Hoofdstuk 4.4: Getrouwd.

5.9K 308 41
                                    


Mensen vermaakten zich. Ze dansten heen en weer alsof er niks aan de hand was. Echter was er ook niks aan de hand. Alleen in het hart van Amal. Dit was haar bruiloft. Ze keek opzij en keek naar Jabir die naar een meisje keek. Ze volgde zijn blik en zag een brunette verleidelijk dansen met haar vriendin.

De woede laaide in Amal op, maar snel keek ze naar haar broer. Deze sprak echter niet meer veel. Amal keek daarna naar haar vriendin Fatima. Ook die was stilletjes. Sinds de verloving deden ze raar. Ze vroeg zich af wat er gebeurd was tussen het tweetal. Ruw werd ze uit haar gedachte verstoord. Amal keek snel op.

'We moeten dansen,' zei Jabir. Zijn ogen waren nog steeds gericht op het meisje dat aan het dansen was. Jaloers trapte ze tegen zijn been. Een kreun snapte aan zijn keel. Amal glimlachte liefjes en het volgende moment sleurde hij haar mee naar de dansvloer. Zijn ogen priemden door de hare. Haar hart sloeg al weer een verraderlijke slag.

'Ik kan niet dansen,' siste ze hem toe. Hij sloeg zijn arm om haar middel. Zijn andere hand zette hij op haar schouder. 'Maakt niet uit. Doe me gewoon na.' Ze begon zachtjes te bewegen. Hij uittorende boven haar. Ze bloosde toen ze de blikken van de mensen zag. Een blik die liefdevol naar haar opkeek. Ze wilde haar moeder, besefte ze.

Dit besef was er altijd, maar op dit moment snakte ze ernaar. Jabir zag dat haar ogen droevig stonden. Hij trok haar dichter tegen zichzelf aan. Ze plaatste zuchtend haar hoofd tegen zijn borstkas en samen dansten ze verder. Beiden waren ze bewust van elkaars aanwezigheid. Maar beiden ontkenden het hard; dat ze naar elkaar verlangen.

Het liedje stopte en er werd geklapt. Glimlachend namen ze plaats. Amal keek glimlachend naar Jabir. 'Zie je,' zei hij grijnzend,' je kan wel dansen. Je bewoog goed mee.' Amal grinnikte. 'Ik heb een goede meester die kan dansen.' Hij boog naar haar oren. 'Jouw meester,' zei hij doelend op zichzelf,' kan meer dan dansen.'

Haar blos verdiepte en ze wist niks te zeggen. 'Kan je de tango?' vroeg ze om het onderwerp te veranderen. Hij grijnsde en knikte. 'Verticaal maar ook horizontaal.' Geschrokken keek ze hem aan. 'Jabir!' zei ze geschrokken. 'Let op je woorden!' Jabir lachte en leunde achteruit. Nog altijd geschrokken keek ze voor zich uit.

Marouan had een smoking aan gedaan die hem als gegoten stond. Amal keek de zaal rond. Haar broer was aan het praten met zijn teamspelers en Marouan. Fatima was met een paar meisjes aan het praten. Alles was zo snel gegaan. Te snel volgens haar. Ze hadden alles afgesproken. Ook had ze een contract ondertekend met Jabir.

Die zou ze hem later geven. Ze grinnikte. Ze wist nu al dat hij allesbehalve blij zou zijn. Ook zou ze blijven werken voor Marouan. School had ze ook geregeld. Ze moest nog 3 tentamens maken, en zodra ze die had gehaald had ze haar diploma. En dat het huis.. Ze zou met Jabir in één huis wonen. Alleen zij en Jabir. Geen Maria of Marouan of een andere bediener.

Haar hart klopte gevaarlijk tegen haar ribben. Ze was bang. Bang voor de gevolgen die zouden volgen na deze nacht. Ze probeerde de gedachten uit haar hoofd te zetten, maar dat lukte haar echter niet. Met een geforceerde glimlach keek ze naar de mensen die aan het dansen waren. Ze zou zo meteen afscheid nemen.. Ze slikte. Weer snakte ze naar haar ouders.

'Let goed op haar!' Anouar zei het eerder dwingend dan vragend. Jabir knikte zijn hoofd. 'Ik zal heel goed op haar passen.' Anouar vertrouwde zijn vriend na zijn woord. Hij keek zijn kleine zusje aan en trok haar naar zichzelf toe. 'Je bent een prinses,' zei hij en omhelsde haar. Ze snikte zachtjes op zijn schouder. Hij wilde haar nog niet loslaten.

Ze zouden ongetwijfeld contact blijven hebben met elkaar, maar toch zou alles veranderen. Amal nam daarna afscheid van Fatima en Marouan. Ook Maria omhelsde ze. Haar tranen bleven stromen. Deels omdat dit moeilijk was. Deels omdat haar ouders en zusjes hier niet waren.

Hierop begon ze harder te snikken en stapte ze in de auto met Jabir. Ze keek in de auto naar Jabir die uit het raam keek. Ze wist wat er was gebeurd. Ze was getrouwd. Getrouwd met Jabir Mokhtar.

It must be loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu