Ken menekan butang tingkat lima.
"Oh ya... Ken.. kenape kita naik atas?"soal Naz. Mengahnya telah hilang.
"Aku nak ambil barang sikit. Kita akan pergi ke BlueBlack." jawab Ken.
"Sekarang?" Naz minta kepastian.
"Ye. Sebab kat sini banyak sangat gangguan. Aku tak tahan."jujur Ken.
"Hei...terasa aku." Naz muncungkan bibir.
"Erk..maaf..aku tak berniat...."Ken mula rasa bersalah.
""eh mamat ni. Bibir itik pun nak buat gak ke. Adeh..rasa bersalah pulak aku. ""bisik hati Ken.
"Takpe. Rilek.. aku pun takut gak ni." balas Naz.
Di ruang tamu.
"Naz.. dah siap?"soal Ken
"Dah." sepatah Naz menjawab.
Setelah mengambil beg sandang masing-masing, mereka berkumpul di ruang tamu.
Cahaya hijau ditumpukan pada lembing lalu dihalakan lembing ke udara oleh Ken.
""Lohong dimensi BUKA!!" jerit Ken.
Sebuah lohong gelap gelita terpancul keluar dari hujung lembing. Daya tarikan angin dapat dirasai oleh mereka berdua.
""nampaknya robot-robot kecil masih ada kuasa.""bicara hati Ken.
Naz terlopong melihat lohong di hadapannya. Walaupun berasa takut namun hatinya melonjak teruja. Inilah kali pertama dia akan menjejakkan kaki ke dimensi lain. Dimensi BlueBlack, hanya waktu malam tanpa waktu siang sepanjang masa.
"Sedia Naz?" Soal Ken.
"Sedia!" mata Naz bersinar-sinar kegembiraan.
Ken dan Naz melompat lalu lohong tersebut menyedut mereka masuk ke dalam.
"Woooo wooo wooooooo!!!!!!" Naz terpusing-pusing di dalam lohong. Melihat gelagat Naz, Ken tersenyum sendirian. Dia terimbau kembali saat kali pertama dia dipaksa sedut ke dalam lohong tersebut oleh Putera Biru.
"Woiii woiiii tolong laaaaa aku!!!! Jangan la senyum macam kera busuk!!!!!bwek!" Naz menahan mulutnya daripada muntah.
Melihat wajah Naz kian memerah, Ken terus memegang tangan Naz supaya dia lebih stabil.
"Bwe!" Naz masih menahan.
"Tahan.. kau jangan nak muntah kat sini. " tegas Ken.
""Taguna punye Ken...."" bisik hati Naz. Dia berasa geram dengan tindakan Ken yang hanya tersenyum melihat dirinya terpusing-pusing tanpa henti.
Di penghujung lohong.
"Haaaa dah penghujung lohong. Bertahan!" Ujar Ken sekuat hati.
"Woahhhh!!!" Naz berasa sangat teruja. Di penghujung lohong kelihatan bintang-bintang berwarna-warni bersinar. Langit gelap berdebu biru bercahaya mengindahkan lagi suasana. Rasa loyanya terus hilang.
"WARGGHHHHH MAKKKKK!!!!!" jerit Naz sekuat hati.
"ARGHHHHHHHHHHHHH!!!!!! MAAF NAZZZ!!!!! AKU TAK TAHUUU PENGHUJUNG LOHONG KAT SINI!!!" lolong Ken.
Kedua-dua mereka menjunam keluar dari lohong yang pemghujungnya dari ketinggian awan. Di bawah mereka betul-betul di kawasan tanah hitam berjarum memacak penuh tajam.
"WAAAARRGGHHHHHHH KALAU AKU JADI HANTU!!!! KAU AKU CARI KENNNNN!!!!!!!" Jerit Naz sekuat hati.
BUM! BUM!
YOU ARE READING
KEN (Hiatus)
Mystery / Thriller[Ken Full Story] Ken 1 (complete) . Mengisahkan seorang remaja lelaki bernama Ken dibantu oleh sahabat karibnya Auf dalam misi menyelesaikan misteri Dimensi Blueblack. Dimensi Blueblack. Tanpa siang hanya malam. "Keseronokan bermain bermula sebaik...