"Arrrrrrgghhhhhhh!!!!!!!" Jerit Rola sambil memejamkan mata apabila terlihat lembing Ken ingin melibasnya.
BUK!
Ken menyambut Rola yang terjatuh ke bawah lalu dia mencampakkan rantai putih kepada Auf."Apa!! Tak mungkin!! Macam mana!!" Putera Biru tak percaya. Ken terlepas dari kuasa pukauannya.
"Rola! Bantu abang kamu! Cepat" tegas Ken.
"Tuanku!" Ken menghalakan lembingnya.
"TAK GUNA!! ARRRRRRGGGHHHH!!!" Putera Biru bertukar menjadi raksaksa yang tidak dijangka.
"Bukan ke tu kuasa ular yang membunuh Marie!" Ken terkejut.
Namun kuasa ular itu dapat dirasakan semakin besar dan kelihatan lebih berbahaya dari sebelumnya.
"Kau!!! Apa kau buat pada tuanku!!"jerit Auf yang mulai pulih. Rola pula disuruh agar sentiasa berada di sampingnya.
"Hahahahahahahahaha!!! " raksaksa ular itu telah mengawal Putera Biru sepenuhnya.
"Kau!!! Lepaskan Putera !!! " jerit Ken.
"Heiii budak!!!! Kau jangan ingat kau dapat kalahkan aku!! Hahahahahahahaha. Aku nak makan kau!"
Ken terdiam. Dia masih memerhati ke arah ular gergasi tersebut.
Dia teringat peristiwa tadi.
........................................................
(Ulang tayang semasa Ken dan Auf memasuki ruang besar istana kegelapan )"Oh....beta ingat kamu dah selamat dibunuh dalam penjara. Selamat datang ke istana beta!" bangga Putera Biru.
"Tuanku! Apa tuanku dah buat. Istana ni bukan milik tuanku! Istana tuanku di kerajaan BlueBlack!" Auf ingin menyedarkan Putera Biru.
"Kamu diam!!!" Jerit Putera Biru.
Ken hanya memerhati Putera Biru.
"Huh! Tuanku..." Ken terdiam.
Ken terlihat mata tuanku. Dia dipukau dan dalam masa yang sama. Bayangan Putera Biru hadir dalam minda memintanya menyelamatkan Rola. Rupa tuanku sayu penuh kesedihan.
...........................................................
"Garrrrhhhh!!!!!! " ular itu melibas Ken dengan ekornya.
BAM!
Ken tercampak ke arah dinding namun dia sempat mengelak daripada dihentam terus dari serangan berpadu ular tersebut.""Fokus Ken. Fokus""bisik hati Ken.
Auf mula bangkit untuk membantu Ken.
"Rola. Kamu tunggu di sini! Pegang ni." Auf memberikan batu kuning kepada Rola.
"Baik.." Rola mengangguk.
"Ular tak guna!!!! Kenapa kau rasuk putera aku!!!" Auf mulai marah.
"Kenapa?. Putera kau ni. Terlalu sedih atas kematian Marie. Jiwa sedihnya... rasa bersalahnya..aku SUKA! HAHAHAHAHAHAHAHA!"
Seketika kemudian ular itu berhenti."Pssssssssss......" semburan gas beracun disembur memenuhi ruang besar istana.
Walaupun Ken, Auf dan Rola menahan nafas namun mata mereka pedih.
""Aku kene buat sesuatu!"" Kata hati ken.
Ken mengumpulkan kuasanya. Aura hijaunya bertukar menjadi puting beliung.
"Hiarghhhh!!!!" Puting beliung itu menarik kesemua racun lalu Auf meneutralkan racun dengan kuasa rantai permata putih.
"Budak-budak tak guna!" marah ular gergasi.
YOU ARE READING
KEN (Hiatus)
Mystery / Thriller[Ken Full Story] Ken 1 (complete) . Mengisahkan seorang remaja lelaki bernama Ken dibantu oleh sahabat karibnya Auf dalam misi menyelesaikan misteri Dimensi Blueblack. Dimensi Blueblack. Tanpa siang hanya malam. "Keseronokan bermain bermula sebaik...