela jsem se hned uklidnit, poněvadž jsem od několika zákazníků kavárny schytala otrávené výrazy.
David se opřel zpátky o svou židli a povzdechl si, "Já už fakt nevim jak ti to mám vysvětlit, jen bych si chtěl promluvit s Terkou a všechno jí to vysvětlit. Třeba by to pochopila víc než ty."
"Pft," Odfrkla jsem si naštvaně, "To ona spíš vůbec." Zkřížila jsem ruce na prsou a zadívala se z okna ven. Můj pohled zůstal ležet na známé tváři, která se k nám přibližovala blíž a blíž.

"Kurva to je Auston." Rychle jsem se otočila zády k oknu a rukou si zakryla ze strany obličej. David se na mě podíval poněkud pomateným způsobem a mně došlo, že on z toho co se stalo vlastně nic neví. Byl to divný pocit, že toho víc věděl Radek, než David. S Davidem jsme toho tolik prožili a byl to pro mě šok, uvědomit si, že vlastně u takových velkých událostí nebyl.

"Když bych to shrnula, Auston se na mě vykašlal kvůli hokeji a já se málem vyspala s Connorem McDavidem a Auston si to možná všechno domyslel, takže jsem taky pěkně v prdeli." Falešně jsem se na něho usmála a snažila si co nejvíc zakrýt obličej. Za mnou se ozvalo bouchnutí dveří a já chtěla Davidovi říct, ať si také zakryje obličej, už bylo ale pozdě.

"Pastrnak!" Ozval se za mnou moc dobře známý hlas. David se na něho usmál a stoupnul si, "Dlouho jsme se neviděli, ale to bych nečekal, že si po Teri hned tak najdeš novou holku, s kýmpak to tu-" Příšel ke mně a hlas se mu pomalu vytratil z úst. Já se na něho podívala a cítila se jakoby mi někdo lepenkou přelepil pusu.

"Náhodou jsme se tu potkali..." Ozval se David, ale já ho sotva vnímala, "No nic, beru si kafe a běžim na náš poslední společnej trénink, snad se ještě uvidíme."
Zmizel jako pára nad hrncem a Auston si předemě opatrně sednul.

"Ahoj." Pípl a já si musela odkašlat,
"Ahoj." Zašeptala jsem mu na oplátku.
"Máš tam ještě něco?" Ukázal na moje kafe a já jen v tichosti lehce přikývla , "Já si asi nic brát nebudu, už jsem na hotelu jedl."
"Aha, tak to jo." S rozechvěným hlasem jsem mu odpovídala jak nejjednodušeji, co to šlo, protože jsem se bála tématu, okolo kterého jsme oba dva opatrně našlapovali. Stáhla jsem si z hlavy kapuci, jelikož už jsem se nepotřebovala před nikým skrývat a lehce si potáhla rukávy dolů k prstům.

Bylo slyšet, jak si Auston nahlas povzdychl, "Mohli bychom si promluvit o tom co se stalo u nás na pokoji, prosím?"
Pokývla jsem několikrát hlavou a snažila si uspořádat myšlenky,
"Můžu jít první?" Optal se znovu on a já opět mohla jen přikývnout.

"Lauro, bylo to odemě dost, fakt ale dost zbabělý nechat tě kvůli hokeji-"
"Austone, vždyť já ale vím, jak moc pro tebe tenhle sport znamená a jak moc toho teď máš, když je světový pohár, a tak-"
"Řekl jsem ti snad, že budu mluvit jako první, ne?" Nadzvedl ukazováček, čímž mě umlčel a já jen přikývla, "Já vlastně ani pořádně nevím, jak se mám vyjádřit, abys mi věřila, ale jediný co vím stoprocentně je to, že si nemůžu vybírat mezi hokejem a tebou. Tak to prostě v životě nefunguje a pro mě je to nemožný, dát přednost hokeji před tebou a nebo naopak, tak to prostě nejde. Protože ty jsi můj hokej a můj hokej jsi ty. Obojí je pro mě stejně důležitý a já nemohu riskovat to, že o tebe příjdu, kvůli nějakýmu pitomýmu turnaji, kterej je nic oproti NHL."

Oči se mi zalily slzami a musela jsem si dát ruku před pusu, abych se nějak ovládala.
"Přesně takhle jsem to řekl i trenérovi a řekl jsem mu i, že jestli s tím má problém, tak ať se mnou nepočítá v týmu. Řekl mi teda, že mi kvůli tomu sníží plat a to o dost, protože se musím naučit, že pro hokejistu je prý nejdůležitejší hokej samotný a ne holky, který tomu podle něho vůbec nerozumějí. Ale nevyhodí mě, jelikož jsem hráč s nejvíce body v našem týmu."
Zarazil se a já se kousla do rtu, protože jsme oba dva věděli, že ta poslední věc, co řekl není pravdivá. A já se začla obávat nad tím, co vysloví dál. Přeci jen tu je ještě někdo v týmu Ameriky do 23 let s více body než Matthews.

"Je tu jen jeden člověk, který má v našem týmu víc bodů, než já."
Au. Teď to příjde.
"Tím je Connor McDavid."
Polkla jsem a podívala se ven z okna, zatímco jsem v hlavě zkoušela vytvořit smysluplné vysvětlení k tomu večeru u nich na pokoji.

"Na Connora žádná takováhle pravidla neplatí, jemu nic takového trenér neřekl. Řekl to jen mně a řekl mi, že si z Connora mám brát příklad. Do včerejška to byl můj nejlepší kamarád a měl jsem k němu bratrský vztah. Všechno do tý doby, než sis s ním něco začala."
Otevřela jsem pusu, nic z ní ale nevyšlo, a proto pokračoval Auston sám.
"Já vím, že jsme už v tu dobu nebyli spolu, já to vím. Jen mi nejde do hlavy, že ty bys na mě tak rychle mohla zapomenout. Nikdy jsi takováhle nebyla."

"Já jsem s ním nic neměla." Pípla jsem a ucítila svědění rány od včerejších střepů.
Auston naštvaně zrudl, "Neměla?"
"Ne neměla, Austone a uklidni se prosím."
"Já, že se mám uklidnit?" Vytřeštil oči a já ho v hlavě proklínala.
"Jo ty." Začala jsem klidně, "Nikdy jsem s Connorem nic vážnýho neměla. Líbali jsme se a dostali jsme se skoro k něčemu vážnějšímu, nic se ale nestalo!"
Auston začal nevěřícně kroutit hlavou a zvedl se k odchodu, můj hlas ho ale zastavil.

"Udělala jsem to ze zoufalosti, protože tě miluju!"
Tak tohle tady nebylo dost dlouho. Nepamatuji si kolik měsíců uběhlo od toho, kdy jsme si tohle naposledy řekli. Otočil se na mě se slzami v očích a pomalu si sedl zpátky na původně Davidovo místo.
"Byla jsem naštvaná, že jsi mě takhle nechal. Nevěděla jsem, co mám dělat. Byla jsem zničená. Chtěla jsem ti to oplatit, abys cítil to, co jsem cítila já. Nemyslela jsem, já-já se ti strašně omlouvám..."

Auston dál nepřetržitě kroutil hlavou, "Lauro, já na tohle asi potřebuju chvíli času."
Umlčel se a já na něho jen tak zírala. Oběma nám slzely oči, přitom jsme ani pořádně nevěděli proč.
"Je toho na nás oba asi moc.
Přikývla jsem a nahlas se před ním rozplakala. Auston se postavil a přešel blíž ke mně. Už už jsem si myslela, že odešel, když jsem za zády slyšela, větu, která mi rozechvěla celé tělo.
"Ty víš, že tě taky miluju."

Dream | World Cup of Hockey 2016 [CZ]Kde žijí příběhy. Začni objevovat