10

1.1K 81 2
                                    

DIANA

"IK BEN THUIS!" Ik gooi mijn schoenen naast de trap en hang mijn jas over de witte trapleuning.

"JOEHOE!" schreeuw ik en dan besef ik dat Dennis vandaag wegging en dat mijn ouders waarschijnlijk mee zijn gegaan om hem uit te zwaaien. Iets wat ik ook altijd deed.

Gauw schud ik mijn hoofd en duw de gedachtes weg dat ik een slechte zus ben en niks om mijn tweelingbroer geef, in tegendeel. Ik loop rustig naar de keuken en ik pak een appel, maar tot mijn verbazing ligt er een witte enveloppe in de fruitmand met mijn naam erop geschreven in een slordig handschrift.

Ik haal een wenkbrauw op en pak hem uit de fruitmand en loop terug naar de trap waar ik hem op lig, die open ik later wel. Gauw loop ik weer terug en ga ik verder met mijn appel op eten.

+++

Twijfelend kijk ik naar de brief die naast mij op de kussen lig. Ik kijk van de brief naar het plafond terwijl ik mijn deken goed neerleg zodat ik het lekker warm krijg.

Twijfelend kijk ik naar de witte enveloppe met mijn naam erop en toch maak ik hem open.

Wat zou er in staan?

Is het belangrijk?
Van wie is het?

Lieve Diana,

Ik ben niet gek zoals je denkt. Iedereen ziet dat het niet goed met jou gaat. Zusje doe er wat aan, ga naar een dokter, maar jij bent Diana niet als je niet naar een dokter gaat en doet alsof er niks aan de hand is, maar diep vanbinnen weet jij ook dat er iets niet goed is. Daarom schrijf ik deze brief voor jou, omdat ik geef om je, ook al hadden we geen leuk afscheid gisteravond. Wij allebei weten dat het raar is om te zeggen, het gaat niet oke met mij of ik kan het niet meer aan er moet wat gebeuren. Jij hebt het erger als mij en nu is het klaar Diana. Morgen heb je een afspraak in het ziekenhuis, ik weet dat je alleen gaat, ik vind dat goed, maar zorg ervoor dat je eerlijk bent tegen jezelf, maar ook naar andere toe. "Without you here, the sun forgets to shine." Je favoriete quote die je ooit onder een brief schreef. Nu zet ik het aan een brief naar jou, zorg ervoor dat de zon gaat schijnen, ook al ben ik er niet of Shawn. Zorg dat alles goed komt, you can do it.

X Dennis je lieve tweelingbroer

Her Last Wish • Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu