DIANA
"DIANA, IK BEN HIER!" Hoor ik vanaf beneden de stem van Shawn roepen, waardoor mijn ogen groter worden.
No freaking way.
Ik had hem nog zo gezegd dat hij hier niet heen moest komen!
"Diana?" Hoor ik vervolgens weer vanaf beneden komen. Het komt dit keer bij de trap vandaan.
"DiDi, kom pleas naar beneden. Ik ben echt bezorgd om je."
Ik knijp mijn ogen samen. Ik kan Shawn niet beneden laten wachten. Hij is hier speciaal voor mij of naja, hij is hier gewoon heen gekomen ondanks het feit dat ik het niet wou. Dat is eigenlijk nog best wel lief van hem.
"Ik ben hier." Zucht ik zacht maar toch net hard genoeg zodat Shawn het benden kan horen. Direct hoor ik hem de trap opstormen en vervolgens vliegt de deur van mijn kamer open.
"DiDi," verzucht Shawn en meteen komt hij naast me liggen op mijn bed. Hij slaat zijn armen rond me heen en trekt me dicht tegen zich aan waardoor ik opnieuw in huilen uit barst. "Shhh, het is oké."
"Nee! Dat is het niet!" Jank ik en begraaf mijn hoofd in zijn t-shirt. "Het is alles behalve oké."
Ik voel Shawn over mijn rug wrijven waardoor ik even slik. "Ik haat mezelf, Shawn."
Ik hef mijn hoofd op zodat ik in zijn helder bruine ogen kan kijken. Zijn ogen kijken me meelevend aan. "Wil je het me vertellen?"
Zijn grip word iets losser waardoor ik huiver.
Shawn mag het weten.
Ik grijp naast me naar de brief van Dennis en houd die vervolgens voor Shawn zijn neus. "Lees dit maar." Fluister ik schor.
Shawn pakt de brief twijfelend over en begint 'm vervolgens te lezen. Zodra hij 'm volledig heeft gelezen verlaat een zucht zijn mond en trekt hij me opnieuw dicht tegen zich aan.
"Hé, dit is jouw fout niet Di," Sust hij zacht waardoor ik mijn lippen op elkaar pers.
Dat is het wel.
"Hey kijk me eens aan," fluistert Shawn zacht wanneer ik niet op hem reageer. "Dit is niet jouw fout. Je moet je er niet schuldig om voelen."
"Ik heb vlak voordat hij weg ging ruzie met hem gemaakt Shawn, misschien komt hij nooit meer levend terug." Een snik verlaat weer mijn mond.
Shawn begraaft zijn gezicht in mijn haar en vervolgens voel ik zijn lippen op mijn hoofdhuid. "Dat moet je niet zeggen Diana. Hij is toch al vaker 'levend' terug gekomen?"
Ik knik even lichtjes.
"Nou dan, ik snap dat je je zorgen om hem maakt maar dat hoeft echt niet. Alles komt goed. Dat beloof ik."
Misschien beloofde Shawn dat op dat moment wel en kwam alles ook goed met Dennis, maar niet met mij.
JE LEEST
Her Last Wish • Shawn Mendes
FanfictionShe wants one thing, from him. One last thing. Alle rechten voorbehouden 2017.