"Hei...Naz...cepat la sikit jalan tu. Jauh lagi ni" Akira menegur Naz.
"Hah...hah... penatlah....korang tak penat ke?" Soal Naz yang kepenatan.
"Tak. "Kata Amira dengan selamba.
"Haih.... hmmmmm" Akira memikirkan sesuatu. Kemudian dia memandang Mira dan Naz silih berganti.
"Hehe... kalau macam tu.. aku ade idea macam nak ke sana cepat."kata Akira dengan senyuman jahat.
"Er...kita nak ke mana sebenarnya?" Soal Naz.
"kita nak jumpa penjaga kunci . Dia boleh buang gelang akar tu jugak." Balas Mira.
"Oh... habis tu? Kenapa pulak Ken dan yang lain pergi ke puak batu pulak?" Soal Naz lagi.
"Hmm.. mungkin ada sesiapa antara mereka tak boleh kawal kuasa la tu." Mira memberi pandangan.
"Oh..Haaa... Akira.. ape kau punya idea?" Naz baru teringat mengenai Akira. Dia juga melihat Akira sedang menggenggam serbuk berwarna jinggal daripada uncang emas.
""Ape benda la pulak serbuk tu"" bisik hati Naz.
"Hah...korang berdua. Siapa nak jadi mangsa?" Soal Akira sambil tersenyum manis.
"Er... " kedua-dua Naz dan Mira tidak menjawab.
"Hmmm.. baik cepat...atau korang aku main pilih" kata Akira lagi.
"Kalau macam tu.. Mira. Kita main osom!" Cadang Naz.
"Osom? Ape benda tu? " serentak Mira dan Akira.
"Ohhh lupa korang bukan duduk bumi." Kata Naz lalu dia menerangkan cara permainan.
"Ok. Satu kali je kita main. Siapa kalah dia yang jadi mangsa serbuk ni ya. Baiklah. Satu dua tiga ! Mula!" Kata Akira.
"" aku kene menang! Aku nak buat batu."" bisik hati Naz.
""Jehehehehe.... dia buat batu. Ok aku akan buat air"" hati Mira berbicara. Dia dapat membaca fikiran Naz menggunakan magis minda sama seperti Auf.
OSOM!
Mira menunjukkan tapak tangan manakala Naz membuat bentuk burung.
"Yeahhh!!! Aku menang!" Jerit Naz.
"Macam! Macam mana!!" Mira tidak berpuas hati.
"Hehe... ingat aku tak tahu kau boleh baca fikiran aku macam Auf. Aku agak kau mesti guna kuasa untuk main tipu punye. Apa-apa pun...si kalah~~ shuh2 pi jadi mangsa Akira." Balas Naz yang memberikan senyuman tak ikhlas kepada Mira.
"Erk...uhhh...baik..." Mira hanya akur. Nampaknya cubaan menipu tidak berjaya.
"Ok, Mira. Sedia. Pejam mata." kata Akira.
Mira hanya menurut. Akira menaburkan serbuk pada Mira.
""Hmmmm... kenapa aku berbau manis?"" Bisik hati Mira.
"Ok Mira. Buka mata kau."
Mira membuka matanya. Dia melihat Naz sudah menahan tawa manakala Akira pula hanya tersenyum.
Mira melihat ke arah pakaiannya.
"APAKAHHHH!!!!!!!!" Jerit Mira.
"Haaaaa.. apa lagi.. terbangkan kami ye merpati gula." Kata Akira.
"Bhahahahahahah ! Aduhhh.. pakaian pengawal ninja jadi merpati gula dah. Hahahahaha" galak Naz.
"Hish! NAZ!!!!!!!" Mira tidak tahan diejek oleh Naz lalu dia mengejar Naz sekuat hati.
YOU ARE READING
KEN (Hiatus)
Mystery / Thriller[Ken Full Story] Ken 1 (complete) . Mengisahkan seorang remaja lelaki bernama Ken dibantu oleh sahabat karibnya Auf dalam misi menyelesaikan misteri Dimensi Blueblack. Dimensi Blueblack. Tanpa siang hanya malam. "Keseronokan bermain bermula sebaik...