Ken 2-28

27 6 2
                                    

Ken yang tersentak dengan suara dalam mindanya terdiam.

""Tu ... bukan suara Auf... suara siapa pulak tu..""bisik hati Ken.

"Oiii budak. Ape yang kau menungkan tu?" Kata Auf secara tiba-tiba.

"Woh!! Hish kau ni Auf! Ketuk kang!" Balas Ken.

"Dah..dah..jangan gaduh.." Ai meleraikan kedua-dua mereka.

"Haaa.... kita nak ke...urmkk.." Ken mulai berasa pening.

"Oiii Ken! Maaf lupa nak letak kuasa tahan loya." Auf segera memegang kepala Ken lalu gegelung ungu melingkar masuk ke dalam dahi Ken.

"Haih.. ok.. aku dah ok" kata Ken lalu menolak tangan Auf.

"Hahaha.." gelak Ai perlahan.

"Eh.. kenapa kau gelak Ai?" Soal Ken yang mulai hairan.

"Ehh tak ada apa lah. Cuma tak sangka Auf ni penyayang orangnya." Ujar Ai.

DUK!!

"Kenapa kau ketuk kepala aku!!!" Jerit Ken.

"Saje. Buat tabiat" Balas Auf selamba.

""Cis.. ""kata hati Ken.
Ken hanya melihat pemandangan sekeliling. Seperti biasa suasana malam yang aman damai menerpa penglihatannya. Bintang-bintang bersinar bersama cahaya-cahaya flora aneh dunia BlueBlack tak pernah mengecewakan manakala Auf melihat ke arah Ai yang duduk seorang diri di hadapan.

Secara tiba-tiba, Auf memegang tangan bahu Ken.

"Ape? " soal Ken sambil menoleh ke arah Auf.

"Shhhh...." kata Auf perlahan.

Ken mengangkat kening kirinya manakala Auf sudah tersenyum.

"Ai.. ooo Ai.. " tegur Auf.

"Huh? Kenapa tuan? " balas Ai sambil menoleh ke arah belakangnya.

"Oh... mintak tolong ambilkan benda tu kejap." Kata Auf sambil menunjukkan batu kecil yang bersinar terlekat pada hujung tangan kecil Rex.

"Oh.. tapi dari sini susah lah nak tumpukan tali. Mungkin saya akan tersasar." Balas Ai.

"Apa kata macam ni. Ai ikat tali pada pinggang. Biar Ken pegang tali. Ai turun pelan-pelan. " cadang Auf.

"Oh ok" balas Ai lalu gegelung coklat mengelilinginya. Tali berlingkar kemas pada pinggangnya manakala hujung tali dipegang oleh Ken kemas.

Dengan berhati-hati, Ai menuruni badan Rex.
Tangannya terkapai-kapai mencapai batu kecil tersebut. Sekarang ini, Ai seperti tergantung di awangan.

"Sikit lagi..." Ai sedaya upaya untuk mengambil batu tersebut.

"Ken... turunkan tali sikit" arah Auf.

Ken hanya menurut.

"Kejap korang.. sikit je lagi." Ai mengeluarkan kuasa. Tali yang baharu keluar dari poket baju Ai lalu melilit batu kecil tersebut kemas.

"Dah dapat!!" Jerit Ai gembira sambil bertahan dari bergoyang kuat.

"Ohhh bagus. Terima kasih Ai." kata Auf

"Terbaiklah Ai!! " jerit Ken.

ZAP!!!

"ARRGHHHHHHH!!!!!!!"  Tali diputuskan. Ai yang terjatuh cuba menggunakan tali untuk melilit kaki Rex untuk bertahan namun....

ZAP!!
Sekali lagi tali Ai diputuskan.

"WARGHHHHH!!!!!!" Ai terjatuh dari langit menghempas ke arah kawasan batu gelap ungu. Suasana yang kabur membuatkan Ken tidak pasti tentang keselamatan Ai.

KEN (Hiatus)Where stories live. Discover now