1

2.5K 98 42
                                    

DIANA

Ik kreun zodra er een hard, schel geluid door mijn oorschelp schiet.

Ik vloek even zacht, pak mijn telefoon van het nachtkastje af en druk mijn wekker uit. Het is precies 10 over half negen, dat betekend dus dat ik nog twintig minuten in totaal heb om mezelf volledig om te kleden, klaar te maken én te ontbijten.

Hm, ik betwijfel of mij dat wel gaat lukken met mijn slakkentempo.

Ik sla de dekens van me af en klim mijn geliefde bed uit. Ik wrijf even in mijn ogen, pak de kleding die ik gisteravond klaar heb gelegd en strompel vervolgens naar de badkamer.

Ik zet mijn handen even naast de gootsteen en bekijk mezelf even in de spiegel die boven de gootsteen hangt. Ik zie er echt als een weggewaaid tuinhek uit, dat word erg veel foundation en conditioner op doen.

+++

Niet veel later ben ik eindelijk klaar met mezelf volledig klaar en heb ik ook al ontbeten. En ja, ik heb het precies binnen de tijd gered.

"Mam," zeur ik en kijk mijn moeder met een pruillip aan. "We moeten echt gaan nu. Anders komen we straks nog echt te laat ook."

"Diana," verzucht mijn moeder. "We komen heus wel op tijd. Het is maar een half uurtje hier vandaan."

"Ja maar mam, we moesten er vroeg zijn, weet je nog? Ik wil niet zoals gewoonlijk als laatste binnen komen."

Mijn moeder en ik zijn eigenlijk wel een beetje hetzelfde. We zijn altijd te laat, op alles. Als we ergens met z'n tweetjes heen gaan zijn we altijd de laatste en dat gebeurt niet één keer, maar meerdere keren.

Maar vandaag mag ik absoluut niet te laat komen, ik wil me niet voor heel die crew voor schut zetten en al helemaal niet voor Shawn.

Ja je hoort het goed, Shawn. Shawn als in; Shawn Mendes.

+++

Mijn hart stopt even met kloppen zodra de auto van mijn moeder stopt voor de studio waar we straks gaan opnemen.

Ik had al verwacht dat het er groot uit zou zien, maar het is echt huge.

"Stap uit lieverd. Hoe laat kon ik je ook al weer ophalen?" Mijn moeder kijkt even mijn kant op.

"Half vijf." Glimlach ik.

Mijn moeder legt even haar hand op mijn knie.

"Heel veel succes lieverd. Het gaat je vast lukken!"

De glimlach rond mijn lippen word nog groter en vervolgens open ik de deur van de auto. Ik stap uit en kijk even naar de studio voor mijn neus.

Daarbinnen gaat het straks allemaal gebeuren, wat ik kan het nog steeds niet helemaal kan bevatten.

Ik draai me weer om en zwaai even kort naar mijn moeder die wegrijd.

Zodra ze volledig uit mijn zicht verdwenen is begin ik langzaam naar de ingang van de studio te wandelen.

Let's go.

---

De legendarische Willemijn (sandwichhemmings) en Karlijn zijn terug met een gloed nieuw boek!

Written by: Willemijn

Her Last Wish • Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu